Boek Filip Meirhaeghe

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Bengo wrote: En toch, en toch: al helemaal in het begin van zijn relaas, verraadt hij zichzelf: want bij de beschrijving van de dag dat hij zijn positieve dopingplas afleverde, zegt hij zelf dat "iemand" hém op training met alle geweld kwam waarschuwen dat hij niet naar zijn chalet (waar hij verbleef) mocht terugkeren, omdat er dopingcontroleurs waren gesignaleerd.
Dat kan er alleen maar op wijzen dat Meirhaeghe medeplichtigen had, of op zijn minst een persoon die van zijn illegale handelswijze op de hoogte moet zijn geweest. Want als Meirhaeghe in de ogen van anderen helemaal clean zou zijn geweest, dan zou er geen enkele reden geweest zijn om hem er van te weerhouden om weer naar zijn chalet terug te fietsen en de dopingtest te ondergaan.
Awel , ik heb die zin dus ook 10 keer gelezen he!! In eerste instantie dacht ik hetzelfde.... waarschuwen ... Waarom??... Wist die man meer????
Maar toen ben ik gaan nadenken. Als er controle is van iets, waarschuwen mensen mekaar altijd!!! Vorige vrijdag sta ik tijdens een plaspauze van een vergadering in een cafe. Zegt plots een compleet vreemde kerel tegen mij: "Als ge richting Smeermaas rijdt, kijk uit er is alcoholcontrole!" Ik had enkel Cola Light gedronken!!
Ik denk dat die onbekende Filip heeft willen waarschuwen voor een controle, gewoon omdat mensen zo zijn. Al die rompslomp met potje pissen, bloed trekken, papieren invullen enzoverder... Beter wegwezen dan hoeft al die miserie niet... Gepakt of niet.

Ik denk dat het wat slecht neergepend is in het boek. Maar gelukkig is de miserie van de schorsing bijna voorbij!!!! Dan terug POSITIEF denken!!!!
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Johnny de Wit wrote:
Bengo wrote: En toch, en toch: al helemaal in het begin van zijn relaas, verraadt hij zichzelf: want bij de beschrijving van de dag dat hij zijn positieve dopingplas afleverde, zegt hij zelf dat "iemand" hém op training met alle geweld kwam waarschuwen dat hij niet naar zijn chalet (waar hij verbleef) mocht terugkeren, omdat er dopingcontroleurs waren gesignaleerd.
Dat kan er alleen maar op wijzen dat Meirhaeghe medeplichtigen had, of op zijn minst een persoon die van zijn illegale handelswijze op de hoogte moet zijn geweest. Want als Meirhaeghe in de ogen van anderen helemaal clean zou zijn geweest, dan zou er geen enkele reden geweest zijn om hem er van te weerhouden om weer naar zijn chalet terug te fietsen en de dopingtest te ondergaan.
Awel , ik heb die zin dus ook 10 keer gelezen he!! In eerste instantie dacht ik hetzelfde.... waarschuwen ... Waarom??... Wist die man meer????
Maar toen ben ik gaan nadenken. Als er controle is van iets, waarschuwen mensen mekaar altijd!!! Vorige vrijdag sta ik tijdens een plaspauze van een vergadering in een cafe. Zegt plots een compleet vreemde kerel tegen mij: "Als ge richting Smeermaas rijdt, kijk uit er is alcoholcontrole!" Ik had enkel Cola Light gedronken!!
Ik denk dat die onbekende Filip heeft willen waarschuwen voor een controle, gewoon omdat mensen zo zijn. Al die rompslomp met potje pissen, bloed trekken, papieren invullen enzoverder... Beter wegwezen dan hoeft al die miserie niet... Gepakt of niet.

Ik denk dat het wat slecht neergepend is in het boek. Maar gelukkig is de miserie van de schorsing bijna voorbij!!!! Dan terug POSITIEF denken!!!!

