kledinglagen winter

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

een gore-tex jasje is anders ook een aanrader,
houdt de wind en de regen tegen en laat het zweet probleemloos naar buiten passeren , dat in combinatie met iets warmtevast zoals een thermisch vest is genoeg om het belgische weer te trotseren
neok v
Mountainbiker

Post by neok v »

jep bedankt voor je antwoord, maar buiten een thermisch onderhemdje en een windtex kan ik me het écht niet veroorloven om ook nog eens een dure gore-tex jas te kopen.

ik heb ook een jas van comus in promotie gezien die normaal €89 kost en nu €49...ademend en waterdicht,lijkt dit jullie wat ?

grtz
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Wacht nog een week of 2 en 't zijn solden bij Vaneyck. :wink:

Over die Windtex : ik ben daar absoluut niet tevreden van, dat is precies een thermos waar ge u in kapot zweet.
Misschien doe ik er de verkeerde kleren onder aan (een Craftje met lange mouwen en eventueel een truike met korte mouwen als het koud is). Uw advies graag.

Mijn absolute favoriet is een Windstopper-vest van Gore. Aan de buitenkant heb je het Gore-membraan over een laagje fleece.
Als je daaronder een craftje aan doet (eventueel een trui met lange mouwen als het echt vriest) dan heb je een perfecte vochtregeling.

Ik moet niks anders meer.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

al die lagen die ik aan doe hebbn vandaag hun nut toch weer bewezen. niet een keer koud gehad in maredsous
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Als thermisch duur is, en windtex ook. Kijk ns naar de windtex van mtb.be. Thermische hemdje heb ik een triboard van de decathlon, voor 27€ ofzo. Goed spul, en houd je nog redelijk warm ook als je nat bent. Is eigenlijk surf spul.

Wel opletten, als je teveel aandoet, en gaat zweten, ga je weer enorm afkoelen!
neok v
Mountainbiker

Post by neok v »

@jerommeken:

een craft-onderlijfje en gore jas zijn me écht te duur zoals ik eerder al vermeldde, toch bedankt voor je visie hierop.

vandaag voor de eerste keer wat uitgebreider gaan rijden met m'n nieuwe aanwinst,tochtje van een tweetal uur in de polders,wel weinig off-road jammergenoeg.

na een tijdje koelde ik enorm af (gure wind in die open vlaktes) en geraakte ik echt niet meer vooruit.
kan te wijten zijn aan verkeerde kleding,
had onderhemdje aan, decathlon tribord wetsuit t-shirt, armstukken en truitje met lange mouwen.
verder nog korte broek met bretellen en beenstukken,overschoentjes en handschoenen.

meningen verschillen hier blijkbaar over,
zou graag mtb windtex en lange broek bestellen maar ben wat bang dat het niet goed zal passen.

verder m'n laatste vragen (k'ga jullie niet blijven lastig vallen met m'n twijfels :wink: ):

-is het normaal dat je overschoentjes (shimano race XXL) zo moeilijk over je (nu nog gewone) schoenen te krijgen zijn?
ik moet echt heel hard de boel forceren om daar in te slagen...

-technisch onderlijfje van craft, kostte dit geen €70 ofzo ?
heb je voor max. €30 anders al iets deftigs ?

-windtex of regenjas #-o

MERCIE,
koen
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

ivm overschoenen aandoen : ik steek eerst mijn voet door de overschoen en trek die omhoog tot die halfweg mijn been zit - dan de schoen aantrekken en de overschoen naar beneden over de schoen.
Gaat heel gemakkelijk.

Ivm prijzen : check de webwinkels.
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Koen,heb jij in de kledingkast zo geen blauw dik thermisch onderlijfke van damart liggen?
Vele mensen hebben dat wel denk ik,en die vind ik persoonlijk wel degelijk om mee gaan te biken!
Als ge zo een moest liggen hebben,doe dat direct als eerste laag
op uw lichaam aan!
Misschien is bij vaneyck of bij hopmans(bergen op zoom) gaan zien of je misschien een goede wintervest voor een zacht prijsje op de kop kunt tikken?
Een gewone wintervest hoeft echt niet veel te kosten hoor!
Neem ook niet zo'n superdikke vest want ge kunt ook snel te warm hebben hoor bij het biken!
Windtex is belangrijk als ge veel op de weg gaat rijden maar offroad niet echt nodig!
Jowan
Mountainbiker

Post by Jowan »

Biker Zjé wrote:Al die lagen boven elkaar werken contraproductief !
Die extra truitjes en hemdjes houden alleen maar vocht vast en geven een extra koudegevoel...

Als je een goede thermovest hebt, volstaat één onderhemdje hieronder.
Het mag stenen uit de grond vriezen...éénmaal 5 minuutjes weg zal je geen kou meer hebben op het bovenlichaam.

Inderdaad, zo'n windstopper is het beste wat er is, met één onderhemdje heb je meer dan voldoende. Kost van 100euro tot 160euro, bij decathlon nog goedkoper. Zo'n botjes voor over je schoenen zijn echt wel noodzakelijk tegen de kou en het water.
krissie179
Mountainbiker

Post by krissie179 »

Nadja wrote:
Biker Zjé wrote:Al die lagen boven elkaar werken contraproductief !
Die extra truitjes en hemdjes houden alleen maar vocht vast en geven een extra koudegevoel...

Als je een goede thermovest hebt, volstaat één onderhemdje hieronder.
Het mag stenen uit de grond vriezen...éénmaal 5 minuutjes weg zal je geen kou meer hebben op het bovenlichaam.

Inderdaad, zo'n windstopper is het beste wat er is, met één onderhemdje heb je meer dan voldoende. Kost van 100euro tot 160euro, bij decathlon nog goedkoper. Zo'n botjes voor over je schoenen zijn echt wel noodzakelijk tegen de kou en het water.
bij Hopmans in Bergen op Zoom is nu veel kledij in promotie: windtex van vermarc: eerst 120, nu 60 en ook nog andere merken voor nu 40 euro.
Post Reply