Demper DT Swiss

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Batman
Mountainbiker

Demper DT Swiss

Post by Batman »

Hallo ,heeft er al iemand ervaring met de DT swiss HVR 200 demper versus Fox rp3 ?
Cannondale freak
Mountainbiker

Re: Demper DT Swiss

Post by Cannondale freak »

Batman wrote:Hallo ,heeft er al iemand ervaring met de DT swiss HVR 200 demper versus Fox rp3 ?

=D>

ik heb de HVR demper op mijn Cannondale prohet gemonteerd, en ik moet zeggen geweldige demper.( Persoonlijk vind ik hem iets beter dan de Fox RP3 die origineel gemonteerd was) Kwa instellingsmogelijkheid. Enkel met het enige nadeel voor de Dt swiss HVR is dat de fox een klein hendeltje heeft dat men in drie standen kan klikken. ( handig om effe te downhillen of te streetracen)

Kun je met de DT swiss HVR ook, maar dan moet je effe aan een knopje draaien.

Of je kunt een speciaal hendeltje kopen voor de HVR, dat je op je stuur zet. ( Staat wel op de website maar dit heb ik in het echt nog niet tegngekomen.) :wink:
Batman
Mountainbiker

Post by Batman »

Cannondale freak wrote:
Batman wrote:Hallo ,heeft er al iemand ervaring met de DT swiss HVR 200 demper versus Fox rp3 ?
Hallo Freak,ik rij nu met een manitou swinger spv maar ben er niet tevreden over, overweeg om te veranderen maar twijfel nog tussen DT of FOX,hebt gij al klachten over jou DT, maw. drukverlies ?

=D>

ik heb de HVR demper op mijn Cannondale prohet gemonteerd, en ik moet zeggen geweldige demper.( Persoonlijk vind ik hem iets beter dan de Fox RP3 die origineel gemonteerd was) Kwa instellingsmogelijkheid. Enkel met het enige nadeel voor de Dt swiss HVR is dat de fox een klein hendeltje heeft dat men in drie standen kan klikken. ( handig om effe te downhillen of te streetracen)

Of je kunt een speciaal hendeltje kopen voor de HVR, dat je op je stuur zet. ( Staat wel op de website maar dit heb ik in het echt nog niet tegngekomen.) :wink:
Cannondale freak
Mountainbiker

Post by Cannondale freak »

Batman wrote:
Cannondale freak wrote:
Hallo Freak,ik rij nu met een manitou swinger spv maar ben er niet tevreden over, overweeg om te veranderen maar twijfel nog tussen DT of FOX,hebt gij al klachten over jou DT, maw. drukverlies ?

=D>

ik heb de HVR demper op mijn Cannondale prohet 1000sl gemonteerd, en ik moet zeggen geweldige demper.( Persoonlijk vind ik hem iets beter dan de Fox RP3 die origineel gemonteerd was) Kwa instellingsmogelijkheid. Enkel met het enige nadeel voor de Dt swiss HVR is dat de fox een klein hendeltje heeft dat men in drie standen kan klikken. ( handig om effe te downhillen of te streetracen)

:-D Mijn Dt swiss functioneert perfect ( ik heb hem in 6 maand nog niet moeten oppompen maar als het kwestie van onderhoud en service zou afhangen, dan ben je beter af met Fox denk ik. ( Hebben ze mij immers wijsgemaakt)

om even over de manitou demper te beginnen, ik heb zelf de swinger 3 spv( op mijn prophet 1000) en moet ook zeggen dat deze meer plush heeft, voor het ruige werk. =P~
Batman
Mountainbiker

Post by Batman »

wat denkt ge van de DT ssd 210 of de 190 ?
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Cannondale freak wrote:
Ik geloof dat mijn vriend zo'n hendeltje gemonteerd heeft op zijn stuur voor een DTdemper... Hij heeft het er alleszins zelf op gezet:-) Misschien eens pb'en, of anders je vraag sturen naar mij en dan forward ik het wel want zo vaak zit hij niet op het Net...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Laatst een test gelezen die het had over de verschillen tussen de 210L en de HVR200.
Voordeel van de HVR200, die verder ook alle voordelen van de 210L behoudt, is dat hij makkelijk onderweg verstelbaar is door dat draaiwieltje.
Voor mij persoonlijk is dit geen meerwaarde, en heb dan ook de 210L aangeschaft, die toch nog wat goedkoper is.
Bovendien erg goede ervaring met de 210L die op het vorige frame zat.
Onderhoud nooit nodig geweest, dat was bij Fox wel anders, waar regelmatig andere seals in moesten.

Kies dus voor de "gewone" 210L of voor de verstelbare HVR200..
Batman
Mountainbiker

Post by Batman »

Tinky-Winky wrote:Laatst een test gelezen die het had over de verschillen tussen de 210L en de HVR200.
Voordeel van de HVR200, die verder ook alle voordelen van de 210L behoudt, is dat hij makkelijk onderweg verstelbaar is door dat draaiwieltje.
Voor mij persoonlijk is dit geen meerwaarde, en heb dan ook de 210L aangeschaft, die toch nog wat goedkoper is.
Bovendien erg goede ervaring met de 210L die op het vorige frame zat.
Onderhoud nooit nodig geweest, dat was bij Fox wel anders, waar regelmatig andere seals in moesten.

Kies dus voor de "gewone" 210L of voor de verstelbare HVR200..
maakt ge veel gebruik van die lock out ?
whiteman
Mountainbiker

Post by whiteman »

Batman wrote:
Tinky-Winky wrote: Kies dus voor de "gewone" 210L of voor de verstelbare HVR200..
maakt ge veel gebruik van die lock out ?
Om op je vraag te beantwoorden: CONSTANT !!
Elk stuk dat niet te bumpy is (alles wat asfalt heeft of soft offroad) wordt de achterveer afgezet. Immers, als je fiets ligt te schommelen omdat je op de trappers duwt, is dat energie-verlies, dus snelheidsverlies.

Ik rij op mijn full suspension ook met een DT Swiss SSD210 en heb daar ook enkel positieve ervaringen mee. Ik denk dat ik 1 keer per jaar mijn druk controleer om vast te stellen dat alles nog ok is. Zover mijn onderhoud :lol:

Bovendien heb ik een extra kit gemonteerd waardoor ipv het hendeltje (zie: http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=3)
een wieltje erop wordt gemonteerd waardoor met hendel aan het stuur en een kabel dit wieltje kan bediend worden.

Op de site te bezichten op:
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=2

Het monteren is niet zo moeilijk, maar vraagt voorzichtigheid zodat alles goed gemonteerd wordt en er niet kapot getrokken wordt door bv te bruut een spanvijsje aan te trekken.
Guest

Post by Guest »

als uwe demper goed is afgesteld moet je niet veel de lock-out opzetten
wat is dan het voordeel van een fully te hebben als je bijna constant de lock-out opzet? :-?
Post Reply