Hoe zijn jullie begonnen met Mountainbike????

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

2 jaar geleden koersfiets gekocht, mer kwas da wa beu en ik zocht naar iets anders, dan in mallorca toevallig eens gaan mtb'en en ik was meteen verkocht, tvoelt gewoon super om zo paadjes af te malen, in de natuur zonder auto's, lekker vrij. Hopelijk kan ik nog vele jaren doordoen.
Guest

Post by Guest »

ben begonnen op mijn 16jaar
dus nu een goede 18jaar geleden
heb ondertussen om en bij de 18 mtb's gehad en drie koersfietsen
wat compitie gedaan in zowel xc als dh en paar dualsalometjes in de early days gedaan
nu gewoon 1 maal de week voor de fun aan het rijden
kan niet meer doen sinds vorig jaar knieoperatie
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

Met de totaal verkeerde motivatie eigenlijk.
in 1994 had ne maat van mij ne Kawa 350 off road, ik had die zien rondcrossen rond het fort Napoleon ( volstrek illegaal en onverantwoord) en dat wou ik ook.
Mijn Madame wou echter niet achter blijven met twee kleine kinderen en ne verminkte man in de gevangenis.
Uit frustratie heb ik dan maar nen mtb gekocht. De keuze werd gemaakt op basis van de KLEUR. Gelukkig was mijne fietsenboer zo slim om mij iets serieus in mijn pollen te stoppen. Ne kader in CrMb, en Shimano DX , en (uitstekende) EXUP assen.
De fiets werd gebruikt om in de buurt in de veldbaantjes te gaan crossen. Alleen (haja, mijne maat had nen moto), tot mijn kop rood zag en mijn tong in mijn wielen draaide, toerkes van 10-15 km.
Een paar jaar later heb ik mij nen baanmoto gekocht waardoor mijn buikomvang groeide met het aantal km. De mtb werd alleen gebruikt om bij de buren te rijden ( 150m enkel).
In 2002 vonden mijn maat (die ondertussen ook al overgestapt was op nen baanmoto) en ik dat de maat vol was en de buik overvol.
We zouden eens iets gaan doen aan onze fysiek. Hij kocht zich nen nieuwe Trek en ik zette mijn paarse merkloze nog eens in de wax.
Daar zaten nog altijd de originele banden op van in 1994! Vredestein 2.35. Bij de eerste TT in Gooik hebben we 25 km gereden ( eerder gestrompeld, alleen vooruitgeraakt door de aanzuiging van de gasten die ons voorbij zoefden). s' namiddags hebben we de heletijd voor pampus in de armen van onze vrouwen gelegen.
En zo ben ik in gang geraakt. Na een jaartje puffen, een recenter modelleke aangeschaft. ( ik dacht dat dat vanzelf ging rijden. Nee dus) Nu rij ik zo'n 3000km per jaar met Thommie (is nick name van mijn fiets), met een aantal los - vaste mtb maten.

Dat vetrolletje is er nog altijd, want den après is voor mij even belangrijk.
bramie
Mountainbiker

Post by bramie »

Had nog oude mountainbike staan van toen ik een jaar of 16 was. Toen ik verhuisde ben ik met die fiets de streek wat gaan verkennen. Af en toe belandde ik in een onverharde strook en kreeg zo de smaak te pakken.
Toevallig eens op een vaste BLOSO route gekomen in Torhout en pijltjes gevolgd. De maand daarna een eerste toertocht gedaan in Staden.
Een collega zat ondertussen in mountainbikeclub en ik reed enkele keren mee. Vorig jaar in januari dan maar goedkope bike gekocht in decathlon (rockrider 5.3) en voor ik het wist reed ik de regiotoer en kon ik vrij goed volgen met de club.
In het najaar ook lid geworden van de club. Rij nu quasi elke zondag een TT
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Ik kon alleen met de fiets naar mijn stage, maar daar had ik zo'n schurfthekel aan dat ik probeerde de kortste weg te vinden. Door het veld en bos, scheelde me 10km, maar dan wel vies worden en mijn fiets na 2 maanden stuk. Toen kon ik samen met mijn stage plaats een giant kopen en toen ik mijn plezier op en dat is inmiddels 11 jaar geleden.
vonk
Mountainbiker

Post by vonk »

