Amaai, das ni veel. En zeggen dat hij zonder de magura's NOG minder zou wegen.Mick wrote:Mijn fiets is ook uitgerust met Magura en weegt toch nog iets minder dan 10kg!
Remmen: Magura HS33
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Sjef
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL
Misschien omdat de rode langer meegaan?Wannes wrote:.Wel de rode remblokjes (koolstop) gebruiken op gewone velgen. De zwarte verdwijnen als boter
Waarom moet je de rode gebruiken? Ik gebruik namelijk de zwarte en ze zijn inderdaad vrij vluhg op.
Feit blijft natuurlijk wel dat er iets moet slijten en als dat niet je remblokken zijn wat blijft er dan over?
Ik rijd toch maar weer met zwarte blokken... (Van BBB, best aardig)
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Heb hier nu al veel lof gelezen over die hs33-remmen.
Maar nu voor de mensen die zweren bij XT/XTR-Vbrakes: Hebben jullie nooit het probleem dat de remmen niet willen terugkeren? Dus door de modder die in de kabeltjes zit ofzo... Of heb je dit niet bij de duurdere modellen?
Indien toch, wat doen jullie eraan?
Maar nu voor de mensen die zweren bij XT/XTR-Vbrakes: Hebben jullie nooit het probleem dat de remmen niet willen terugkeren? Dus door de modder die in de kabeltjes zit ofzo... Of heb je dit niet bij de duurdere modellen?
Indien toch, wat doen jullie eraan?
- Brainjumper
- Mountainbiker
Post by Brainjumper »
Hoi Nifty, voor mijn Magura's heb ik enkele jaren met XT-V-brakes gereden en nooit het door U omschreven probleem gehad.
Mogelijk is een en ander te wijten aan wijze van onderhoud ?
Ik maakte meestal om de maand de kabelgaines los en verschoof deze om het anders bedekte deel van de remkabel met een doek proper te kunnen vegen; vervolgens kabels daar insmeren met wat teflon-olie + paar drupjes in gaines; alles terug op zijn plaats en prima werking gegarandeerd. P.S. Bochtje aan V-brakes zelf idem dito ! Jaarlijks nieuwe gaines en eventueel kabels steken.
Mogelijk is een en ander te wijten aan wijze van onderhoud ?
Ik maakte meestal om de maand de kabelgaines los en verschoof deze om het anders bedekte deel van de remkabel met een doek proper te kunnen vegen; vervolgens kabels daar insmeren met wat teflon-olie + paar drupjes in gaines; alles terug op zijn plaats en prima werking gegarandeerd. P.S. Bochtje aan V-brakes zelf idem dito ! Jaarlijks nieuwe gaines en eventueel kabels steken.