Ik maak graag gebruik van een powerlink voor de ketting want dit vergemakkelijkt het onderhoud...
Nu krijg ik toch wel die powerlink niet meer los zeker....
Zaterdag opgelegd, gebiked, maar ik krijg de powerlink niet "los" geschoven. Ingevet, kruipolie, alles geprobeerd. (Ik had ook nog de mtb van mijn vrouw en schoonzoon te poetsen en daar was het geen probleem.)
Wie zet mij op weg of geeft een tip....
powerlink
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
zo doe ik het en nog nooit problemen gehad.
Heb ik geprobeerd, zeker een half uur aan een stuk.scott racer wrote:en beetje op nijpen en tergelijkertijd schuiven .
Dan alles enkele uren laten liggen en opnieuw geprobeerd maar met één van de drie kettingen lukt het me niet.
Zou ik eens proberen te verwarmen ?
-
The Orb
- Mountainbiker
Ik heb er zo al veel weten sukkelen om een powerlink open te krijgen.
Zorg er gewoon voor (als je rechtshandig bent) dat de vaste schakel rechts vooraan zit. Maw je kan je duim rechts vooraan zetten en de wijsvinger vd linkhand links achteraan. Deze gewoon naar elkaar toeschuiven met een beetje gevoel en hij is zo open. Let wel, laat de rest vd ketting gerust of het lukt niet. Als je enkel duim en wijsvinger gebruikt, dan duw je automatisch de schakel een beetje dicht wanneer je ze toeschuift.
Zorg er gewoon voor (als je rechtshandig bent) dat de vaste schakel rechts vooraan zit. Maw je kan je duim rechts vooraan zetten en de wijsvinger vd linkhand links achteraan. Deze gewoon naar elkaar toeschuiven met een beetje gevoel en hij is zo open. Let wel, laat de rest vd ketting gerust of het lukt niet. Als je enkel duim en wijsvinger gebruikt, dan duw je automatisch de schakel een beetje dicht wanneer je ze toeschuift.
Ik heb hem open gekregen !scott racer wrote:en beetje op nijpen en tergelijkertijd schuiven .
Het zat hem blijkbaar in het "nijpen". Het "brede" pinnetje zat vast in het "brede" oogje en als ge dan niet nijpt kunt ge kracht zetten zoveel ge wilt maar metaal op metaal geeft niet mee natuurlijk.
Omgekeerd had ik nu hetzelfde probleem met het terug "opzetten". Als ik niet "neep" kon ik aan de ketting trekken zoveel ik wilde, de powerlink schoof niet op zijn plaats, zelfs niet met aan de trappers te draaien.
Vermoedelijk is een plaatje wat verbogen. Ik heb het wel niet proberen terug te "platten". De link kan beter te vast zitten dan te los.
Bedankt voor alle tips !!!