Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Heinz wrote: wel na de klim aan de kluis, heb je boven een pijltje naar links,
het volgende pijltje dat je tegen komt is dat naar rechts naar de afdaling, je zal zien dat aan dat paaltje een groter blauwe blosopijl hangt, die rechtdoor wijst ipv naar rechts (naar afdaling). Over dat pijltje gaat het...
we vermoeden dat dit dient om die modderstrook samen met de klim aan de Savenel over te slaan...
Die verkeerde pijl is duidelijk verdwenen. Nu hangt er op die plek een onleesbaar/gevandaliseerd pijltje waardoor het niet duidelijk is waar je naartoe moet.

Voor de goede orde: het is dus rechts het pad in (met een leuke afdaling) en nadien een leuke modderstrook. :P
Braby
Mountainbiker

Post by Braby »

dj-tc wrote:Zaterdag deze route gereden. Is tot nu toe een van de leukste en best bewegwijzerde routes die ik gereden heb :) Zeer leuk :)

De volgende keer ga ik wel zien dat ik niet ziek ben, want nu was het afzien ;)

Het lastigste was voor mij de lange klim in het bos, die steiler wordt naar de top toe.
Onderweg teruggeschakeld naar een te lage versnelling en dan stilgevallen.
Telkens ik dan wou vertrekken steigerde mijn fiets ;) Ach ja, ben nog niet te lang bezig met het MTB-en, en al doende leert men ;)

Er is mijn toen trouwens 2 man voorbijgereden (heb daar voor alle veiligheid even gewacht om hen te laten passeren), toevallig niemand van hier ?

In ieder geval ... zeer leuke route ! Ga ik zeker nog eens rijden :)
ik ben daar ook geweest en heb idd volk voorbijgereden op die klim. Had gij een rode jas aan en waart gij alleen of met nog iemand der bij??

Ik had ook een rode jas en helm met een grijze Gary Fisher
CrualA
Mountainbiker

Post by CrualA »

juist terug van Heverlee,

na 1 jaar niet gerede te hebben heb ik de blauwe lus voltooid.
Heel mooi parcours,nooit moeten afstappen,de hellingen waren nogtans zwaar genoeg,de afdalingen waren super maar gevaarlijk door de vele gladde geulen,bladeren en takken die er lagen.
Perfecte bewegwijzering,altijd heel duidelijk maar de 17 km waren echt wel genoeg voor mij

nu 1 minpunt is dat ik na ongeveer de helft pijn kreeg achteraan in mijn nek,
ergens aan de wervelkolom,
zou dit komen omdat mijn zadel +/- 5-10 cm hoger staat dan mijn stuur?
ben namelijk 1m90 en mijn zadel staat nu in feite nog te laag dus ja..

iemand een idee wat het anders kan zijn???
dj-tc
Mountainbiker

Post by dj-tc »

Braby wrote:
dj-tc wrote:Zaterdag deze route gereden. Is tot nu toe een van de leukste en best bewegwijzerde routes die ik gereden heb :) Zeer leuk :)

De volgende keer ga ik wel zien dat ik niet ziek ben, want nu was het afzien ;)

Het lastigste was voor mij de lange klim in het bos, die steiler wordt naar de top toe.
Onderweg teruggeschakeld naar een te lage versnelling en dan stilgevallen.
Telkens ik dan wou vertrekken steigerde mijn fiets ;) Ach ja, ben nog niet te lang bezig met het MTB-en, en al doende leert men ;)

Er is mijn toen trouwens 2 man voorbijgereden (heb daar voor alle veiligheid even gewacht om hen te laten passeren), toevallig niemand van hier ?

In ieder geval ... zeer leuke route ! Ga ik zeker nog eens rijden :)
ik ben daar ook geweest en heb idd volk voorbijgereden op die klim. Had gij een rode jas aan en waart gij alleen of met nog iemand der bij??

Ik had ook een rode jas en helm met een grijze Gary Fisher
Ik was alleen, en had een zwart fleece-vestje aan :)
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Ik ga zondag nog eens de rode +blauwe rijden.
Zijn er toertochten gepland? Op het eerste zicht niet, maar misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Heb weinig zin om zo een TT-meute over mij heen te krijgen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

fennek wrote: Die verkeerde pijl is duidelijk verdwenen. Nu hangt er op die plek een onleesbaar/gevandaliseerd pijltje waardoor het niet duidelijk is waar je naartoe moet.

Voor de goede orde: het is dus rechts het pad in (met een leuke afdaling) en nadien een leuke modderstrook. :P
Die verkeerde pijl zit in m'n camelbak :roll:
Zondag geen TT's in en rond Meerdael. Het kan zijn dat ik ook in Meerdael ga rijden, maar anderzijds is er ook Wilsele Putkapel. Ik zie wel zondagmorgen.

Die modderstrook is trouwens weg. Verleden zondag passeerde Pécrot daar en er is nu grint gestrooid vanals je het bos uitkomt , helemaal tot aan de poorten van Savenel.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

A d r i wrote: Die modderstrook is trouwens weg. Verleden zondag passeerde Pécrot daar en er is nu grint gestrooid vanals je het bos uitkomt , helemaal tot aan de poorten van Savenel.
?? Wie heeft dat daar gestort? Mag dat zomaar? Het had wel iets, eerst ploeteren in de modder, nadien peddelen in het zand.

Het maakt in elk geval de bike-wash een stuk makkelijker.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

fennek wrote:
A d r i wrote: Die modderstrook is trouwens weg. Verleden zondag passeerde Pécrot daar en er is nu grint gestrooid vanals je het bos uitkomt , helemaal tot aan de poorten van Savenel.
?? Wie heeft dat daar gestort? Mag dat zomaar? Het had wel iets, eerst ploeteren in de modder, nadien peddelen in het zand.

Bwa, kweetnie ik vond er weinig aan aan die modderstrook daar, trouwens het probleem met dergelijk modderstroken is dat veel bikers dan een alternatieve route nemen (veel reden op het veld ernaast). Misschien was het de eigenaar van het veld teveel geworden?

We gaan dat zondag ne keer gaan testen die strook,
trouwens vroeger was die klim aan de Savenel ook niet voorzien van zand, dat was ook leuk om vroeger door die geërodeerde geulen, wortels en niveauverschillen naar boven te rijden... :roll:

Maar die strook langs dat veld, heb ik toch nooit leuk gevonden...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

fennek wrote:

De gemeente Nethen, en ja dat mag want dat is een openbare gemeenteweg op hun grondgebied.
De savenel klim trouwens ook, dus als ze willen mogen ze die zelfs asfalteren.

idem hier, die strook was soms de enige waar er modder was. Als je dan 55km rijdt zonder modder op je fiets, had ik ook helemaal geen zin om die 200m te doen en alsnog mijn fiets te moeten kuisen. Dus ik heb een alternatief.
Last edited by A d r i on Fri 09 Dec 2005 11:43, edited 1 time in total.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

ik vind dat ook geen slecht idee =D>
Post Reply