Dit is juist er is geen enkele sportman dei blij is als ie op controle moet.
Kwas keer toevallig door vip kaarten in vip zaal van drie daagse west vlaanderen terechtgekomen. En der was daar aan de inkom een courreur die nog moeste gaan en hij braakte ervan.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Johnny de Wit wrote:

Er was eens...
'Strangers in the Rocky Mountains'
Ne 'onbekende' Canadees op wandel in de natuur komt voorbij de tijdelijke verblijfplaats van FM (stond natuurlijk in de plaatselijke pers dat FM daar logeerde) en ziet daar vreemde mensen rondlopen (met van die grote DODGE auto's met flikkerlampen en mannen met baseballpetjes op en kogelvrije vesten aan met WADA op zodat hij meteen weet dat die wachtende mannen dopinginspecteurs zijn).
Nietsvermoeden wandelt hij verder de natuur in en ziet daar een zwetend persoon (tiens precies dat tekenfilmfiguurtje met dat blik spinazie) op een rare fiets rijden. dichterbij gekomen ziet de 'onbekende' echter dat het , de in Canada alom bekende, F.M is.
In een opstoot van nietsvermoedende liefdadigheid en medemenselijkheid linkt hij onmiddelijk die vreemde snoeshanen aan dat chalet met het stripfiguurtje op de fiets en begint hem toe te schreeuwen (achteraf vraagt hij zich nog af waarom heb ik dat eigenlijk toch gedaan, ik ken die mens niet eens) daar weg te blijven!
De figuur op die fiets denkt nog: "wat staat die vreemde onbekende vogel toch tegen mij te roepen van WADA en controle?, Was da? En rijdt gezwind verder naar zijn tijdelijk onderkomen want hij heeft honger, zijn tijdelijke vriendin is klaar met het eten en spinazie mag je niet terug opwarmen.
Het vervolg kennen we allemaal. :-D

Tell me another story man. :roll:
recumby
Mountainbiker

Post by recumby »

ik weet niet hoeveel van jullie filip al persoonlijk ontmoet hebben, ikke wel. ik kan alleen maar zeggen dat hij bijzonder open, bescheiden, vriendelijk,... was. Dit kan ik van slechts zeer weinig kampioenen zeggen (denk bvb eens aan een zekere T. Boonen).
Dus doping of niet, ik heb veel respect voor die man!
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Dus doping of niet, ik heb veel respect voor die man

'doping of niet' is in het geval van Meirhaeghe niet eens meer de kwestie. Want wat dat betreft is er gelukkig geen onduidelijkheid: het was wel degelijk doping, en dus vals spelen. DAt dit gebeurde uit faalangst en onder druk van zichzelf, de sponsors en de verwachtingen van het publiek, maakt het allemaal wel begrijpelijk. En ik heb eerder al gezegd dat ik ook respect heb voor de mens en de sportman F.M. die behalve de doping ook veel talent, trainingsijver en discipline moet hebben bezeten (en hopelijk nog steeds bezit).
Maar de discussie ging inmiddels niet meer over 'doping of niet', maar over 'medeplichtigheid of niet'. En hoe dan ook, door dat ene zinnetje in zijn boek over die ene man die blijkbaar de dopingcontroleurs rond de huizen had gezien en daarop naar de op het parcours rondfietsende Meirhaeghe is getrokken om hem hééél nadrukkelijk proberen duidelijk te maken dat hij niet mocht terugkeren naar zijn chalet, wijst mijns inziens wel degelijk op medeplichtigheid. Wat op zich niet zo'n halsmisdaad is, maar wel in tegenspraak met wat F.M zelf altijd beweerd heeft. En het wijst erop dat het wel degelijk om een soort georganiseerd bedrog ging, waarbij verzorgers/trainers of anderen betrokken waren. En gewoon uit nieuwsgierigheid maar ook uit fair play tegenover zijn concurrenten zou ik willen weten hoe de vork nu écht in mekaar steekt of stak. En in die zin ben ik ontgoocheld in het boek van F.M. en dus ook in F.M. zelf.
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Beste Bengo,

