kledinglagen winter

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

kogaboy wrote:ik doe bij temperaturen van om en bij de nul graden alleen maar een t'shirt van craft aan , en mijn windtex wintervest met bijhorende lange broek , en winterhandschoenen met bbb overschoenen :lol: en dan heb ik het nog soms te warm :bounce:
Inderdaad, ik doe juist hetzelfde aan, alleen het craft t-shirt heeft bij mij lange mouwen. Alleszins, meer moet da niet zijn want anders is het gewoonweg te warm.
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Ik bike zelf nog niet zolang, maar ik kleed me als volgt (paar weken geleden was het toch redelijk koud):

- Mountainbike.be Windtex, lange broek, korte trui
- daaronder gewoon nog een t-shirt
- handschoenen (en muts)
- dubbele paar kousen (bovenste dikke)

Ik moet zeggen dat die Windtex echt wel warm houd!
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

MilkSjeik wrote:Ik bike zelf nog niet zolang, maar ik kleed me als volgt (paar weken geleden was het toch redelijk koud):

- Mountainbike.be Windtex, lange broek, korte trui
- daaronder gewoon nog een t-shirt
- handschoenen (en muts)
- dubbele paar kousen (bovenste dikke)

Ik moet zeggen dat die Windtex echt wel warm houd!
MilkSjeik, laat de korte trui weg en vervang dat t-shirt door een thermisch ondershirt (met lange mouwen).
Voordeel: ondershirt voert het vocht (uw zweed) af naar de volgende laag, uw lichaam blijft dus droog en warm.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:-? wat jullie allemaal aandoen 8) daar ga ik aan kapot.
ik heb niet graag te warm op de bike, dan word ik misselijk.
in de winter: lange koersbroek, gewoon t-shirt met lange mouwen en mtb trui met lange mouwen. en als het echt koud is nog een t-shirtje ùmet korte mouwen onderaan.maar anders ga ik dood van de hitte :bounce:
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

ka.dee wrote:(uw zweed)
Zweet ;) Ik moet toegeven dat je in deze combinatie het zweet inderdaad niet afvoert. Een thermisch ondershirt is misschien nog iets voor onder de kerstboom :)
neok v
Mountainbiker

Post by neok v »

zoveel reacties, mercie :-D !

wel sinds een uurtje ben ik de trotse eigenaar van een thompson challenge, k'ben er stiekem heel fier op.

in de winkel heb ik er direct al pro handschoentjes (summit) bijgekocht en overschoenen (shimano race xxl in promotie).
voor die overschoenen zeiden dat die maat zo groot moest zijn omwille van het feit dat mtb-schoenen zowiezo al grotere overschoentjes eisen.
zelf heb ik maat 41-42.

wat heb ik nu voor te gaan fietsen:
-eventueel gewoon onderhemdje
-tribord kort shirtje (thermisch) en armverwarmers movexx
-tweede laag pearl izumu truitje lange mouwen
-derde laag nog aan te kopen (windtex of regenjasje ?)

-zomerbroekje sportfull met zeem en bretellen
-beenverwamers movexx
-overschoentjes (verlopen nog even boven gewone schoenen)
-handschoentjes summit pro

eigenlijk zit ik nu aan m'n budgetgrens, maar een windtex om iets in die aard lijkt me toch nog nodig voor de koude tijden die aankomen...wat lijkt jullie beter,een regenjasje of windtex ?
houdt een windtex ook wat (mot)regen buiten ?
en in de winkel voelde ik eens aan die windtex stof, leek me nogal dun, zijn die echt warm genoeg (waarschijnlijk wel al een deel omdat ze windblokkers zijn).

groeten,
koen
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

neok v wrote:wat heb ik nu voor te gaan fietsen:
-eventueel gewoon onderhemdje
-tribord kort shirtje (thermisch) en armverwarmers movexx
-tweede laag pearl izumu truitje lange mouwen
-derde laag nog aan te kopen (windtex of regenjasje ?)

en in de winkel voelde ik eens aan die windtex stof, leek me nogal dun, zijn die echt warm genoeg (waarschijnlijk wel al een deel omdat ze windblokkers zijn).
Doe waar je jezelf goed bij voelt, maar ik zou niet in lagen beginnen.
Een thermisch onderhemdje onder die windtex is echt wel voldoende !
neok v
Mountainbiker

Post by neok v »

hmm mss heb je wel een punt,
maar het probleem is dat ik nog geen thermisch ondergoed heb (duur) en geen windtex (ook duur).

dus als ik iets koop, dan liever één van de twee,
en dan gebruik ik wat ik al heb erbij...

(ik ben een pas alleen wonende student,dus budget waar ik een half jaar voor gespaard heb is nu bijna op)

tnx anyway,
koen

edit: op de site van decca (ga mss windtex van mtb.be bestellen) las ik dat windtex waterdicht is, wordt er niet waterafstotend bedoeld ?
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Dat klopt idd....Windtex is slechts waterafstotend !
Het membraan zelf laat enkel waterdamp door naar buiten en houdt de waterdruppels tegen. Het probleem zit hem meestal aan de aaneenzettingen waar water kan insijpelen.
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Wat regen kan die windtex zeker verdragen (een uurtje of 2 in de motregen is zeker geen probleem), maar in een echte stortbui heb ik nog niet gezeten :)
Post Reply