zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Locked
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

Ik heb bij deze discussie toch enige bedenkingen.
Waarom zijn ,volgens een aantal heren hier, de niet helmdragers onverantwoord? Laat iedereen nu eens voor zichzelf beslissen. En begin weer niet over ziekenhuiskosten die door de gemeenschap moeten gedragen worden bij ongevallen.
Zelf draag ik mijn helm altijd , behalve op een ritje met vrouw en kind, of het moet putteke winter zijn en dan durf ik al eens een dikke muts opzetten om de oortjes warm te hoeden.

Trouwens wat die helmen betreft, als zij die zo bezorgd zijn om de veiligheid dan ook even nadenken en hun fietshelm van 130 aan de haak laten en een free-ride of skate helm kopen die 40 euro kost. Véél betere bescherming. Maar ja, dat zal weer wel niet genoeg show zijn hé .

Want , helaas, daar gaat het in het MTB nu net iets te veel om de laatste jaren. Show en uiterlijk vertoon. En dat vind ik veel erger dan iemand tegen te komen die geen helm op zijn hoofd heeft.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:-? ieder zijn mening zou ik zo weer een keertje zeggen.
ik heb mijn kledij passend bij elkaar gekocht, en bij de fiets.
zo'ook past mijn helm goed bij de fiets en de kledij.
een mens moet er toch ook en BEETJE goed uitzien.
maarja, ieders zijn goesting. ik heb ook zo'n zonneklepje op mijn helm.
die stond er normaal niet op maar zonder vond ik het een afschuwelijke helm,dus dat zonneklepje er op laten zetten--> prachtig resultaat.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Shorty wrote:Helm-genen helm...Ik rijd altijd met behalve als het gevroren heeft, dan rijd ik met een muts. Kan stom zijn maar zo doe ik het.
koopt u ne keer nen buff of twee : ene met een warm kraagske, en een gewone.

alst koud is doedde die met dat kraagske rond uw nekske (tegen afkoeling van de keel -> hoest),

alst kouder is doedde dienen met dat kraagske rond oew nekske en dienen gewonen rond uwen kop en zette oew helmpke daar vanboven op,

alst nog kouder is kunde diene met dat kraagske rond uw nekske laten, maar de rest van de buff die daar aan hangt over uw kopke, en dan dat andere buffke er zo over trekken. helm blijft passen als gegoten (misschien riemekes iets losser zetten).

als ik u ne keer zie dees winter ga ik het ne keer tonen se.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Rasse wrote:Ik heb bij deze discussie toch enige bedenkingen.
Waarom zijn ,volgens een aantal heren hier, de niet helmdragers onverantwoord? Laat iedereen nu eens voor zichzelf beslissen. En begin weer niet over ziekenhuiskosten die door de gemeenschap moeten gedragen worden bij ongevallen.
Zelf draag ik mijn helm altijd , behalve op een ritje met vrouw en kind, of het moet putteke winter zijn en dan durf ik al eens een dikke muts opzetten om de oortjes warm te hoeden.

Trouwens wat die helmen betreft, als zij die zo bezorgd zijn om de veiligheid dan ook even nadenken en hun fietshelm van 130 aan de haak laten en een free-ride of skate helm kopen die 40 euro kost. Véél betere bescherming. Maar ja, dat zal weer wel niet genoeg show zijn hé .

Want , helaas, daar gaat het in het MTB nu net iets te veel om de laatste jaren. Show en uiterlijk vertoon. En dat vind ik veel erger dan iemand tegen te komen die geen helm op zijn hoofd heeft.
en waarom denkt ge dat die oenen zonder helm genen helm aan hebben ???

als da nie voor de SHOW is, dan weet ik het helemaal niet meer.

maar pas op, ze mogen doen wat ze willen hoor, maar ik mag het oenen vinden.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Ikzelf rij nood zonder helm, zelfs niet als het gewoon een training is op de baan. Je kan altijd iets voor hebben.
Als het dan kouder is doe ik gewoon een helmmuts aan dus zo blijft mijn koppie beschermd en blijft hij ook warm.

PS. heb toen ik kleiner was ook eens gevallen zonder mijn helm met mijn bmx fiets en gevolg: mijn everwichtsorgaan was gebroken in mijn rechter oor en daardoor hoor ik maar 20% meer op die ene kant. (wat zeer vervelend is bij het trainen met twee, want dan moet die ene altijd aan de linker kant fietsen)

greetz
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

iegienie, hiedie giewier diepeiengwiefiels giegietien ?

neen , serieus, nen helm is beter. volledig akkoord. Maar soms heb ik zwaar twijfels waarom ze dat ding op hunne kop heben.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

vandaag op de tt in bornem ook verschillende zonder helm gezien..

soms zeg ik voor de grap tege mijne compagnon da diegenen zonder da helm da horen 'ik heb gene helm nodig want ik zal nooit vallen' ofzo van die dingen :P sommigen kijken dan es om en voelen zich dan ambetant en dan maken da ze weg zijn :drunk:
nen andere vandaag ging mij ook voorbij zonder helm, heb toevallig nix gezegd, maar 200 meter verder viel hij :p had ik spijt dak da ni gezegd had.. :lol:
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Rasse wrote:Ik heb bij deze discussie toch enige bedenkingen.

alles is ene schow . nie alleen mtb , alles alles alles .

Waarom moet ge ne gordel dragen in je auto ? just voor je veiligheid . awel das nu ne keer just het zelfde als ne helm dragen , tis ook voor uwe veiligheid .
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Ik bike nog maar sinds kort, maar rij normaal gezien wel steeds met een helm. Maar ik moet wel toegeven dat wanneer ik op de baan fiets met koude temperaturen hem rapper thuis laat voor mijn oortjes (met muts wordt mijn kop te groot...). Een paar weken geleden heb ik uit armoe mijn muts moeten afzetten en helm opzetten (auw!). De eerste 20 minuten hou ik daar rekening mee (rustig rijden, optijd uitklikken en afremmen, ...) maar uit ervaring weet ik dat ik dit na een tijdje toch vergeet. Daarom pedel ik tegenwoordig redelijk veel op de baan rond. Maar ik zal eens werk moeten maken van warme oortjes onder een helm...
Zojuist heb ik ook 1.5u weesten biken, met helm ;)
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

ik ben nog maar pas bezig, heb nog niet zoveel toeren gedaan (en al helemaal geen TT) en ik heb er nog geen gedragen. ik heb het ook niet, het wordt een kerstcadeautje denkik. ik heb het ook nog niet nopdig gehad want ik ben nog veel te voorzichtig, maar 1 keer heb ik al serieus chance gehad, op de route tussen kasterlee en herentals!
grellig da ik daar niet tegen de vlakte ben gegaan!!!!!
als verpleegkundige in Spé moet ik ook zeggen dat het serieus gevaarlijk kan zijn, maar zoals je ziet: tussen theorie en praktijk zit een grote kloof

het wordt toch een must, maar voorlopig gaat het nog in de bossen van Eindhout.
Locked