Hallo Wazof, ik lees dat je na de ervaring van Iowie ook zou proberen om bloedverdunners te gebruiken. Ik zou hier toch zeggen raadpleeg eerst uw dokter voor een bloedanalyse. Het kan zijn dat je van nature reeds dun bloed hebt zoals ik en dan zijn bloedverdunners zelfs verboden en dit kan toch serieus zijn. Ik ben al eens moeten afgevoerd worden omwille van een bloedneus omdat mijn dun bloed er met beken uitgutste, sindsdien zijn zelf gewone aspirientjes verboden voor mij? Dus wees voorzichtig.
Je kan echter de doorbloeding op een natuurlijke manier verbeteren met wisselbaden. Dit houd in dat je je voeten alternerend in een bassin koud en een bassin warm water plaatst waardoor je bloedvaten sneller leren openzetten en dus een betere doorbloeding verzekeren.
pijnlijk ijskoude voeten
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
En wanneer doet ge dat dan? Maakt het nie uit wanneer? Of doet ge da best vlak voor ge gaat rijden? Of...?lok 36000 wrote:Hallo Wazof, ik lees dat je na de ervaring van Iowie ook zou proberen om bloedverdunners te gebruiken. Ik zou hier toch zeggen raadpleeg eerst uw dokter voor een bloedanalyse. Het kan zijn dat je van nature reeds dun bloed hebt zoals ik en dan zijn bloedverdunners zelfs verboden en dit kan toch serieus zijn. Ik ben al eens moeten afgevoerd worden omwille van een bloedneus omdat mijn dun bloed er met beken uitgutste, sindsdien zijn zelf gewone aspirientjes verboden voor mij? Dus wees voorzichtig.
Je kan echter de doorbloeding op een natuurlijke manier verbeteren met wisselbaden. Dit houd in dat je je voeten alternerend in een bassin koud en een bassin warm water plaatst waardoor je bloedvaten sneller leren openzetten en dus een betere doorbloeding verzekeren.
Heb zaterdag mijn Sealskinz sokken eens kunnen uittesten (VTT Moen); het resultaat viel eigenlijk tegen. Ik verwachtte het effect van een wetsuit (nat maar niet koud). Nu dat nat kwam wel uit; en koud was het ook.
Blijkbaar moet je er toch voor zorgen dat er langs boven geen water in je sokken loopt.
Blijkbaar moet je er toch voor zorgen dat er langs boven geen water in je sokken loopt.
Idd, is wel inetessant met die alternerende baden. Misschien wat extra info, aub.J.S. wrote:En wanneer doet ge dat dan? Maakt het nie uit wanneer? Of doet ge da best vlak voor ge gaat rijden? Of...?lok 36000 wrote:Hallo Wazof, ik lees dat je na de ervaring van Iowie ook zou proberen om bloedverdunners te gebruiken. Ik zou hier toch zeggen raadpleeg eerst uw dokter voor een bloedanalyse. Het kan zijn dat je van nature reeds dun bloed hebt zoals ik en dan zijn bloedverdunners zelfs verboden en dit kan toch serieus zijn. Ik ben al eens moeten afgevoerd worden omwille van een bloedneus omdat mijn dun bloed er met beken uitgutste, sindsdien zijn zelf gewone aspirientjes verboden voor mij? Dus wees voorzichtig.
- lok 36000
- Mountainbiker
Ik neem de wisselbaden alsvolgt: een bassin met koud water (gewoon uit de kraan) en een bassin goed warm water. Het warm water echter niet te heet nemen want als je uit het koude water komt zouden uw voeten kunnen verbranden zonder dat je het direct voelt.
Vervolgens plaats ik mijn voeten afwisselend ongeveer 1minuut in het warme en koude water dit doe ik zo'n vijftal keer na elkaar. Doe dit momenteel dagelijks maar ik zal na een week de frequentie verminderen naar 2 à 3 maal per week. De doorbloeding verbetert hierdoor echt aanzienlijk maar herhaling is een must want na enige tijd verdwijnt het effect. Dus als Frank
of Sabine en koude natte (de nattigheid is de dooddoener) periode aankondigen zou ik de bassins bovenhalen. Verwacht nu niet dat je na zo'n paar dagen wisselbaden uw voetjes niet meer extra moet gaan beschermen hé maar je zal toch merkelijk minder afzien. Ik heb mij deze winter nu al twee keer laten sterven door mijn bassins niet uit de kast te halen maar geen derde keer zulle.
