Michelin XCR Mud Ust

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Re: XCR mud en dry

Post by gamutter »

dynamic wrote:Heeft er iemand een idee hoe een xcr dry (voor) en een xcr mud (achter) samen gecombineerd fietst?
Of zou de mud beter vooraan gemonteerd worden omdat het achterwiel toch volgt, voor dan geen overstuur te krijgen?
Ik heb deze twee banden in bezit maar moet ze nog monteren, daarmee :wink:
Ik zie echt niet in wat het voordeel zou zijn om een band voor droog weer (die snel volloopt bij modder) te steken met een typische modderband.
Als je nog zou zeggen: combinatie modderband met alle terrein.
Ik rijd met de XCR dry in de zomer en de XCR muds als het zeer modderig ligt, voor gemiddeld parcours leg ik beide Schwalbe Sk Jimmy op.
De dry is een fantastische band op droog parcours (snel en goede grip), maar zodra er modder ligt kan je het vergeten.
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

Ik rijd nu al ongeveer 2000km met XCR DRY daarvoor met de Comp S.
Persoonlijk vind ik dit schitterende banden, je kan er heel hard een bocht mee insteken en mits ze op de juiste druk staan kan je kiezen tussen comfort, grip en snelheid. Ze zeggen dat ze rap vol zitten, heb ik nog niet veel last van gehad, ik moet niet harder baggeren dan anderen en eens uit de bagger bollen ze goed op de hardere stukken.
Ik heb ze zonder problemen kunnen monteren en blijven altijd op druk.
Na 500km heb ik er wel een produkt in gedaan tegen lekrijden, schrik dat ik ergens ging plat staan. Nu rijd ik tt's zonder gereedschap of pomp.
Ze monteren is iets wat denk ik veel verkeerd gebeurt en hierdoor krijg je problemen. Je mag geen lepels gebruiken en hem eerst in het midden van de velg leggen dan met kompessor oppompen.
dynamic
Mountainbiker

XCR mud en dry

Post by dynamic »

gamutter wrote:Ik zie echt niet in wat het voordeel zou zijn om een band voor droog weer (die snel volloopt bij modder) te steken met een typische modderband.
Als je nog zou zeggen: combinatie modderband met alle terrein.
Ik rijd met de XCR dry in de zomer en de XCR muds als het zeer modderig ligt, voor gemiddeld parcours leg ik beide Schwalbe Sk Jimmy op.
De dry is een fantastische band op droog parcours (snel en goede grip), maar zodra er modder ligt kan je het vergeten.
Dit was duidelijke uitleg, bedankt.
Anders moet ik proberen voor de DRY nog om te ruilen voor een MUD, als ik hem nog zo mooi terug opgevouwd krijgt voor in het kartonnetje te steken natuurlijk. :-D

Want nog twee bandjes bijkopen, (van elk één) is een momenteel te duren oplossing.
spd
Mountainbiker

Post by spd »

'k ben zeer content van de xcr-muds, voor- en achteraan... hoe vettiger 't parcours des te minder druk en met de nodige PK's bijna nooit in de problemen. Op de weg misschien iets meer rolweerstand, maar das dan weer een goeie kracht-training hé!!! :lol:
Liever serieus wa grip in de modderstroken en iets meer weerstand op de verharde stukken dan zitten klungelen & sukkelen in den blubber...
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

Ik zou de MUD achteraan steken en de DRY vooraan.
Achterwiel moet traktie hebben, voorwiel moet goed sturen!
Als het nog lang zulk weer blijft zal ik ook een MUD achteraan steken.
Post Reply