Hehehe daar staan inderdaad VEEL bomen...
Wat ik me wel afvraag, how the hell jumpen jullie op die dingen, ik heb altijd nek-breek-angst :)
We rijden trouwens in het achterste deel dikwijls met de moto maar da's het stuk langs de kazerne westakkers.
Downhill, trails omgeving Sint-Niklaas
Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
-
dirtrider.Q
- Mountainbiker
viperke wrote:zijn er onder jullie die anders goesting hebben om in de Haasdonkse bossen (rond de ster) een parcourke aan te leggen met enkele dirt jumps ? kheb er me ne maat al een bergske gelegd, maar die lopers en mtb-toeristen hebben het kapot gereden![]()
let wel, er staan daar véél bomen in de weg
Als ge nou eerst ies een plek zoekt, waar ge rustig kunt graven en waar niet alles verwoest wordt. Da is op termijn gewoon extreem handig.
Ik wil wel eens komen graven, maar da zal dan wel maar zijn als t goe weer is.... (Stekene is te ver op de fiets)
Last edited by fredo on Fri 30 Dec 2005 22:03, edited 1 time in total.
- david134
- Mountainbiker
Awel dat vind ik nu nog is initiatieven nemen se van die stad .
Bij ons hier in aarschot ligt er ook een bmx parcours en in keerbergen is er ook 1 aan de sporthal maar ik betwijfel dat die er nog is (weet het ni zeker).
Zo zouden ze meer en meer jeugd terug buiten krijgen .
een sport mee ne kick gelijk de gewone mtb .
Bij ons hier in aarschot ligt er ook een bmx parcours en in keerbergen is er ook 1 aan de sporthal maar ik betwijfel dat die er nog is (weet het ni zeker).
Zo zouden ze meer en meer jeugd terug buiten krijgen .
een sport mee ne kick gelijk de gewone mtb .
Voila, nu kan ik je een goed antwoord geven. Een vriend van mijn heeft gisteren Rockrider 9.2 gekocht. GEWOON EXTREEM! Prijs kwaliteit het beste dat er is ZEKER! Rijd mega vlot en is echt soepel en zeer goed af te stellen. De voordelen die hij heeft ten omzichte van mijn 9.1dirtrider.Q wrote:Hallo,
Ik ben van Steendorp, en ken ongeveer alles in de buurt omdat ik dikwijls ga Enduro rijden met mijn motor... In Waasmunster is er inderdaad een terrein maar eh dat is nogal extreem. Ik denk dat dit parcours eerder voor stuntriding is aangezien het allemaal zeeeeer kort opeen ligt.
Verder is het hier voor mountainbike meestal crosscountry toestanden en trails en wegels enzo maar verwacht geen plaatsen waar je je optimale veerweg kan gaan testen. Aan de mirabrug in Hamme is een leuk terrein maar verder is het allemaal nogal tam hier in de buurt.
Ik heb zelf een fiets met enkel een voos voorkvork dus ge moet ni vragen, ik amuseer me hier wel maar een dagje Houffalize doet wonderen :)
Zeg iets anders, ben je tevreden van die Rockrider 9.1? Ik zit namelijk over een 9.2 te denken maar de naam Decathlon schrikt me wa af en die fourche is die wa ok?
Thanks,
Q
- ik heb rubberveerring vanvoor
--> 9.2 O² veering + lockout + veert alleen als de druk van onder komt
- ik heb mechanische schijfremmen
--> 9.2 hydraulische
U fourche is echt opgelost. Bij de 9.1 van 2004 (de mijne) was het voorvork idd niet echt in verhouding met de fiets maar zkr niet slecht. Alleen zou je in de bergen wel wat hinder hebben maar niet onmogelijk. Bij de 2005-2006 moddelen is het voorvork volledig in verhouding met de fiets + soms beter (zeker bij de 9.2 van nu). De achterveerring is ook zeer deftig (ook O² en N.E.U.F veerring is ook echt soepen en goed).
voor de rest ongeveer het zelfde alleen is hij ook beetje lichter!
Service bij decathlon is zeer goed, je vind er direct al u grief omdat alles 100% compatibel is met elkaar. Als je het koopt heb je nooit spijt.
Dan heb ik het wel over de 8.x en 9.x de rest is goed maar niet voor extreem rij gedrag. De 8.x en 9.x zou j eigelijk van een berg durven smijten en er dan trg opkruipen...
Ik ben echt zeer tevreden van mij 9.1 en de 9.2 is zkr een hoger niveau van kwaliteit. Ook is alles perfect af te stellen.
Last edited by DiDoria on Sun 08 Jan 2006 14:20, edited 1 time in total.
Ik zie wat onbegonnen werk. Er zijn mega veel wortels en er zand naartoe brengen is ook een hele opdracht...viperke wrote:zijn er onder jullie die anders goesting hebben om in de Haasdonkse bossen (rond de ster) een parcourke aan te leggen met enkele dirt jumps ? kheb er me ne maat al een bergske gelegd, maar die lopers en mtb-toeristen hebben het kapot gereden![]()
let wel, er staan daar véél bomen in de weg
Een weide zou hanger zijn, maar daar is het wat te moeilijk maar wel tof om eens gewoon te gaan fietsen + is er 1 grote gracht in het linker deel :p
-
PassionforDirt
- Mountainbiker
--
Post by PassionforDirt »
Oke , 1) ik zie et wel zitten om met jullie guys eens te gaan zien ofwe niet iets in de buurt rond hamme -st.niklaas-waasmunster iets te gaan doen , eventueel een klein bergsken te gaan zoeken en er een afdalingske van maken ,, en mss wel paar jumps, ikzoek te gaan downhille , dus een parcourke kan nooit kwaad ,
2) ik raad jullie aan om naar waasmunster naast de snelweg te gaan dirtbike , hoge afdaling , vele jumps , iets voor bmx, dirtbike , en klein beetje downhill,,
3) ik heb eerst myn downhill nodig dus daarna spreken we wel af als je zin hebt
4) met welke helmen gaan jullie een full face , motocross of gwn zo nn pot XD???
grts
2) ik raad jullie aan om naar waasmunster naast de snelweg te gaan dirtbike , hoge afdaling , vele jumps , iets voor bmx, dirtbike , en klein beetje downhill,,
3) ik heb eerst myn downhill nodig dus daarna spreken we wel af als je zin hebt
4) met welke helmen gaan jullie een full face , motocross of gwn zo nn pot XD???
grts
-
PassionforDirt
- Mountainbiker
Post by PassionforDirt »
dan nog hoor er is nog nood aan downhill dirtbike parcours etcJ.BL wrote:Dude, dit topic is 4 (vier!) jaar oud