niet te zware lap opgeven ook weer niet. Rustig aan, héél véél op 't gemakske fietsen in 't voorjaar. Bewaar die 'lap' maar voor de maanden juni & juli.
Ik zou 'm ook heel graag opnieuw doen. 3e keer, goede keer zeggen ze. 't slechte weer vorig jaar, en mijn slechte conditie van 't jaar daarvoor maakten dat ik er de finish nog niet gezien heb. Zit dus gebrand op een stevige revanche!!!!! Mijn deelname gaat echter afhangen van wat 't gaat worden op de TAC. Ne mens met beperkte capaciteiten zoals ik moet nu eenmaal redelijk blijven.
Gouden tip. Ik vind dat donderdag oprijden en slapen in een appartement een minimum!! Ge kunt beter goed uitgerust zijn ginds. Vorig jaar de woensdag opgereden en ons daar nog wat gaan amuseren op het downhill-park (je kunt met de skilift naar boven met fiest. Wreed plezant, en je leert dan vooral veel - ik kan je verzekeren dat je de 6e keer naar beneden kan suisen als een halve gare... met of zonder kleerscheuren)
m'n hart slaat bij deze alweer een aantal slagen vlugger. zucht. lang leve de zomer.
GRC 2006
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Amaai , 20min langs welke kant ga de gij dan naar boven?Of steekt gij een fusee in uw .........Biestie1 wrote:20 minuten ? Hebde gij daar ergens ne lift of ne roltrap gevonden ofzo ? Ik zit daar toch al 4 keer tussen de 40 en 55 minuten van La Vieille tot op den top zenne, pakt daar nog 5 minuutjes vanaf van het stukske dat ge nog kunt biken na La Vieille, dan komt ge toch nog altijd aan een dik half uur tot 45 min puur stappen. 20 minuten, dan loopt ge toch naar boven hoor.Iegienie wrote:vergeet de hoogteaanpassing niet. want al dat gedoe rond de lona is gewoon omdat de meesten niet aangepast zijn aan de hoogte. tis oggotekes 20minuten stappen als ge wat aangepast zijt...
-
Bianchi/joco
- Mountainbiker
Post by Bianchi/joco »
Ga je voor de 76 of de 130 ? Als je de 76 doet kan je gemakkelijk overnachten in Thyon2000 heb ik ook al 2x gedaan voor de grote afstand weet ik het niet.scherpe steven wrote:Ik zal waarschijnlijk alleen naar ginder rijden met de auto. Dus als iemand nog zin heeft om mee te rijden, geen probleem. Hoe zit het daar met de verblijven? Wat is het beste: tent, hotel,...?
Wanneer vertrek je het beste om daar op tijd te zijn? Enfin alle tips zijn welkom.
Greetz scherpe steven![]()
![]()
Ben de laatste keer ook aangekomen op vrydag,zaterdag fietscontrole en zondags tocht gereden....en dan direct naar Belgie
- scherpe steven
- Mountainbiker
Post by scherpe steven »
't is voor de volle pot hé, de 130 dus.
Wat bedoel je met op 't gemakske. Voor mij is dat echt niet snel hoor, zo veel ervaring heb ik nu ook weer niet. Train nu voorlopig 1maal per week op de weg en 1 maal in 't veld. Na de feesten zal ik 3 maal per week gaan trainen, da zal wel min. worden zeker. Of Zou 2 maal per week ook volstaan.
Ik wik zeker nier overtraind geraken.
Heeft iemand een trainingslogbook van zijn voorbereiding voor de GRC.
Mag ik dat eens inkijken, kwestie dat ik genoeg train maar ook niet teveel.
grtz SS
Wat bedoel je met op 't gemakske. Voor mij is dat echt niet snel hoor, zo veel ervaring heb ik nu ook weer niet. Train nu voorlopig 1maal per week op de weg en 1 maal in 't veld. Na de feesten zal ik 3 maal per week gaan trainen, da zal wel min. worden zeker. Of Zou 2 maal per week ook volstaan.
grtz SS
overtraind geraken zal zeker nie gebeuren , en een trainingslogbook van ne andere das ook nie ideaal , ge weet niet wat zijn plannen zijn enz.. da kunnen er meer zijn en dan is da totaal anders .scherpe steven wrote:'t is voor de volle pot hé, de 130 dus.
grtz SS
Ge moet da een beetje zelf zoeken wat het beste voor u is .
Tis vooral belangrijk da ge af en toe lange trainingen doet .
De GRC das tussen 8h en 12h op uwe vlo he .
Ik train soms ook 5a6 dagen in ne week en geraak ook gene poot vooruit .
- scherpe steven
- Mountainbiker
Post by scherpe steven »
Ik weet wel dat iemand anders zijn trainingsschema's niet ideaal zijn. Maar het is soms anders zo in het ijle trainen. Ik ga ervoor om hem uit te rijden, tijd is zeker minder belangrijk.
