Demper DT Swiss

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
whiteman
Mountainbiker

Post by whiteman »

manitou. wrote:als uwe demper goed is afgesteld moet je niet veel de lock-out opzetten
wat is dan het voordeel van een fully te hebben als je bijna constant de lock-out opzet? :-?
jaja, en als je hem maar hard genoeg zet, dan werkt em amper en kan je ook evengoed met een hardtail rijden.

Een hendeltje aan het stuur weegt 51 gram. Als er een lockout op zit, waarom zou je hem dan niet gebruiken ?

Je kan je voorvork toch ook locken. Het feit dat je je voorvork lockt wil toch ook niet zeggen dat je met een vaste voorvork moet rijden.
Het hangt gewoon af van het terein.
Guest

Post by Guest »

whiteman wrote:
manitou. wrote:als uwe demper goed is afgesteld moet je niet veel de lock-out opzetten
wat is dan het voordeel van een fully te hebben als je bijna constant de lock-out opzet? :-?
jaja, en als je hem maar hard genoeg zet, dan werkt em amper en kan je ook evengoed met een hardtail rijden.

Een hendeltje aan het stuur weegt 51 gram. Als er een lockout op zit, waarom zou je hem dan niet gebruiken ?

Je kan je voorvork toch ook locken. Het feit dat je je voorvork lockt wil toch ook niet zeggen dat je met een vaste voorvork moet rijden.
Het hangt gewoon af van het terein.
ik heb jaren gereden me vork zonder lock-out
idem voor de achtervering
ik heb beide nooit echt gemist
en ik pomp beide niet te hard op
gewoon rebound goed afstellen doet al heel veel
en als je dan zo'n nieuw model hebt met oa spv of propedal dan heb je die lock-out zeker niet meer nodig als je alles goed hebt ingesteld
als je met lock)out rijd vergeet je dat eens afs te zetten
met gevolg meer kans om de dichtingen te beschadigen enzo...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Batman wrote:
Tinky-Winky wrote:Laatst een test gelezen die het had over de verschillen tussen de 210L en de HVR200.
Voordeel van de HVR200, die verder ook alle voordelen van de 210L behoudt, is dat hij makkelijk onderweg verstelbaar is door dat draaiwieltje.
Voor mij persoonlijk is dit geen meerwaarde, en heb dan ook de 210L aangeschaft, die toch nog wat goedkoper is.
Bovendien erg goede ervaring met de 210L die op het vorige frame zat.
Onderhoud nooit nodig geweest, dat was bij Fox wel anders, waar regelmatig andere seals in moesten.

Kies dus voor de "gewone" 210L of voor de verstelbare HVR200..
maakt ge veel gebruik van die lock out ?
Da's naar je eigen smaak he. Als je de lockout hebt, ga je die zeker gebruiken, op momenten dat je denkt daar meer voordeel uit te halen.
Of dat dan al zo is of niet, da's ieder zijn zin. Feit dat je geld wil meer uitgeven aan een lockout, doet wel vermoeden dat je die ook gaat gebruiken.
Ik gebruik die ook constant. Enkel de zwaarste stukken laat ik deze los, en de klimmen waar je veel grip nodig hebt.
Dichtingen zijn daar allicht niet mee gediend, maar dat is nu net het sterke punt van de DTSwiss. De Fox die ik had, zonder lockout, had ik om de 6 maanden troubles met dichtingen of bushings. Op de 2 jaar dat ik met de DTSwiss heb gereden, met 95% constante lockout, niks aan geweest. Enkel de kabel van de remote lockout vol modder en dus stroef.

Uiteraard door de veel betere bevestiging van DTswiss die al een pak speling opvangt, zonder torsie te veroorzaken op de demper.

Misschien geeft het Propedal systeem van Fox wat meer voordeel qua demping, maar naar onderhoud is DTSwiss zeker interessanter. Met of zonder lockout =D>
Post Reply