Vervolgens plaats ik mijn voeten afwisselend ongeveer 1minuut in het warme en koude water dit doe ik zo'n vijftal keer na elkaar. Doe dit momenteel dagelijks maar ik zal na een week de frequentie verminderen naar 2 à 3 maal per week. De doorbloeding verbetert hierdoor echt aanzienlijk maar herhaling is een must want na enige tijd verdwijnt het effect. Dus als Frank
of Sabine en koude natte (de nattigheid is de dooddoener) periode aankondigen zou ik de bassins bovenhalen. Verwacht nu niet dat je na zo'n paar dagen wisselbaden uw voetjes niet meer extra moet gaan beschermen hé maar je zal toch merkelijk minder afzien. Ik heb mij deze winter nu al twee keer laten sterven door mijn bassins niet uit de kast te halen maar geen derde keer zulle.
Thx!!!lok 36000 wrote:Ik neem de wisselbaden alsvolgt: een bassin met koud water (gewoon uit de kraan) en een bassin goed warm water. Het warm water echter niet te heet nemen want als je uit het koude water komt zouden uw voeten kunnen verbranden zonder dat je het direct voelt.
-
Johan Degraeve
- Mountainbiker
Post by Johan Degraeve »
Northwave Celcius : gisterenavond anderhalf uur gefietst (stevig onder 't vriespunt). Voeten gewoonweg warm, bijna te warm zelfs.
Ik heb deze mezelf ook vorige week aangeschaft en ben er supercontent van na een eerste rit zaterdag bij -2. Mijn voeten bleven mooi droog en warm zelfs met een simpele wintersok van Northwave.marge wrote:Ik heb me vandaag de Shimano's MW02 aangekocht (de opvolger van de W101) Ze zouden waterdicht en winddicht moeten zijn, mede door de Gore-tex afwerking. 'k zal het weten te zeggen als het zo niet is ...
Heb deze gehaald bij Bikesportive in Haacht en daar verkopen ze die aan een superprijs: 130€. (Bij het bekende bike-discount.de staan ze aan 149€: http://www.bike-discount.de/www/navfram ... gorie2=160)
Gedaan met het geprul met overschoenen en natte en koude voeten!
Gore-tex sokken
Iemand ervaring met de Gore Bike wear windstopper of gore-tex sokken:
http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... Id=&id=887
http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... Id=&id=887
Hallo, Heb mij op den voorlaatsten dag van 2005 een paar van die mid- light merino sokken gekocht van Sealskinz. Daar ik ook al vanalles heb geprobeerd om warme voeten te krijgen. Daags erna den TT van Leupegem gereden, 42 km in slechte omstandigheden, veel ijswater enz.. Viel erg tegen, maar heb er nog enigzins begrip voor, omdat je tegen het water waarschijnlijk maar weinig kan doen.
Vandaag tochtje gemaakt van een goei 60 km, droog wegdek, en het viel terug tegen! Mijn voeten zijn als ijsklompen, duurt zeker nog een half uur voordat ze ontdooid zijn! 't Is toch niet normaal! Heb nochthans ook gore-tex schoenen van shimano, en alles is van goed materiaal.
Hopelijk kan ik later eens iets positiever schrijven ivm dit probleem.
MVG.
Vandaag tochtje gemaakt van een goei 60 km, droog wegdek, en het viel terug tegen! Mijn voeten zijn als ijsklompen, duurt zeker nog een half uur voordat ze ontdooid zijn! 't Is toch niet normaal! Heb nochthans ook gore-tex schoenen van shimano, en alles is van goed materiaal.
Hopelijk kan ik later eens iets positiever schrijven ivm dit probleem.
MVG.