Oud-Heverlee - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Ik ben ook blij dat ze er iets aan gedaan hebben! Die modder nam ik er wel bij, maar het gevaar ligt 'em in het feit dat er diepe groeven waren en plassen die meestal (veel) dieper waren dan ik dacht. Met als gevolg: enkele smoskes tegen de grond.... Daarna stapte ik op de ergste plaatsen af en ging te voet bij gebrek aan (kennis van) alternatieve routes.
- A d r i
- Mountainbiker
Vanmiddag de 3 BLOSO's nog eens gereden.
na 10 minuten begon het te sneeuwen en te ijregenen en dat was best wel lastig voor de ogen, zelfs met bril.
Wel vreemd, net een laagje wit zand op de wegen. Niks glad alhoewel ik toch voorzichtig was in de afdalingen.
Later stopte het met sneeuwen en in de bos lag er een mooi laagje maagdelijk wit wat wel tof is om het eerste spoor door te trekken.
Verschillende groepjes paracommando's tegengekomen die een oefening bezig waren in het woud. "Vreemde vogels" dacht ik, en zij dachten waarschijnlijk hetzelfde van mij ..
Na 2u38 was ik rond, een klein stukje in de velden van Bierbeek heb ik laten liggen wegens dooi die inzette. Toch nog 51.5km en 510 hoogtemeters en redelijk goed getraind.
na 10 minuten begon het te sneeuwen en te ijregenen en dat was best wel lastig voor de ogen, zelfs met bril.
Wel vreemd, net een laagje wit zand op de wegen. Niks glad alhoewel ik toch voorzichtig was in de afdalingen.
Later stopte het met sneeuwen en in de bos lag er een mooi laagje maagdelijk wit wat wel tof is om het eerste spoor door te trekken.
Verschillende groepjes paracommando's tegengekomen die een oefening bezig waren in het woud. "Vreemde vogels" dacht ik, en zij dachten waarschijnlijk hetzelfde van mij ..
Na 2u38 was ik rond, een klein stukje in de velden van Bierbeek heb ik laten liggen wegens dooi die inzette. Toch nog 51.5km en 510 hoogtemeters en redelijk goed getraind.
- MudHungry
- Mountainbiker
- Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan
Ben vrijdagnamiddag eens gaan kijken, alles lag keihard bevroren (ah ja, met het weer he), maar er waren veel sporen van voor de vorst, en je merkt dat er veel water is opgeslagen. In vergelijking met de zondag voordien dus droger en sneller. Ik hou m'n hart vast als het gaat dooien, want dan wordt het een ravage denk ik, zeker aan de plekken waar ze nu aan het vesten zijn (de uitloop van de groene bijvoorbeeld). Goed was wel de opkuis aan de klim aan de spoorweg in Oud-Heverlee. Makkie nu, in vergelijking met een tijd terug. En is het een gedacht of hebben ze aan de Savenel en de Kluis ook wat gekuist? Het lag er in elk geval redelijk netjes bij daar.