sigma evo lightset

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

sigma evo lightset

Post by MaC'Red »

hello,

ik heb een klein vraagje omtrent de verlichtingsset van sigma, nu er 2 modellen zijn ( mirage evo set & mirage evo + evo x pro )
welke is de beste nu eigenlijk daar het toch om twee verschillende batterijen gaat dacht ik en wat zijn de mogelijke prijzen van deze 2 ?? en de voor en nadelen van beide

Gizmo 8)
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

Mirage Evo + EVO X : twee lampjes. Als je rijdt op niet verlichte wegen en je wil snel genoeg eventuele hindernissen kunnen zien dan is dit goed. Batterij gaat in dit geval maar een uurke mee, dus je mag ze niet permanent beide laten branden.
http://www.bike-components.de/catalog/p ... s_id=11889

Mirage Evo : één lampje, verlicht ook al vrij goed de weg voor je maar toch minder dan de twee vorige samen. Batterij gaat dan 4 uur mee
http://www.bike-components.de/catalog/p ... s_id=11022

Volgens mij is't twee keer dezelfde batterij.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Evo is steeds met de nieuwe batterij.
Aanduidingen zonder Evo is de oude loodbatterij.
Deze weegt dubbel zoveel en gaat een uur minder lang mee.
1 lampje van 5 Watt is al ruim voldoende hoor om de konijnen in uw richting te drijven.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

en wat mag de prijs van deze laatste versie bedragen als ik weten mag, met de beide lampkes natuurlijk ??

Gizmo 8)
nash tackle
Mountainbiker

Post by nash tackle »

Het verschil is da bij de sigma evo gebruik wordt gemaakt van een loodbatterij,en bij de sigma evo x van een natte batterij zoals in een auto.
Daarom moet je bij de evo x de batterij een uur laten staan voor je ze gebruikt om te biken zodat de vloeistof kan bezinken.
Ik rijd sinds een maand met de sigma evo x en ik ben daar zeer tevreden over.
Wel is het aan te raden om de batterij eerst een paar maal op te laden en dan volledig te laten leeglopen alvorens het eerste gebruik.
De prijs voor de evo x is 75 euro en voor de evo een 56 euro dacht ik. :bounce:

Greetz
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

nash tackle wrote:Het verschil is da bij de sigma evo gebruik wordt gemaakt van een loodbatterij,en bij de sigma evo x van een natte batterij zoals in een auto.
Daarom moet je bij de evo x de batterij een uur laten staan voor je ze gebruikt om te biken zodat de vloeistof kan bezinken.
Bij de Mirage X (niet-evo versie) moet je de batterij ook een uurtje laten staan alvorens ze te gebruiken.
Ik heb ook de indruk dat de batterij van de Sigma Evo en Sigma Evo X dezelfde batterij is. Je zult waarschijnlijk bedoelen dat er een verschil is in batterij tussen de Evo-versie en de vroegere versie.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

evo is lamp van 5w
evox is lamp van 10w
evo pro is met nieuwe nihm batterij lichter en gaat langer mee
heb net de evo +evo pro set gekocht en 1set teveel besteld ...
ik verkoop er ene voor 60euro inclusief verzending
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

jonathan wrote:evo is lamp van 5w
evox is lamp van 10w
evo pro is met nieuwe nihm batterij lichter en gaat langer mee
Weet ik wel, maar ik had het over de vroegere Mirage en de batterij.
Mirage -> 5w
Mirage X -> 10w

Waar het eigenlijk over ging is het feit dat de batterij van de Miraga na het opladen (7 Hr) ook 1 Hr moet rusten alvorens ze te gebruiken.
En net zoals de batterij voor de Mirage en de Mirage X dezelfde is, zal de batterij voor de Evo en de Evo X ook hetzelfde zijn. Maar tussen de batterij van de Mirage en de Evo is er wel verschil, dat weet ik ook.
Om dan de dingen niet door elkaar te halen, de Mirage EVO is de vernieuwde versie van de Mirage.

Edit: Ik zie nu juist ook op de site van Sigma dat - volgens hun afbeeldingen - de Mirage EVO dezelfde batterij heeft als vroeger de Mirage, maar dat de Miraga EVO PRO een nieuwe batterij heeft.
erikstoff
Mountainbiker

Post by erikstoff »

ik heb die niuewe mirage set, ben er zeer tevreden van, je moet ze wel in begin paar keer opladen en dan terug laten afgaan. En niet te lang "ongebruikt" laten liggen. Dus regelmatig eens opladen en laten afgaan.
qua prestaties ben ik er zeer tevreden over.
De set wordt geleverd met een stevig stevig steuntje dat op het stuur wordt geplaatst. De lampjes zijn makkelijk te plaatsten ( geen gereedschappen) .
Ik heb er de nachttocht in zele mee gereden, dus constant gewisselt tussen de 10W en de 5W.en na 2.30rijden, hadden mijn lampjes nog altijd volle kracht. Kdenk dat ze ong 230 à 3uur zullen uithouden, uiteraard niet in 10W modus.

IK heb er denk ik 150€ voor betaald ( alleja, onze papa :lol: :lol: )
qua gewicht valt het zeer goed mee. Alles zit goed vast aan de bike, dus geen gerammel of gekletter van loshangende zaken, ook de lichtjes verzakken niet van de trillingen. Je kan ze verticaal draaien, zodat de lichtstraal enkel verlicht wat je wilt zien, en niet wat ze zelf wilt...

Kortweg, ben er zeeeeeer tevreden over!
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

effe resumeren...
is sé zijn de "oude" mirage en de nieuwe Evo's krek hetzelfde...
zowel de lampjes als de batterij (beiden met het zwaar drinkbus-model)

Wat is dan wél het grote verschil: de schakelaars zitten bij de Evo op de lampjes en niet langer op de kabel tussen batterij en lamp.
Het design van de lampjes is iets bijgestuurd, maar minimaal.
De "X" staat louter voor de 10Watt lamp... dat was voordien zo en geldt nog steeds

en de NiMh batterij zit pas standaard bij de PRO-reeks (maar kan ook bijbesteld worden voor de basis-versie)
De PRO-versie heeft daarbovenop ook nog eens een helmbevestiging..

wat ik hier boven lees van natte batterijen... klopt niet en is een beetje naast de kwestie...

@erikstoff: jammer edoch helaas; je hebt zo maar eventjes het dubbele betaald van de bodemprijs van Bike-Discount (74 €) kijk maar eens op de site !
Post Reply