De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Bert67
Mountainbiker

Post by Bert67 »

mijn eerste serieuze val(buiten de kleine) op 21 aug in opoeteren in aanraking gekomen met een boom als gevolg sleutelbeen over en schaafwonden ,op 26 okt na controle in het ziekenhuis in diest was alles ok en ook de cotrolearts zei dat het in orde was maar nog voorzichtig zijn.
op 2 nov terug aan het werk,mijne kinesist was er niet gerust in en stuurde me naar lier op 23 nov voor een nieuwe controle en wat kreeg ik te horen het staat nog helemaal niet aan elkaar,dus op donderdag 1 dec het mes onder in lier voor een plaatje op te zetten plezant is iets anders
ik kom niet meer binnen in diest
in lier zeiden ze dat het kan dat het geen pijn doet zelfs al is het niet aan mekaar vast(ik heb daar dus geen last of pijn aan)
iemand zo al iets meegemaakt
pirre
Mountainbiker

Post by pirre »

Ik val bijna elke week wel nekeer denk ik.
Een keer serieus over mijn stuur gegaan tijdens de winter TT van de X-treme bikers in de afdaling aan het jeneverkraam, gevolg linkerkant blauw.
Een keer in prikkeldraad gevallen TT Humbeek stond snel recht daar er stroom stond op den draad.
Vorige week voorwiel weg in de modder en met hoofd (helm) tegen weipaal gegaan.
Altijd helm en handschoenen dragen is het minste wat je kan doen vind ik.
Bert67
Mountainbiker

Post by Bert67 »

ben van gisteren terug thuis, plaatje zit er in en 6 vijzen
en nu maar wachten tot ik terug op de bike kan,het heeft al lang genoeg geduurd (ben het stilaan moe)
Wen!
Mountainbiker

Post by Wen! »

MTBker Goby wrote:Mijn eerste was maar een hele stomme val gwn stilstaand gevallen...
Zo was ook mijn eerste val met de koersfiets... Moeten stoppen voor een rood licht en ni op tijd uit de klikpedaal geraken... 't Heeft me alleen een dikke, blauwe knie bezorgd en een paar mannen buikpijn van 't lachen!
Met de mtb was m'n eerste valpartij overkop gaan op 't einde van 'n afdalingske... Maar da was dus ook ni erg want 'k viel zacht in de modder!
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Ook deze zondag (Wilsele) trillend langs prikkeldraad gereden en gedacht aan vijf jaar geleden: RVV, afdaling, geslipt en de prikkeldraad in. Fluks terug op de fiets, tiens scheur id broek, tiens gat in been, moeder bloed! Een snee tot op het bot. Lang in de modder gelegen wachtend op ambu, in de kliniek nog een uur liggen sudderen en dan mismeesterd. Gevolg onsteking, alles terug open, operatie en bijna been kwijt. Na liters antibiotica genezen maar toch rijzen de haren mij ten berge bij het zien van deze gruwelijke afrasteringen. Dus: opletten bij prikkeldraad ! Snelheid + zijdelingse impact = diepe wonde (en blijvend litteken).
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Wen! wrote: Maar da was dus ook ni erg want 'k viel zacht in de modder!
Met uw gat in de boter euh... modder gevalle :lol:
Wen!
Mountainbiker

Post by Wen! »

XC-SjoerieMoerie wrote:
Wen! wrote: Maar da was dus ook ni erg want 'k viel zacht in de modder!
Met uw gat in de boter euh... modder gevalle :lol:
Zoiets jah!
thegreattrax
Kerstman

Post by thegreattrax »

de mijnen was vorige week donderdag toen dak op weg van school naar huis over men stuur ben gegaan en op men hoofd ben gevallen #-o (nog altijd een blauw oog)
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

mijn eerste valpartij herrinner ik mij niet meer (was al te lang geleden en er zitten er al te veel tussen :oops: )
vorige week bij de afdaling van de skiberg in de Blaarmeersen te Gent gevallen door een pad te nemen dat eigenlijk geen pad is (was iets van een 90 procent hellingsgraad, blijkbaar een procent of 5 te veel... :wink: ). Normaal draag ik ALTIJD een helm, behalve op dat moment natuurlijk. Heb met mijn hoofd stuk betonblok 'getoucheerd', gelukkig zonder veel erg
==> DRAAG DUS ALTIJD EEN HELM!!!!
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

Hoi bikers,

Blijkbaar zijn er al veel op hun smoelke beland :cry: Ik ben nu anderhalf jaar bezig met mtb en helaas na een paar ritten had ik ook prijs... Geen ervaring hé... een serieuze afdaling te Overijse die ik nog nooit had gedaan, kollega in het wiel en vollebak naar beneden... helaas snelheid nogal hoog en na een klein sprongetje waarschijnlijk wat met de voorrem gewerkt " tegen beter weten in, ik dacht dat ik het al kon hé :lol: " gevolg : fietske maakte een serieuze salto en ikzelf kwam nogal hard op mijn sleutelbeen terecht... sleutelbeen geëxplodeerd... vlug naar spoedgevallen en alles werd met zo'n gouden plaatje aan mekaar geschroefd... een tweetal maanden buiten strijd... maar de honger was groot en algauw was ik terug aan het fietsen... Maar wie nikske doet en in zijn zetelke blijft zitten loopt natuurlijk minder risico op kwetsuren...
Maar deze sport is echt te mooi om op te geven, genieten van de prachtige natuur, het blijft ook altijd een mooie uitdaging maar daal af met berekend risico... het moet nog fun blijven... en blijf vooral van de voorrem af :lol:
Post Reply