Dik half jaartje geleden begonnen. Zat al zo'n jaar met een kantoorjobke (ict), en de kilootjes begonnen een beetje te veel op te vallen naar mijn goesting. Dus op zoek gegaan naar een sport.
Vroeger veel gaan joggen, maar na een paar keer was ik dit toch al weer beu. Eens met een kennis, die ook regelmatig gaat joggen, zitten babbelen en die vertelde mij dat hij ook regelmatig ging MTB'en, en dat wou ik ook wel eens proberen. Dus naar de Itek geweest hier en daar een Giant Rock SE gekocht van 250 €. Wou er niet teveel geld aan geven omdat ik het misschien ook snel weeer beu was, en omdat ik dit forum nog niet kende heb ik mij ook niet echt zitten bevragen ivm de aankoop.
Maar een paar maanden en verschillende TT's later was het duidelijk dat de MTB-microbe me goed te pakken had. Heb dus dan een maandje geleden maar een nieuwe MTB gekocht, aangezien het fietsplezier met dien Giant elke keer minder en minder werd (oa het schakelen was een hel voor mn duimen).
Nu dus ongeveer een maandje met een nieuw fietsje aan't rondrijden, een American Eagle Traverse 560. Darn wat een verschil :bounce:
Dus nog niet lang bezig, maar dus op't gemak ervaring aan't opbouwen :-D
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Toen ik nog piepjong was 5-12j werd ik al snel door het virus gegrepen ..ik woonde namelijk in zonhoven toen en die jong gasten deden nix anders dan fietsen(bmx , koersfiets ) en kijken naar de toekomst in de motocross ..jaja den erik geboers was me buurman(en nog andere bekende in de motocross woonden ook dichtbij) ! :-D
Mja op mijn 12de zijn we verhuisd naar hasselt , ben nog regelmatig terug naar zonhoven gefiets toen , vooral voor die ohzo leuke mini-parcourtjes in de bossen en zo met jumps ,kombochten en alles ( velen zijn er al verdwenen is me opgevallen) ...
al bij al , heb toen op me 13de ook me eerste echt Minerva-MTB gekregen voor mijn verjaardag ( bezat toen al tientallen fietsjes , vooral bmx'kes en koersfietskes ma nog gene mtb heh! )
de interresse werd nog extra aangewakkerd in '94 toen ik op een paardenkamp in heusden-zolder een echte mtb-initiatie kreeg van Freddy (royal nord hasselt), we kregen toen zelfs al ne fullsuspension onder ons gat geduwd ..ik heb zooveel geleerd van die man heh , vooral op sportief en technisch vlak . Nuja na vele 'ongezonde' misstappen (roken en zo) ben ik gestopt in '96 en dit jaar dus opnieuw begonnen met een fiets die ik had gekocht in 2001 , maar eigenlijk nog geen 1000km erop heeft.
En ik moet zeggen , denk niet dat ik het nu nog ga opgeven , ik hou er een gezondere levensstyl op na nu en willik zo houden ...
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

Ik weet eigenlijk nie meer wanneer ik ben begonnen...
ik fietste altijd al graag. Vroeger naast ons huis op een braakliggend stuk grond zitten rondcrossen me mijne bmx, nen 'berg' van 3m op en af rijden en door de plassen, niks dak liever deed. Dan later meer langs de weg gaan rijden (met ne citybike). Mijne laatste citybike is mij heel slecht bekomen. Ik had zowat elke maand nen platten band. Nu eens ne snakebite, dan eens gewoon een stom steentje of zo. Ik zat toen in t 4e jaar middelbaar. Ik was die platte banden zo beu dat ik ne fiets wilde me dikke banden die moeilijk kapot gingen. De keuze was rap gemaakt.

Ik heb dan met mijne MTB naar school geweest, na het middelbaar nog wat blijven langs de weg rijden. Op een bepaald moment was er een TT op 200m van mijn deur. heb voor de fun eens meegedaan, maar echt lijk nen toerist dan. (tshirt met pull, gewone trainingsbroek, fiets zonder klikpedalen maar met reflectoren, pekkel, spatborden, ...). Dan beetje bij beetje al die rommel van mijn fiets gesleurd, aangepaste kleren gekocht. Nog een paar TT's gereden en ik was vertrokken. Ik rij wel nog altijd met diene fiets (Schwinn, met Shimano Acera), maar denk aan een specialized rockhopper...

Mijn leukste MTB ervaring tot nu toe was nen downhill. Onder begeleiding met een skilift tot 2500m hoogte gegaan en dan ongeveer een km hoogteverschil naar beneden gevlamd.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik was eerder al veel op de bike met het naar school rijden alle dagen wat toch een 12 km per dag was en met zelfde citybike naar de ardennen geweest om ginder te rijden op hoofdzakelijk asfalt.
daar dan voor het eerst op eurosport de tour de france VTT gezien en dat bleek me ook zeker te intereseren en raar genoeg ben ik dan beginnen de veldbaantjes induiken met veel lekke banden als gevolg maar had me kostelijk geamuseerd daar.
het jaar erop had ik me een giant gekocht waar ik echter maar een 8 maand heb mee gereden en verkocht heb voor mijne minerva typhoon welke nu afgelopen december terug aan de haak hangt voor 7 bewogen jaren en rij nu met een thompson custom frame met alles van op mijne minerva ( overgebouwd dus ) voor ??? jaar.
in het kort : ben begonnen op mijn 16 jaar met wa meer te rijden en op mijn 18 begonnen met mtb waarvan de laatste 7 à 8 jaar TT's, Bloso's, en andere routes hier in het binneland en ardennen.

Gizmo 8)
Krulle008
Mountainbiker

Post by Krulle008 »

Ik ben net begonnen sinds juni.
Ik wilde een andere hobby dan gamen en dan ben ik naar de decathlon gereden en daar een goedkoop fietske gekocht omdat ik niet wist ofdat ik het wel graag zou doen. Die fiets, verschiet niet, heeft me 129€ gekost :p maar die heeft dan ook maar een goede 2 maand geleefd. Hij rust in vrede. Ik had de smaak al aardig te pakken dus kocht ik een nieuwe bike. Ik ging naar de plaatselijke fietsenwinkel en zag daar een Thompson Challenge Edge staan. Die stond me wel aan dus kocht ik die. Nu nog werken aan de conditie en ik zal het nog veel liever doen.

Greetz Krulle
Post Reply