idd had ik niet geziendr paaj wrote:En is geen UST
licht UST wielsetje ...
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- WT6
- Mountainbiker
Heb deze op de 240 disc naven staan, met sapim spaken (of dt, weet het al niet meer).Gomez wrote:XM819 is wel een erg stevig en stabiele velg en in combinatie met een DT swiss 240S naaf en DT-swiss super comp spaken of sapim spaken een puike wielset.
Prima velg hoor, wordt allicht het marathonsetje voor met de schijfremmen.
UST is iets zwaarder, maar met UST heb je een stuk meer grip gezien lagere druk en geen doorslippende binnenband.
Of je dat nodig hebt of niet, dat moet je zelf uitmaken.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
de lichtste velg is volgens mij nog altijd de ZTR van notubes (328 gr effectief gewogen)
rij er ondertussen al een jaartje en geen problemen.
dit in combinatie met de dt240s naven.
rij er ondertussen al een jaartje en geen problemen.
dit in combinatie met de dt240s naven.
Kan je mij het gewicht eens geven van dit setje?Tinky-Winky wrote:Heb deze op de 240 disc naven staan, met sapim spaken (of dt, weet het al niet meer).Gomez wrote:XM819 is wel een erg stevig en stabiele velg en in combinatie met een DT swiss 240S naaf en DT-swiss super comp spaken of sapim spaken een puike wielset.
Prima velg hoor, wordt allicht het marathonsetje voor met de schijfremmen.
UST is iets zwaarder, maar met UST heb je een stuk meer grip gezien lagere druk en geen doorslippende binnenband.
Of je dat nodig hebt of niet, dat moet je zelf uitmaken.
Alvast bedankt
-
Guest
Post by Guest »
Van de FRM wielen zal er in de komende "Mountainbike plus" een recentie verschijnen. Ik heb vandaag toevallig contact gehad met Area51, de verdeler van FRM. Zij wisten me te vertellen dat ze een stel testwielen aan mountainbike plus gingen leveren.MacMan wrote:FRM heeft ook heel lichte degelijke setjes
maar heb er zelf( nog?) geen ervaring mee
Die van tune zijn licht, maar volgens MTB duitsl niet de stijfste..
de notubes ( za hierboven)winnen momenteel aan populariteit
Voor light spullen kun je ook altijd eens op de site van de weightweenies kijken