hallo,
vanaf zaterdag heb ik m'n mtb (thompson challenge lx afgemonteerd, pilot voorvork) maar ik zal er nog kledij voor moeten aanschaffen.
nu, doordat ik van dezomer af en toe ging koersen met een goedkoop tweedehandsfietsje heb ik nog een zomerbroek met bretellen,een shirtje (korte mouwen) en een truitje (lange mouwen) liggen.
ik heb nu al beenstukken gekocht en ga ook nog armstukken kopen.
maar ik vroeg me af, om in de winter te mtb'en, wat ik nog meer nodig heb (ik kan nog niet uit ervaring spreken)...en liefst zo goedkoop mogelijk want ik heb nog maar €200 voor al de rest (schoenen,pedalen,jas,handschoenen,...)
ik zou nog even met de gewone pedalen rijden nu (ook om aan de bike te wennen) en dus eerst de rest aanschaffen.
heb ik met enkel en alleen een jas warm genoeg ?
wat koop ik het best, heb ik met een vest van pakweg €80 erbij warm genoeg ?
(dus 3 lagen dan)
voor de rest zou ik nog handschoentjes kopen en dan binnen een maandje ofzo schoentjes en pedalen.
thx,
koen
kledinglagen winter
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Ik heb me in de Decathlon een winterjas gekocht voor €45. Die is voorzien van Novadry, dus laat die stof je droog blijven, maar kan je zweet toch weg. Ik heb er bij de surf afdeling een Tribord onderhemd gekocht. Ook dit laat je zweet makkelijk door, maar houd alle wind en regen door. Daarboven doe ik dan mijn gewone koerstrui, en mijn winterjas.
Goede handschoenen zijn onmisbaar. Gebruik even de zoekfunctie hiervoor. Hetzelfde voor sokken en schoenen.
Groeten
Goede handschoenen zijn onmisbaar. Gebruik even de zoekfunctie hiervoor. Hetzelfde voor sokken en schoenen.
Groeten
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik doe het als volgt:
- een thermisch onderhemd van ODLO (AS Adventure)
- mijn lange Rockrider koersbroek van den Decathlon
- een Rockrider koersshirt met korte mouwen
- een Velmarc koersshirt met lange mouwen
- een Rockrider windtex vest
- een extra Rockrider regenvestje van den Decathlon voor als het echt giet...
- Sealskinz kousen
- Sealskinz handschoenen
en da is ruim voldoende...
- een thermisch onderhemd van ODLO (AS Adventure)
- mijn lange Rockrider koersbroek van den Decathlon
- een Rockrider koersshirt met korte mouwen
- een Velmarc koersshirt met lange mouwen
- een Rockrider windtex vest
- een extra Rockrider regenvestje van den Decathlon voor als het echt giet...
- Sealskinz kousen
- Sealskinz handschoenen
en da is ruim voldoende...
rockrider winter broek 2seizoenen oud
een onderhem daarover een met lange mouwen dan een kortmouw truitje een langmouw truitje en dan mijn wintervest
zomer sokken met een normaal paar kousen over en mijn northwave celcius winter schoen een dun postke en handschoenen .
en niet te vergeten een helm !!!
een onderhem daarover een met lange mouwen dan een kortmouw truitje een langmouw truitje en dan mijn wintervest
zomer sokken met een normaal paar kousen over en mijn northwave celcius winter schoen een dun postke en handschoenen .
en niet te vergeten een helm !!!
Al die lagen boven elkaar werken contraproductief !
Die extra truitjes en hemdjes houden alleen maar vocht vast en geven een extra koudegevoel...
Als je een goede thermovest hebt, volstaat één onderhemdje hieronder.
Het mag stenen uit de grond vriezen...éénmaal 5 minuutjes weg zal je geen kou meer hebben op het bovenlichaam.
Die extra truitjes en hemdjes houden alleen maar vocht vast en geven een extra koudegevoel...
