Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

...Jokke wrote:ik had eerst ne viper world cup; maar na twee maal kaderbreuk te hebben, heb ik wijselijk gekozen voor een ander frame.
Tis de ams pro geworden. Alle onderdelen laten overzetten. Deze waren volledig XT uitgerust met de reba team.
Allemaal binnen garantie.
Kan je mij vertellen wat een los ams pro frame kost ongeveer, ik ga binnen een paar maandjes ook ne fully van cube aanschaffen en weet nog niet goed wat ik ga doen.
Los frame kopen en opbouwen of ineens ne volledige cube kopen?
Zal zowat van de totaal prijs gaan afhangen dan denk ik.

Mijne veloboer (die tevens ne goeie maat van mij is) heeft geene cube en daarmee zou ik juist het frame willen kopen bij een andere veloboer en de rest laten opbouwen door menne maat, omdat ik daar heel goei prijzen krijg en mega goeie service natuurlijk =D> :-D

Weet er trouwens iemand het verschil tussen het ams comp frame en het ams pro frame?
Katspeed
Mountainbiker

Post by Katspeed »

Xerp,

Gaat ge nu ook al aan vélo's beginnen te prutsen. Daar kunt ge gene tankcam opzetten zene. :lol:

Katspeed
XeRpiO
Mountainbiker

Post by XeRpiO »

Katspeed wrote:Xerp,

Gaat ge nu ook al aan vélo's beginnen te prutsen. Daar kunt ge gene tankcam opzetten zene. :lol:

Katspeed
:off: mode on

Yuuw de Katspeed,

Aan menne vélo prutsen doen ik al iets langer, natuurlijk onder toezicht van menne maat zodat ik zeker niks om zeep help :roll:
Wat die tankcam betreft, dat zal ik nog wel is fiksken dat ik de cam niet alleen op de motor kan zetten, maar ook op de bike als ik is zotte toeren ga uithalen. :lol:

:off: mode off
ATB-er
Mountainbiker

Post by ATB-er »

flupke wrote:ik bestel de meeste onderdelen via http://www.bike-discount.de .... bedrijf is zeer betrouwbaar ...betalen doe ik onder rembours... fietsen heb ik daarentegen nog niet besteld

Image
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

XeRpiO wrote:
...Jokke wrote:ik had eerst ne viper world cup; maar na twee maal kaderbreuk te hebben, heb ik wijselijk gekozen voor een ander frame.
Tis de ams pro geworden. Alle onderdelen laten overzetten. Deze waren volledig XT uitgerust met de reba team.
Kan je mij vertellen wat een los ams pro frame kost ongeveer, ik ga binnen een paar maandjes ook ne fully van cube aanschaffen en weet nog niet goed wat ik ga doen.

Mijne veloboer (die tevens ne goeie maat van mij is) heeft geene cube en daarmee zou ik juist het frame willen kopen bij een andere veloboer en de rest laten opbouwen door menne maat, omdat ik daar heel goei prijzen krijg en mega goeie service natuurlijk =D> :-D

Weet er trouwens iemand het verschil tussen het ams comp frame en het ams pro frame?
als ik me niet vergis Kostte het frame 800 euro. Echt juist weet ik dit niet omdat Cube er een vork bij levert. Deze vork heeft de fietsenmaker van de prijs afgedaan zodat ik nog 200 euro moest bijleggen. De kader van Viper was wel echt goedkoop (560 euro).
Als je het jusit wil weten kan ik dit nog wel eens navragen.

alvast succes
XeRpiO
Mountainbiker

Post by XeRpiO »

...Jokke wrote:
XeRpiO wrote:

als ik me niet vergis Kostte het frame 800 euro. Echt juist weet ik dit niet omdat Cube er een vork bij levert. Deze vork heeft de fietsenmaker van de prijs afgedaan zodat ik nog 200 euro moest bijleggen. De kader van Viper was wel echt goedkoop (560 euro).
Als je het jusit wil weten kan ik dit nog wel eens navragen.

alvast succes
Thx.

