Zo'n 3/4 broek draag ik in de tussenseizoenen wel graag
Blote benen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Vanmorgen ook ene gezien met een korte broek aan, toch onvoorstelbaar in dit weer.
Ik denk dat het echt niet goed is hoor, want gelijke welke prof die je nu tegenkomt op training of op een tt, heeft een lange broek aan.
Die gasten zullen wel weten met wat ze bezig zijn, en ge ziet die niet met blote benen.
Ik vraag mij ook af hoe die gewrichten binnen een aantal jaar zullen zijn??? Da zal pijn doen hoor.
Ik denk dat het echt niet goed is hoor, want gelijke welke prof die je nu tegenkomt op training of op een tt, heeft een lange broek aan.
Die gasten zullen wel weten met wat ze bezig zijn, en ge ziet die niet met blote benen.
Ik vraag mij ook af hoe die gewrichten binnen een aantal jaar zullen zijn??? Da zal pijn doen hoor.
-
Guest
Post by Guest »
Arthrose, Reuma, spierscheuringen, krampen en ga zo maar door. Goed bezig die "harde mannen". Het ziet er mss stoer uit, maar op lange termijn gaat uw lichaam daarvoor wel een prijs betalen. Zoals al eerder aangegeven is de gouden regel 15 graden is lange broek, al trek ik die grens persoonlijk bij een 12 graden. Gr onderkoeld ook veel sneller omdat het bloed dat naar uw spieren word verpompt veel meer gaat afkoelen een hoger hartritme komt daar ook nog bij. Dus, minder rendement van uw inspanning.
- van_hoof
- Mountainbiker
kdenk da me een natte lange broek rondrijden in vriesweer nie beter is ze, of lijk alst regent datet giet, dan zijde beter me een korte broek denkik, tkomt erop neer dat dat iets persoonlijk is en als die mensen het nodig achten om in korte broek te rijden laat ze doen é, ik heb lekker warm me mijn lange broek is dat niet het belangrijksteArthrose, Reuma, spierscheuringen, krampen en ga zo maar door.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Die regel van "-15° = lange broek" is idd algemeen aanvaard in wielermillieu's.
Als het koud is en regent ben je beter af bij de stoof.
Kan je het niet laten dan ben je beter met korte broek en vaseline op de benen. Een lange natte broek koelt de benen te sterk af.
Als het koud is en regent ben je beter af bij de stoof.
Kan je het niet laten dan ben je beter met korte broek en vaseline op de benen. Een lange natte broek koelt de benen te sterk af.
Onder de 17° ne lange broek? ik allesinds niet, ik heb zeker warm genoeg, laat maar zeggen zweten en heb zeker en vast geen rood-paarse benen. Dus denk dat het van persoon tot persoon afhangt of je lange of korte broek draagt.ATEGEV wrote:Als ge traint of recreatief bezig bent dan kan je onder de 17° best ne lange broek aan doen (of toch minstens een 3/4 of beenstukken). Voor wedstrijden ligt dat wel even anders.
De ene kan al beter tegen de koude dan de andere, bij mij werkt het nadelig als ik te warm heb. Dus zie dan het nut van lange kledij niet in.
Nu draag ik wel ne lange broek, maar tot voor kort ging ik ook nog altijd rijden in korte broek.
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik vrees dat de meesten toch met korte broek rijden omdat men geen degelijke windstopper broek heeft.
Ik denk dat dit vooral toevallige winter-bikers zijn.
Men heeft een korte broek voor het zomerwielertoerisme, maar 120 euro investeren voor een degelijke winterbroek is blijkbaar overbodig.
Anders is het inderdaad misplaatst macho-gedrag want tegen te lage temperaturen kan het lichaam gewoonweg niet op zonder negatieve gevolgen op langere termijn.
Ik denk dat dit vooral toevallige winter-bikers zijn.
Men heeft een korte broek voor het zomerwielertoerisme, maar 120 euro investeren voor een degelijke winterbroek is blijkbaar overbodig.
Anders is het inderdaad misplaatst macho-gedrag want tegen te lage temperaturen kan het lichaam gewoonweg niet op zonder negatieve gevolgen op langere termijn.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Als ik thermo kledij van Gore koop dan hangt daar steeds een kartonneke bij dat een soort van temperatuurschaal aanduidt die de effecten verklaard van "windsheer" of in´t vloms de gevoelstemperatuur. Ik vind spijtig genoeg zo direct dat kartonneke niet terug maar als ge bij 0°C gaat rondrijden bij een gemiddelde van 20 km/u dan zou de oppervlakte temperatuur op uw lichaam ergens rond -7°C bedragen !! Gezond voor de spieren kan dat toch niet zijn en in tegenspraak met het feit de meeste topsporters zich vóór elke inspanning opwarmen. Ge zijt dus opgewarmt en dan gaat ge in uw blote benen gaan sporten in dergelijk vriesweer ... da´s toch echt belachelijk hé ?
Dus dames en heren: koopt u ook kledij van Gore Bike Wear en ge zult het weten

Dus dames en heren: koopt u ook kledij van Gore Bike Wear en ge zult het weten