C2C 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

ivo wrote:Mag je je eigen (Garmin) GPS meebrengen en gebruiken?
Dat mag, maar ik raad dat toch af hoor, als je ziet dat we net 18 van onze 33 GPS'sen hebben moeten laten repareren of vervangen na de CTC en de CID - en die waren nieuw of zo goed als nieuw voor vertrek !

Toestellen die dienst weigeren, vastlopen of om de 5 voet uitvallen (en niet omdat de batterijen te "losjes" zitten), barsten in de behuizing... dat ziet op zo'n tocht ietsje meer af als op een doordeweeks toertochtje, die toestellen krijgen verschrikkelijk veel zware schokken te verduren tijdens de ruwe afdalingen.

Ook blijken de tracks gemaakt door onze Garmin Geko's niet compatibel met toestellen uit de 60 en de Etrex serie. Daar is misschien softwarematig iets aan te doen (Jef, lees je dit ?) maar de kans dat zo'n zwaar (lees: nog gevoeliger voor schokken) en duur toestel het begeeft is toch zeer reëel.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Even ter verduidelijking:
is de verplaatsing vanuit België naar ginder en terug in de prijs begrepen?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik dacht alleen terug.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Magura wrote:Even ter verduidelijking:
is de verplaatsing vanuit België naar ginder en terug in de prijs begrepen?
Transport fietsen en klein, zwaar materiaal (gereedschapskistjes ed) heen en terug inbegrepen.
Transport deelnemers terug inbegrepen (minibus op zondag, overdag, dus zondagavond terug in België)

Transport deelnemers heen NIET inbegrepen.
Suggestie: met Ryanair op Girona vrijdagnamiddag. De taxi's van de luchthaven naar het hotel aan de kust zorgen we wél voor. Deelnemers die vrijdag absoluut niet wegraken kunnen zaterdag de ochtendvlucht van Ryanair nemen (06.30 u). Die komen we dan ook wel op de luchthaven halen, er wordt dus niets van de tocht gemist.
Beide vluchten (vrijdag of zaterdag) komen voor het moment op 39 Euro, alle taksen inbegrepen. Maar dat bespaart je wel 14 uur in een bus...

Deelnemers die voor één of andere reden niet kunnen/willen vliegen kunnen met ons vanuit België meerijden in de 4x4 die de aanhanger trekt. Die vertrekt wel donderdagavond al om op tijd ginds te zijn. We gaan daar een kleine symbolische vergoeding voor vragen om discussies met vliegende deelnemers te vermijden, maar ook niet zoveel wegens het gebrek aan comfort (reken op 14-15 uur autostrade...).

We hadden eerst gedacht om de terugreis ook "vrij" te laten, evtl. met SN vanuit Bilbao (we komen een stuk westelijker uit aan de Atlantische kust dan de vorige route) of met de TGV maar dat kwam toch allemaal redelijk kostelijk uit - vandaar dat we de knoop doorgehakt hebben en weer zelf voor de terugreis gaan zorgen.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Je kan de door Garmin Geko gemaakte Tracks op elke Garmin toestel gebruiken!
Ik ben zelf een Garmin 60C en ik heb dit toestel tijdens het rijden van de Cid proberen te gebruiken. Je kan de tracks perfect volgen maar het probleem van de 60Cis dat dit toestel te groot en te zwaar is, de inertie is te groot.
Dus ik raad echt aan de Geko’s van Poco Loco Adventures te gebruiken.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Jarvis wrote:Je kan de door Garmin Geko gemaakte Tracks op elke Garmin toestel gebruiken!
Ik ben zelf een Garmin 60C en ik heb dit toestel tijdens het rijden van de Cid proberen te gebruiken. Je kan de tracks perfect volgen maar het probleem van de 60Cis dat dit toestel te groot en te zwaar is, de inertie is te groot.
Dus ik raad echt aan de Geko’s van Poco Loco Adventures te gebruiken.
Toch niet "zomaar" hé ? Ik herinner me dat we dat op jouw of een andere 60 geprobeerd hebben verleden jaar en dat dat niet lukte (het jaar voordien evenmin met een Etrex).
Hoe is dat dan uiteindelijk gelukt ?
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Garmin werkt met een programma Mapsource, vanuit dit programma kan je kaarten, tracks en waypoints overladen vanuit je computer naar je GPS.
Maar met een licentie van Mapsource kan je maar naar twee verschillende Garmin GPS toestellen kaarten, tracks of waypoints gegevens overladen.
Dus jij kan met jou computer, Mapsource versie, geen gegevens overladen naar mijn GPS.
Tenzij ik met heel mijn unlock codes onder de arm en via een heel omslachtige procedure ervoor zorg dat dit wel mogelijk is.
Het beste kan je de tracks gewoon doormailen naar die persoon ze graag wil gebruiken, deze laad ze dan in, in zijn Mapsource versie. Dan kan hij ze zonder problemen overladen op zijn Garmin GPS toestel.
Heb ik dit jaar gedaan voor de Cid!
groetjes Jefke
kzoekemienpeird
Mountainbiker

Schitterende foto !

Post by kzoekemienpeird »

Heb net de nieuwe Poco Loco brochure gevonden in mijn brievenbus !
En ZIE ! Zo ne schone foto !
:P

Eigenlijk had er nog een hond moeten bij staan.
Er liggen toch stenen genoeg in de omgeving :wink:

Eentje voor de insiders !
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Idd, zoek de hond =D> :lol:

En ik denk dat de foto misschien ook wel een beetje bedoeld is om af te schrikken voor de editie 2006 .......................... #-o
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

mtb grietje wrote:Idd, zoek de hond =D> :lol:

En ik denk dat de foto misschien ook wel een beetje bedoeld is om af te schrikken voor de editie 2006 .......................... #-o
Helemaal niet om af te schrikken, wél om te verwittigen - da's iets heel anders.
Ik schat dat er tussen de 5 en de 7 etappes serieus gestapt moet worden. En met "serieus" bedoel ik beduidend meer dan de paar honderd meter van vorige edities.
Iemand die daar niet tegen kan verzoek ik dus met aandrang om NIET in te schrijven !
Dat wordt dan niet plezant voor de deelnemer én niet plezant voor ons - geen enkele reden om elkaar de duvel aan te doen dus :-).

Voor diegenen die daar wel tegen kunnen beloof ik een absoluut fantastische mountainbike tocht in de ware zin van het woord. 'k Ben er écht fier op !
Post Reply