voilà, net terug van mijn trip uit Nieuw-Zeeland en het boek is uit ....
leest idd vlotjes en je krijgt een mooi beeld van de sporter èn de mens flupke.
Wat mij wel opviel is dat die mensen op dat niveau wel allemaal heel individueel bezig zijn (qua trainingen en dergelijke). En als de druk dat echt zo groot wordt, tja dan beginnen mensen soms rare dingen te doen.
Je kan je dan ook afvragen of Filip -indien hij een goede "mental coaching" zou gehad hebben- ooit naar verboden middelen had moeten grijpen.
Het belang van psychische (of mentale, klinkt beter ...) begeleiding is zeker niet te onderschatten bij topsporters. Denk maar eens aan een Xavier Malisse, natuurtalent maar in zijn koppeke is dat een jelly-pudding !
enfin, we zullen het wel nooit weten ... toch een aardig boek waarin hij rechtoe rechtaan de zaken weergeeft !
Boek Filip Meirhaeghe
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Filip komt zijn boek voorstellen in ons mtb-clubke de brigandsbikers in Ingelmunster.
meer info : www.brigandsbikers.be
iedereen welkom, inkom is gratis!!!!
gr.chefke
meer info : www.brigandsbikers.be
iedereen welkom, inkom is gratis!!!!
gr.chefke
-
herontdek.be
- Mountainbiker
fansite voor filip
Post by herontdek.be »
als grote fan van filip heb ik een neiuwe site begonnen . namelijk http://www.meirhaeghefilip.be
Hoezo, rechtoe rechtaan??enfin, we zullen het wel nooit weten ... toch een aardig boek waarin hij rechtoe rechtaan de zaken weergeeft
Met alle bewondering die ik heb voor de sportman Meirhaeghe, voor zijn talent, trainingsijver, de druk waaraan hij blootstond etc. En met alle begrip dat ik heb voor sporters als Meirhaeghe die overgaan tot gebruik van niet geoorloofde middelen, Toch moet het mij van het hart dat ook in dit boek de betrokkenen (in dit geval dus Meirhaeghe) NIET echt opening van zaken geven.
Want in alle media heeft Meirhaeghe altijd gezegd dat hij op eigen houtje heeft gehandeld: via het internet op zoek gegaan naar het hoe en waarom van Epo, en ook waar je het kon krijgen, in zijn geval in Duitsland. Kortom: hij en hij alleen is de schuldige, zo houdt hij vol, eigenlijk ook in het boek.
En toch, en toch: al helemaal in het begin van zijn relaas, verraadt hij zichzelf: want bij de beschrijving van de dag dat hij zijn positieve dopingplas afleverde, zegt hij zelf dat "iemand" hém op training met alle geweld kwam waarschuwen dat hij niet naar zijn chalet (waar hij verbleef) mocht terugkeren, omdat er dopingcontroleurs waren gesignaleerd.
Dat kan er alleen maar op wijzen dat Meirhaeghe medeplichtigen had, of op zijn minst een persoon die van zijn illegale handelswijze op de hoogte moet zijn geweest. Want als Meirhaeghe in de ogen van anderen helemaal clean zou zijn geweest, dan zou er geen enkele reden geweest zijn om hem er van te weerhouden om weer naar zijn chalet terug te fietsen en de dopingtest te ondergaan.
Jammer dat het onderste toch weer niet uit de kan wordt gehaald in zijn boek, en ook jammer dat er in dit topic niemand echt op kritische manier Meirhaeghes doen en laten (en schrijven) bekijkt. Ook al heb ik begrip voor zijn handelswijze, ik zou graag de waarheid aan het licht zien komen, ik denk dat dit uiteindelijk goed zou zijn voor de wielersport.
Het zal zijn engelbewaarder geweest zijn zeker? 
Ach en dat berouw, gisteren stond er (naar aanleiding van de 'zaak' El Ninja Wellens) nog een mooie slotbeschouwing van een of andere prof te lezen; in het kort: "berouw en spijt tonen is eigenlijk een zaak van eigenbelang, redden wat er te redden valt".
Want, eerlijk gezegd, wie heeft er nu eigenlijk spijt? Toch alleen zij die betrapt zijn. En waar hebben ze dan eignelijk spijt over? Dat ze betrapt zijn natuurlijk, de rest is 'nacht und nebel'.
Was da kritisch genoeg?

Ach en dat berouw, gisteren stond er (naar aanleiding van de 'zaak' El Ninja Wellens) nog een mooie slotbeschouwing van een of andere prof te lezen; in het kort: "berouw en spijt tonen is eigenlijk een zaak van eigenbelang, redden wat er te redden valt".
Want, eerlijk gezegd, wie heeft er nu eigenlijk spijt? Toch alleen zij die betrapt zijn. En waar hebben ze dan eignelijk spijt over? Dat ze betrapt zijn natuurlijk, de rest is 'nacht und nebel'.
Was da kritisch genoeg?
Last edited by ivo on Thu 22 Dec 2005 13:17, edited 1 time in total.
LOOOOOOLivo wrote:Het zal zij engelbewaarder geweest zijn zeker?
Was da kritisch genoeg?
Da's inderdaad correct en kritisch genoeg. Dat mocht ook wel eens na al die loftuitingen voor F.M. op dit forum. Jammer toch dat die Nacht und Nebel rond wielrennen/mtbiken blijft hangen. Meirhaeghe, Armstrong, en vele anderen: het hoe, wat, waar, met wiens medeweten, het blijft onduidelijk en dat irriteert me mateloos. Al was het maar uit fair play tegenover de concurrenten die niet tot illegale praktijken zijn overgegaan, en daardoor misschien net tekort schoten.
remember den Edwig Van Hooydonck.Bengo wrote:Da's inderdaad correct en kritisch genoeg. Dat mocht ook wel eens na al die loftuitingen voor F.M. op dit forum. Jammer toch dat die Nacht und Nebel rond wielrennen/mtbiken blijft hangen. Meirhaeghe, Armstrong, en vele anderen: het hoe, wat, waar, met wiens medeweten, het blijft onduidelijk en dat irriteert me mateloos. Al was het maar uit fair play tegenover de concurrenten die niet tot illegale praktijken zijn overgegaan, en daardoor misschien net tekort schoten.
Een koereur naar mijn hart...
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Of hadden de Italianen gewoon béter spul ??Iegienie wrote:remember den Edwig Van Hooydonck.Bengo wrote:Da's inderdaad correct en kritisch genoeg. Dat mocht ook wel eens na al die loftuitingen voor F.M. op dit forum. Jammer toch dat die Nacht und Nebel rond wielrennen/mtbiken blijft hangen. Meirhaeghe, Armstrong, en vele anderen: het hoe, wat, waar, met wiens medeweten, het blijft onduidelijk en dat irriteert me mateloos. Al was het maar uit fair play tegenover de concurrenten die niet tot illegale praktijken zijn overgegaan, en daardoor misschien net tekort schoten.
Een koereur naar mijn hart...