volledige bike-uitrusting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Geronnimo
Mountainbiker

volledige bike-uitrusting

Post by Geronnimo »

hoi beste bikers,

ik ben een beginnend biker, ben ongeveer 6 maanden bezig, en ik heb toch al gemerkt dat een gewoon trainingspak (zoals bij de voetbal) niet meer voldoet om de koude en modder te trotseren. op het forum zie je veel van speciale uitrusting, van broeken tot handschoenen, helm, bril, ....
wat zijn nu de essentiele dingen die je nodig hebt, met in het achterhoofd de eindejaarsperiode is het de geschikte tijd om mezelf wat aan te schaffen. belangrijk punt is dat het zowel voor winter als zomer geschikt moet zijn.
ik heb geen zin om dubbel geld te spenderen, als student kan je dat wel voor andere dingen gebruiken. toch wil ik niet veel kwaliteit inbrengen, dus de beste kwaliteit/prijsverhouding: daar ben ik naar op zoek.
op gebied van helmen heb ik al wat rondgeneusd op het forum, en mijn keuze viel op de GIRO animas. hiervan heb ik evenwel geen prijs, ik geloof dat die wel rond de 100€ draait. maar indien dit goed materiaal is, ben ik bereid dit er aan te geven.
alle tips zijn welkom! en voor de modderhators: soms is de zoekfunctie handig(anders kon ik niet aan de info van de helmen geraakt zijn) maar in mijn geval is het erg verwarrend als mensen het "vakjargon" gebruiken.

alvast bedankt!
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Bij helmen staat de prijs meestal ivm het gewicht en het aantal verluchtingsgaten... ik denk niet dat je als beginnend biker een helm van 100€ moet kopen... denk dat het dan nuttiger om een helm van bv. 60€ te kopen en dan 40€ extra te investeren in kwalitatieve en duurzame kleding
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

XC-SjoerieMoerie wrote:Bij helmen staat de prijs meestal ivm het gewicht en het aantal verluchtingsgaten... ik denk niet dat je als beginnend biker een helm van 100€ moet kopen... denk dat het dan nuttiger om een helm van bv. 60€ te kopen en dan 40€ extra te investeren in kwalitatieve en duurzame kleding
de helmen van die prijs zijn ook wel lelijker tegnover de duurdere!!
maarja als student maakt dat niet echt uit denk ik!! :-?
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

je zou er van versteld zijn hoe graag ik 60€ meer geef om er wat blitser uit te zien :lol:
Jowan
Mountainbiker

Post by Jowan »

Zou eerder meer geld uitgeven aan degelijke windstopper vest en zo'n botjes om over je schoenen te trekken dan aan een helm.
Ik ben ook op zoek naar een degelijke vest, en heb gezien dat deze toch gauw 100 tot 160 euro kosten. Zo'n botjes kosten ook vlug 30 euro.
Ik heb zelf een helm van de gordel, je zou ervan verschieten hoeveel er met zo'n helm rondrijden ... heeft ook maar 10 euro gekost.
Maar ik val ook niet veel op mijn hoofd :lol:
netebuk
Mountainbiker

Post by netebuk »

Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

een windstopper, is dat essentieel? meestal heb ik het na 5 minuten toch al te warm (zelfs bij vriestemperaturen). en is er een adresje in de regio Geel waar ik daarvoor terecht kan?
Jowan
Mountainbiker

Post by Jowan »

Geronnimo wrote:een windstopper, is dat essentieel? meestal heb ik het na 5 minuten toch al te warm (zelfs bij vriestemperaturen). en is er een adresje in de regio Geel waar ik daarvoor terecht kan?
Dat is net het gemak aan een windstopper, je draagt er enkel een onderhemd onder. Met andere kledij doe je verschillende lagen op elkaar, en heb je het inderdaad na 5 minuten te warm.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Geronnimo wrote:een windstopper, is dat essentieel? meestal heb ik het na 5 minuten toch al te warm (zelfs bij vriestemperaturen). en is er een adresje in de regio Geel waar ik daarvoor terecht kan?
Mss 4bikes in westerlo...
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

inderdaad 4bikes daar hadik al wel eens van gehoord. veel keuze?
nu heb ik al wat op de site van BBB gesurft. is dat kwalitatief goede kledij? deze valt nog goed mee van prijs vind ik, maar zo'n ersy is dat nu die befaamde "windstopper" of is dat nog iets anders? ik zou precies naar mijn gevoel gewoon iets met korte mouwen en een korte broek aandoen. gaat dit voor de winter? of is dat echt wel te koud...
Post Reply