Awel , ik heb die zin dus ook 10 keer gelezen he!! In eerste instantie dacht ik hetzelfde.... waarschuwen ... Waarom??... Wist die man meer????Bengo wrote: En toch, en toch: al helemaal in het begin van zijn relaas, verraadt hij zichzelf: want bij de beschrijving van de dag dat hij zijn positieve dopingplas afleverde, zegt hij zelf dat "iemand" hém op training met alle geweld kwam waarschuwen dat hij niet naar zijn chalet (waar hij verbleef) mocht terugkeren, omdat er dopingcontroleurs waren gesignaleerd.
Dat kan er alleen maar op wijzen dat Meirhaeghe medeplichtigen had, of op zijn minst een persoon die van zijn illegale handelswijze op de hoogte moet zijn geweest. Want als Meirhaeghe in de ogen van anderen helemaal clean zou zijn geweest, dan zou er geen enkele reden geweest zijn om hem er van te weerhouden om weer naar zijn chalet terug te fietsen en de dopingtest te ondergaan.
Maar toen ben ik gaan nadenken. Als er controle is van iets, waarschuwen mensen mekaar altijd!!! Vorige vrijdag sta ik tijdens een plaspauze van een vergadering in een cafe. Zegt plots een compleet vreemde kerel tegen mij: "Als ge richting Smeermaas rijdt, kijk uit er is alcoholcontrole!" Ik had enkel Cola Light gedronken!!
Ik denk dat die onbekende Filip heeft willen waarschuwen voor een controle, gewoon omdat mensen zo zijn. Al die rompslomp met potje pissen, bloed trekken, papieren invullen enzoverder... Beter wegwezen dan hoeft al die miserie niet... Gepakt of niet.
Ik denk dat het wat slecht neergepend is in het boek. Maar gelukkig is de miserie van de schorsing bijna voorbij!!!! Dan terug POSITIEF denken!!!!