Hallo iedereen,
Ik rij al 6 jaar mountainbike, maar eh helaas zijn er ook nog andere hobbies dus ik heb geen megadure fiets.
Mijn huidige fiets, een GT Outpost, is dan ook aan een upgrade toe aangezien ik niet onmiddellijk een tourtocht-only rijder ben maar met plezier van hellingen afstorm en geregeld opteer voor een 'urban assault' waarbij ik met mijn fiets overal op en af rij inclusief trappen enz....
Jullie horen het al, mijn GT Outpost ziet dus een beetje af...
Ik dacht eraan om de hele handel te vervangen behalve het frame want dat is echt wel beresterk en daar ben ik héél tevreden over. Nu ben ik helaas op een reeks problemen gestoten:
- schijfremmen kan ik niet monteren... maar daar wil ik wel een Magura HS33 in de plaats
- Het standaard RST voorvork SUCKS (een 381 CL 65mm veerweg) en moet dringend vervangen worden
- het stuur is nog zo een gouwe ouwe klassieker uit de tijd dat er nog geen aparte balhoofdsets in alu waren enzo, dit moet dus ook allemaal vervangen worden
- de versnellingen zijn klaar voor de vuilbak (Shimano Acera, na 6 jaar eh... rotversleten)
Probleem 1: mijn voorvork, die RST heeft namelijk een binnendiameter van 28mm, dus ik vrees dat ik geschoren ben en dit niet kan vervangen met bvb Rok Shox Revelation enz...
Probleem 2: wat stellen jullie voor: de boel herbouwen, of op zoek gaan naar iets nieuws? Ik denk dat mijn rijgedrag tussen Freeride en XCountry ligt, ik trek me weinig aan van gewicht van de fiets het spel moet gewoon serk zijn en tegen een stootje kunnen... Budget is helaas beperkt want ik heb nog een motor te onderhouden :)
De Decathlon Rockrider 9.2 ziet er wel ok uit maar volgens mij is er wel beters beschikbaar?
De agent!bikes zijn beeeeeeeeeeestig knap maar die zijn dan weer te beperkt, en scott enz liggen helaas buiten mijn budget, hoewel die Ransom lijkt op wat ik zoek.
Wat is de ervaring met Kona bikes? De Dawg dee-lux lijkt ook wel iets in mijn richting.
Dus, houden we de outpost en doen we ons best om er een droombike van te maken, of kiezen we voor the easy way en kopen we een nieuwe? Help!
Thanks, en sorry voor de lange post!
Dominique
Herbouwen fiets, I need some help =:(
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
dirtrider.Q
- Mountainbiker
-
modderkruiper
- Mountainbiker
Post by modderkruiper »
Ik zou een neiuwe nemen. Je zal je allerhande problemen op de hals halen anders.
- uw stuurbuis en balhoofdset zullen niet passen
- uw geometrie zal naar de vaantjes zijn als je een 65 mm door bvb een 100 mm vork vervangt
- alle onderdelen apart zullen ook heel wat kosten dus veel duurder zal je niet uitkomen denk ik
en dan heb je de outpost nog voor het bakker en slager verkeer
- uw stuurbuis en balhoofdset zullen niet passen
- uw geometrie zal naar de vaantjes zijn als je een 65 mm door bvb een 100 mm vork vervangt
- alle onderdelen apart zullen ook heel wat kosten dus veel duurder zal je niet uitkomen denk ik
en dan heb je de outpost nog voor het bakker en slager verkeer
-
dirtrider.Q
- Mountainbiker
Post by dirtrider.Q »
Rond de 1000 euro, mag een beetje meer zijn maar liefst niet teveel...
En liefst iets dat op een tourtocht bruikbaar is, maar vooral (!) veel plezier geeft in op en af bouwwerken en andere spullen springen :)
Dus ik ben niet direct op zoek naar een race MTB
Hopelijk is dit wat duidelijker
En liefst iets dat op een tourtocht bruikbaar is, maar vooral (!) veel plezier geeft in op en af bouwwerken en andere spullen springen :)
Dus ik ben niet direct op zoek naar een race MTB
Hopelijk is dit wat duidelijker
-
dirtrider.Q
- Mountainbiker
Post by dirtrider.Q »
Klopt, ik heb de Cube's bekeken en mooie fietsen, maar het vork lijkt me wat te crosscountry gericht.
Ik heb mijn oog laten allen op de Ghost
http://www.ghost-bikes.com/2006/bikes.p ... =Endurance
niet slecht maar prijzig (1699 euro denk ik als het niet meer is)
maar iets in die richting zoek ik, allee toch qua veerweg enz :)
Ik heb mijn oog laten allen op de Ghost
http://www.ghost-bikes.com/2006/bikes.p ... =Endurance
niet slecht maar prijzig (1699 euro denk ik als het niet meer is)
maar iets in die richting zoek ik, allee toch qua veerweg enz :)