Ik denk dat ge van die ene zin veel te veel zelf maakt in uw fantasie.
Laat gewoon rusten, we vragen het hem wel eens op het goede moment! De uitleg zal simpel zijn, geloof me!
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

recumby wrote:ik weet niet hoeveel van jullie filip al persoonlijk ontmoet hebben, ikke wel. ik kan alleen maar zeggen dat hij bijzonder open, bescheiden, vriendelijk,... was. Dit kan ik van slechts zeer weinig kampioenen zeggen (denk bvb eens aan een zekere T. Boonen).
Dus doping of niet, ik heb veel respect voor die man!
Wat ge van Filip zegt klopt volledig, nog nooit zo'n toffe kampioen gezien!!!

Al ooit met Tom Boonen in contact geweest??? Als er niet te veel volk is en ge doet normaal tegen hem is het ook nen hele toffe!!! Maar 'het volk' en de media maken hem zot!!! Op 3 december is em bij ons komen biken en we wisten het op voorhand.. Niet te veel reclame gemaakt... de lokale pers was razend dat we het stil gehouden hadden, maar Tom wist het wel te appricieren en is in regenboogtrui komen biken... en poseren voor de foto en al... er konden zelfs nog grappen af.... Is ook nen hele toffe gast. Gene Filip, maar zo zijn er geen 2!!! Maar TB is ook een supergast!
Girlpower
Mountainbiker

Post by Girlpower »

@ Ivo en Bengo

Heren, fantaseren en speculeren jullie niet een beetje te veel ?? #-o :wink:
Sinterklaas speculaas is al lang voorbij hoor :lol: :lol:

Voor zijn openheid, zijn bescheidenheid, zijn onmenselijke zware trainingen die hij zichzelf op legde, zijn oersterk karakter, zijn doorzettingsvermogen en zijn vlotte sociale omgang met mensen bestaan er geen pillekes of doping dus zo is hij puur natuur en dat alleen al verdient respect zonder over zijn ellenlange palmares overwinningen maar te zwijgen. En zelfs zonder doping presteert hij op deze vlakken veel beter dan de meeste andere renners =D>

:wink: no offence guys
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ja hoor mijn fantasie wil wel eens op hol slaan. :oops:
Maar blijkbaar hebben 'onze helden' soms ook geen gebrek aan fantasie.
Of, nu ik er bij stilsta, een ontstellend gebrek aan fantasie. Met wat meer fantasie zouden hun verhaaltjes (niet negatief bedoeld) wat beter in elkaar zitten :wink:
Maar van blinde adoratie heb ik anderzijds ook geen last.
'Fluppe' kan best een toffe pee zijn, hij komt in elk geval 'leuker' over dan de meeste van zijn collega's. Maar 'Mister Proper' is hij nu ook weer niet.
Het gaat er ook niet over wat voor soort mens hij is.
Hij profileert zich niet meer als sportman maar als BV. Dan zal hij ook niet alleen met de voordelen van deze status maar ook met de nadelen ervan moeten leven.
Een van de voordelen is dat je in de belangstelling blijft en (een beetje?) inkomen blijft genereren zonder met de hoofdzaak te moeten bezig zijn.
Een van de nadelen is dat ieder woord dat je zegt of schrijft en iedere stap die je zet gewikt en gewogen worden en dat je geen privéleven meer hebt.

Nu als het 'antwoord' dan toch zo simpel is, waarom het dan niet onmiddellijk geven? En wachten 'tot de gelegenheid zich voordoet'.
Als je mist spuit moet je ook niet verwonderd zijn dat er spoken door die mist beginnen te dwalen.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

:off: Ging het hier niet over zijn boek????? #-o
Post Reply