Als je een goede thermovest hebt, volstaat één onderhemdje hieronder.
Het mag stenen uit de grond vriezen...éénmaal 5 minuutjes weg zal je geen kou meer hebben op het bovenlichaam.
-
rode lantaarn
- Mountainbiker
Post by rode lantaarn »
Lange broek met bretellen - Novadry gestoffeerd (beetje wol in?)
Zomerkoerstruitje
lichte fleece trui
WIndstopper - Novadry system
Altijd 2 paar sokken aan, want heb anders verschrikkelijk kouden voeten.
schoenen en overtrekschoenen
goede handschoenen (gekocht in Decathlon)
lichte muts onder de helm
En nog mijnen camelback
bij regen draag ik nooit regenvestje. Ik zorg er dan wel voor dat ik direct andere kleren kan aandoen en ook de bevoorrading laat ik dan aan mijn neus voorbijgaan om geen kou te krijgen.
Zomerkoerstruitje
lichte fleece trui
WIndstopper - Novadry system
Altijd 2 paar sokken aan, want heb anders verschrikkelijk kouden voeten.
schoenen en overtrekschoenen
goede handschoenen (gekocht in Decathlon)
lichte muts onder de helm
En nog mijnen camelback
bij regen draag ik nooit regenvestje. Ik zorg er dan wel voor dat ik direct andere kleren kan aandoen en ook de bevoorrading laat ik dan aan mijn neus voorbijgaan om geen kou te krijgen.
Wat zit iedereen zich zo dik aan te kleden :s.
Ik heb tot nutoe gereden in een lange broek met bretellen(doet héél veel, bretellen vind ik persoonlijk), een triboard surf-pulletje en een decca windtex. Eventueel muts onder de helm, een buff rond de nek, handschoenen en wél van die waterdichte sokken.
Bij echt nat weer, een regenvestje erover. Moest het nu echt berekoud worden, eventueel nog een vestje onder de windtex. Maar voor zover ik ervaren heb, is je te warm aankleden ook niet goed. Ik heb in het najaar zo gereden met mijn triboard-korte-mouw, mij te pletter gezweet en koude gehad, in een windtex! Een week later was het een paar graden kouder, een gewone t-shirt onderaan, windtex erover en dat was perfect.
Ik zou dus eerder zeggen, zorg zeker dat je het neit koud hebt, als je al een tijdje aan't fietsen begint, alle begin is frisjes
. Maar probeer er voraal voor te zorgen dat je je neit te warm aankleedt, zodat je gaat zweten en het daarna alsnog koud krijgt.
Nuja, my 5 cents zeker
.
Ik heb tot nutoe gereden in een lange broek met bretellen(doet héél veel, bretellen vind ik persoonlijk), een triboard surf-pulletje en een decca windtex. Eventueel muts onder de helm, een buff rond de nek, handschoenen en wél van die waterdichte sokken.
Bij echt nat weer, een regenvestje erover. Moest het nu echt berekoud worden, eventueel nog een vestje onder de windtex. Maar voor zover ik ervaren heb, is je te warm aankleden ook niet goed. Ik heb in het najaar zo gereden met mijn triboard-korte-mouw, mij te pletter gezweet en koude gehad, in een windtex! Een week later was het een paar graden kouder, een gewone t-shirt onderaan, windtex erover en dat was perfect.
Ik zou dus eerder zeggen, zorg zeker dat je het neit koud hebt, als je al een tijdje aan't fietsen begint, alle begin is frisjes
Nuja, my 5 cents zeker
- kristoffer
- Mountainbiker
Post by kristoffer »
Lange broek zonder zeem en een korte broek met zeemvel daarover.
Thermisch onderlijfke,en daarover een wintervest,meer moet da niet zijn!
Goei handschoenen!
Thermisch onderlijfke,en daarover een wintervest,meer moet da niet zijn!
Goei handschoenen!