Ik ben te straks bij mega-bike in Turnhout geweest, ff prijs gaan vragen.
Het frame van de ams comp met rock shox recon vork komt op 1090€, het ams pro frame met rock shox reba vork komt op 1400€ en de ams comp volledig was 1700€.
Nu ga ik een van de dagen nog is naar fietsland in Eersel rijden, om prijs te gaan vragen zodat ik het verschil tussen België en Nederland weet en dan ga ik menne maat is laten tellen aan hoeveel hij komt om de ams comp op te bouwen.
recumby
Mountainbiker

Post by recumby »

Ik twijfel nogal tussen twee modellen. Wat zouden jullie verkiezen?

1. Acid HS11 2006 met belangrijkste kenmerken:
- RockShox J3 met poplock (ah stuur)
- HS 11 magura remmen (logisch!)
- Combinatie van Deore (naven + schakelaars), LX (voorderr.) en XT achterderr.
- Schwalbe Fast Fred - banden
- 699 euro (zonder verzendkosten)

2. LTD1 2005 :
- Manitou Axel Comp Lockout (dus niet aan het stuur)
- HS 33 remmen
- LX-naven en voorderr, XT-achterderr en Deore schakelaars
- Schwalbe Racing Ralph - banden
- 649 euro (+ 10euro verzendkosten)

(beide hebben Rigida ZAC 19 wielen...)

Dus:
- Is er een groot verschil in de voorvork? (ik ken niets van verende vorken)
- Is het verschil in naven (LX tov Deore) belangrijk?
- Is het bandenverschil belangrijk?
- welke fiets verkiezen jullie?

Dank alvast!
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

recumby wrote:Ik twijfel nogal tussen twee modellen. Wat zouden jullie verkiezen?

1. Acid HS11 2006 met belangrijkste kenmerken:
- RockShox J3 met poplock (ah stuur)
- HS 11 magura remmen (logisch!)
- Combinatie van Deore (naven + schakelaars), LX (voorderr.) en XT achterderr.
- Schwalbe Fast Fred - banden
- 699 euro (zonder verzendkosten)

2. LTD1 2005 :
- Manitou Axel Comp Lockout (dus niet aan het stuur)
- HS 33 remmen
- LX-naven en voorderr, XT-achterderr en Deore schakelaars
- Schwalbe Racing Ralph - banden
- 649 euro (+ 10euro verzendkosten)

(beide hebben Rigida ZAC 19 wielen...)

Dus:
- Is er een groot verschil in de voorvork? (ik ken niets van verende vorken)
- Is het verschil in naven (LX tov Deore) belangrijk?
- Is het bandenverschil belangrijk?
- welke fiets verkiezen jullie?

Dank alvast!
Recumby, ik zou voor de Ltd1 gaan:

=> betere remmen
=> LX is beter van qualiteit dan Deore
(ter info, in stijgende lijn qua qualiteit (& prijs): Deore - LX -XT - XTR)
=> Bandenkeuze is persoonlijk, maar de Racing Ralph draagt mijn voorkeur
=> Qua vork denk ik dat er iets minder verschil op zit. De RS J3 (opvolger van de vroegere Judy) is een basismodel, met als voordeel de Lock-out vanop 't stuur) maar de Manitou zal zeker niet slechter presteren. Ik ben althans tevreden van mijn Manitou Axel Elite.

Groeten en veel succes met je keuze.

Rolla.
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Hallo
Ik zit al een tijdje met de Qube reaction in mijn hoofd maar ik zou er enkele dingen aan willen veranderen alvorens tot de aankoop over te gaan, nl.:

-de hayes remmen zou ik vervangen door de marta sl van magura,tenzij de hayes ruim voldoen natuurlijk...

-versnellingen xtr achteraan, xt vooraan of heb ik geen keuze met de nieuwe shifters?

-tandwielen+ketting xt voor en achter,omwille van de grotere kans op chain suck met de gemonteerde tandwielen? of is niet zo'n groot probleem?

-wielen (naaf,spaken en velg) van mavic of zijn deze van shimano beter?(heb ik in een winkel gehoord...)

Kan iemand me wat advies geven?

Alvast bedankt!

Mvg,
Daan
frits
Mountainbiker

Post by frits »

je wil er vanalles aan verandere maar je weet niet eens of het beter is #-o
Post Reply