Banden: herstellen Tubeless
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Misty
- Mountainbiker
- Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Banden: herstellen Tubeless
Vandaag voor de eerste keer lek gereden met mijn tubellessen,hoe herstel je die nu eigenlijk?Heb eens gehoord dat er spuitbussen in de handel te verkrijgen zijn met een soort schuim om die tijdens het lek rijden in te spuiten?Lijkt mij gemakkelijker dan een binnenbandje monteren!Heeft iemand hier ervaring mee?THNX misty
Hoe doe je dat dan er precies in??? Eerst band eraf??? Of is het iets via het ventiel???JFK wrote:Doordat ik tijdens een raid of chrono niet wil platvallen door een stom stukje doorn, gaat er regelmatig een tubeke watergebaseerd schuim in.
't Merk weet ik niet juist, maar tziet er fluo-groen uit. :alien:
- Lux Interior
- Mountainbiker
Post by Lux Interior »
Als een tubeless lucht verliest zonder doorprikt te zijn is het eerste wat je moet doen de band eraf halen, velg schoonmaken en dan met sponsje met water en zeep de randen van de band schoonschrobben, daar zit meestal modder tussengekropen waardoor hij lucht verliest.VC chape wrote:Na veel lekken en plakken van mij tubelles heb ik binnen banden gemonteerd
Hebben jullie ook veel last van lekkende banden
Is hij doorprikt dan is dat heel moeilijk te vinden, langs de binnenkant van de band zie er zelfs niets van. Band goed oppompen en onderdompelen of ook met een natte spons erover gaan en goed kijken/luisteren.
- Bikeman
- Mountainbiker
Ne maat van mij heeft nog iets anders meegemaakt...
Die zenne band ging ook telkens af en hij wist ni hoe da da kwam. Hij heeft dan zijn banden op zijn velg gezet en in nen emmer water gestoken. En wa bleek, er kwamen allemaal bellekes door den band naar buiten langs de zijkant
Heeft iemand dit ooit ook al eens meegemaakt?? Zo ja, wa valt eraan te doen? :compress:
Of is het anders gewoon een fabricagefout? (Zou ook kunnen natuurlijk
)
Die zenne band ging ook telkens af en hij wist ni hoe da da kwam. Hij heeft dan zijn banden op zijn velg gezet en in nen emmer water gestoken. En wa bleek, er kwamen allemaal bellekes door den band naar buiten langs de zijkant
Heeft iemand dit ooit ook al eens meegemaakt?? Zo ja, wa valt eraan te doen? :compress:
Of is het anders gewoon een fabricagefout? (Zou ook kunnen natuurlijk