Zaterdag serieuze moddertocht gedaan (bloso route van Wetteren), toen ik één van de modderige stroken inreed moest ik ineens veel meer kracht zetten om er door te raken, met als gevolg dat mijn achterderailleur precies automatisch schakelde, hoe meer kracht ik zette, hoe meer hij van tandwiel versprong...toen ik daarna één hoger schakelde op de weg deed hij niks en toen ik nog ééntje hoger schakelde ging ik ineens twee hoger, is dit enkel aan de modder gelegen, of zou de achterderailleur moeten bijgeregeld worden? misschien slijtage aan het middenblad of de ketting? Bike is 3 maand oud, 590 km op de teller
alvast bedankt
MODDER?? ketting/achterderailleur/middenblad
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Thys wrote:idd hoogst waarschijnlijk de kabel.
De kabel aanspannen moet zeer vlot gaan, als ge "echt moet duwen" om te schakelen --> vervangen die kabels
duwen zal je altijd moeten doen het is gewoon de kwaliteit van de kabels en dat ga je toch kwasie altijd hebben met modder ze ik heb dat ook .
lichte straal nemen om uw tand en ketting te kuisen en goed afstellen is ook de zaak . goed inspuiten met silocone spray en het zou terug normaal moeten lopen.
Is dit zo abnormaal?Kabels al na 3 maanden vervangen is misschien net iets overdreven.
Nu zal je ze eens grondig moeten reinigen, en bijvoorbeeld om de 6 maanden binnen- en buitenkabels vervangen (dit alles in de verondersteling dat het om klassieke kabels gaat, dus geen gore tex of zo)
Als ik een stuk of 5 bagger TT doe dan voel ik dit al goed aan de kabels.
T' zijn bij mij wel kabeljes die ik zo goekoop mogelijk houd €1 om binnen en buitenkabel te vervangen, kunt ge nu nie echt voor sukkelen.
- flip de flipper
- Mountainbiker
achterderailleur
Post by flip de flipper »
Hallo,
heb ook een probleem bij rijden in modder op het middenste blad, achterderailleur gaat mee naar voren en kan dan niet meer verder trappen, moet dan efkes terugtrappen.
gaat hiet om een XTR achterderailleur
greetz, flipper
heb ook een probleem bij rijden in modder op het middenste blad, achterderailleur gaat mee naar voren en kan dan niet meer verder trappen, moet dan efkes terugtrappen.
gaat hiet om een XTR achterderailleur
greetz, flipper