Avid juice five? Is da goe???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
chelleken
Mountainbiker

Post by chelleken »

goeie vraag
Bobke#77
Mountainbiker

Post by Bobke#77 »

Avid Juicy 7 = 385 gram
Acid Juicy 5 = 310 gram

Alle 2 voor de voorste rem .
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Heb dus ne stumpjumper gekocht ook met deze remmekes op.
Had normaal gevraagd deze te verwijderen en XT remmen erop te zwieren, maar vermits de lbs me slecht verstaan had was hij vergeten deze te bestellen, nuja geen drama.

Vermits ik nul ervaring heb met schijfremmen en niet zo veel info had over de Juicy5 remmen deze toch laten staan en vandaag effe heen en terug gereden over de straat en ik moet zeggen, ben niet zo onder de indruk van de remkracht.

De achterrem kan je redelijk ver trekken.
Bv. aan een stuk of 15 rijden, blijven zitten op het zadel en enkel remmen met achterrem is het moeilijk om het achterwiel te blokkeren. Het blokkeert wel effe maar dan lost het soms effe... moeten deze remmen nog ingereden worden misschien? Of ontlucht ofzo?
graag beetje info als het kan vermits ik zondag ermee naar Kluisberg zou willen gaan :wink:
Kagge
Mountainbiker

Post by Kagge »

Beste, mijn ervaring is dat schijfremmen moeten ingereden worden. In het begin is het wat wennen maar daarna is dit wel in orde.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Kinnie, doe eens een lange snelle afdaling en van boven tot beneden met de remmen dichtgeknepen.
Als ze dan nog niet echt goed 'bijten', trek dan wat sprintjes tot 35-40 per uur en rem dan zo hard mogelijk (wel opletten :-D ). Doe dat eerst een paar keer met de voorrem, dan met de achterrem.

Zo heb ik toch deze week mijn Juicy Seven's ingeremd en ieder sprintje voelde ik ze beter pakken. Eerste indruk van de Juicy Seven: schitterend!!! Ik kom van Avid SD SL, die waren al heel goed maar deze zijn top.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

ja moeten 'ingeremd' net zoals bij een auto ;) dan ist wel 500km , mja :p
met de fiets voel je dat wel snel :)
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Zal je zeker tevreden van zijn. Ik kom van XT en gebruik nu de Seven. Naar mijn mening werken ze iets "soepeler".
Dat stelwieltje is wat overbodig voor mij. Ik heb graag direct remming, dus verdraaien doe ik nooit. Het is misschien wel handig voor iemand die maar graag remming heeft als de remhandel bijna tegen het stuur zit :-? , maar die zijn zeldzaam denk ik.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

heb ook de 5, heel content af, vd werking althans, nooit afstellen, gewoon blijven gaan :D

en qua inrijden, nooit direct voluit dichtgooien mee niev blokken, das gelijk bij autos : dan gaan ze zeer vlug slijten, beter zoals ge zegt : 35-40, en remmen, maar ni voluit remmen, laten aanslepen ... dan terug optrekken en terug remmen, zodat ze voldoende tijd hebben om af te koelen.

inrijden doet ge geoon voor het feit : dan passen de blokken zicht aan aan de schijf, (de vorm) en krijg je maximaal aangrijpopp, meer is da ni eigenlijk.

altijd inrijden bij droge (liefst stofvrije) omstandigheden
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Toen ik dat berichtje poste had ik slechts 1.8km op te teller staan :-?
Nu na de rit in Kluisberg moet ik zeggen, dag jan een imens verschil hoor :wink:

Wel maken ze tamelijk veel lawaai tijdens het remmen, er zit geen vuil tussen want als ik het wiel ophef en laat ronddraaien hoor je niets.
en ook zou m'n voorvork durven gaan trillen (fiets is stumpjumper, dus fox vork)

misschien balhoofd die niet genoeg aangespanne is ofzo.
Voor de rest enorm content van het fietske :wink:
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

In de mountainbikeplus stonden deze ook getest, en die kwam er positief uit. Dus een aanrader.
Post Reply