"Uitrijden is belangrijker dan winnen"
Als ge 5 dagen per week traint dan vlieg de toch vooruit, da kan nie anders.
Anders moet ge ne keer ne fiets met banden proberen, dat scheelt ook een pak.
Allé nie gezeverd, misschien denkt ge dat ge niet vooruit komt. Maar moeste dat vergelijken met mij, ik zou dan waarschijnlijk stilstaan.
Allée toch nog veel trainingsgenot en voor de durvers tot morgen in Boutersem.
grtz SS
"Uitrijden is belangrijker dan winnen"
Als ge 5 dagen per week traint dan vlieg de toch vooruit, da kan nie anders.
Anders moet ge ne keer ne fiets met banden proberen, dat scheelt ook een pak.
Allé nie gezeverd, misschien denkt ge dat ge niet vooruit komt. Maar moeste dat vergelijken met mij, ik zou dan waarschijnlijk stilstaan.
Allée toch nog veel trainingsgenot en voor de durvers tot morgen in Boutersem.
grtz SS
Gewoon trainen op een laag hartslagske en veel kms.
En oh ja:overtrainen kun je dus wel,ik kreeg de weerbots van de GRC in November: niet meer vooruit geraken en bij de minste klim een stijging van de hartslag.Resultaat:Na een bezoekje bij de sportdokter kreeg ik te horen dat ik verkeerd aan 't trainen was:teveel op de mtb en te weinig op de weg+te veel op een hoge hartslag trainen.Nu heb ik er sinds mijn bezoek aan den doc. zo'n 2000km. op de weg erop zitten aan een hartslagske van 90-120 en ik moet zeggen: ik voel me al veeeeeeeel beter dan in November.......
Dus de gouden raad: trainen op een lage intensiteit tijdens de week, maar veel km. en in 't weekend u eens goed laten gaan op een mtb-tocht, na de GRC een rustperiodeke inlassen(actieve wel te verstaan),alsook 2 weken voor de GRC op een zeer rustig tempo gaan trainen en niet meer deel nemen aan tochten of zo'n zaken,dan gewoon plat op de weg aan een laag hartslagske.
Alvast succes en misschien tot van de zomer(ik twijfel nog een beetje-heb mij fameus geamuseerd vorig jaar,en we zaten voor op schema,maar dan dat weer hé
................Ik zou dit jaar alleen rijden en dat houdt me ietwat tegen,ah ja,ik zie nog wel)
En oh ja:overtrainen kun je dus wel,ik kreeg de weerbots van de GRC in November: niet meer vooruit geraken en bij de minste klim een stijging van de hartslag.Resultaat:Na een bezoekje bij de sportdokter kreeg ik te horen dat ik verkeerd aan 't trainen was:teveel op de mtb en te weinig op de weg+te veel op een hoge hartslag trainen.Nu heb ik er sinds mijn bezoek aan den doc. zo'n 2000km. op de weg erop zitten aan een hartslagske van 90-120 en ik moet zeggen: ik voel me al veeeeeeeel beter dan in November.......
Dus de gouden raad: trainen op een lage intensiteit tijdens de week, maar veel km. en in 't weekend u eens goed laten gaan op een mtb-tocht, na de GRC een rustperiodeke inlassen(actieve wel te verstaan),alsook 2 weken voor de GRC op een zeer rustig tempo gaan trainen en niet meer deel nemen aan tochten of zo'n zaken,dan gewoon plat op de weg aan een laag hartslagske.
Alvast succes en misschien tot van de zomer(ik twijfel nog een beetje-heb mij fameus geamuseerd vorig jaar,en we zaten voor op schema,maar dan dat weer hé
- scherpe steven
- Mountainbiker
Post by scherpe steven »
bedankt voor de tip.
Doe dat nu al 2*per week op de baan met de mtb en de zondag eens goed het veld in.
We zien wel waar ik uitkom, ik wil het in elk geval eens meegemaakt hebben.
Heb nog een paar vraagjes voor de ervaren ratten onder ons:
1. Doe je speciale aanpassingen aan je mtb.
2. Welk reparatiemateriaal neem je zoal mee voor onderweg.
3. Leg je speciale buiten/binnenbanden op. Zo ja wat is je beste ervaring hiermee.
grtz SS
Doe dat nu al 2*per week op de baan met de mtb en de zondag eens goed het veld in.
We zien wel waar ik uitkom, ik wil het in elk geval eens meegemaakt hebben.
Heb nog een paar vraagjes voor de ervaren ratten onder ons:
1. Doe je speciale aanpassingen aan je mtb.
2. Welk reparatiemateriaal neem je zoal mee voor onderweg.
3. Leg je speciale buiten/binnenbanden op. Zo ja wat is je beste ervaring hiermee.
grtz SS