Tijdje geleden blokkeerde de schijfrem vooraan van mijn GIANT ATX, was toen erg koud en de remblokken gingen vooraan steeds stroever totdat ze niet meer openden.
Volgens de fietsboer zit de rem vast (komt niet meer open) en moet er een nieuwe op, onherstelbaar zegt hij.
Erger nog, ik moet ze in set kopen (voor -en achteraan) en dat kost me volgens hem 244 EURO (kon er wel nog iets afdoen) voor Maguras. Als mijn schijven nog goed waren wou hij die er nog aflaten, zou er ongeveer 40 EURO afgaan...
Wordt ik hier niet genaaid ? Misschien beter 2ehands kopen of niet ?
V brakes passen er niet op.
schijfremmen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
stijn depauw
- Mountainbiker
Gaint ATX??
Dan zou het wel eens kunnen dat je fietsenmaker gelijk
heeft. Zijn het kabelbediende schijfremmen? Zo ja, dan is uw rem inderdaad naar de knoppen, heel normaal bij die dingen, vroeg of laat
geven ze de geest en lopen ze vast...
Onder voorbehoud dat het hier om kabelbediende remmen gaat hé,
geen hydraulisch exemplaar...
Toch raar dat men zich direct "genaaid" voelt van zodra er kosten zijn...
heeft. Zijn het kabelbediende schijfremmen? Zo ja, dan is uw rem inderdaad naar de knoppen, heel normaal bij die dingen, vroeg of laat
geven ze de geest en lopen ze vast...
Onder voorbehoud dat het hier om kabelbediende remmen gaat hé,
geen hydraulisch exemplaar...
Toch raar dat men zich direct "genaaid" voelt van zodra er kosten zijn...

-
stijn depauw
- Mountainbiker
Post by stijn depauw »
het zijn hydraulische remmen
hij is bereid set Julies te steken voor 200 EUR incl werkuren
de achterrem was volgens hem ook aan het blokkeren
de ATX is wel zo'n 4 jaar oud, vermoedelijk zijn ze dan toch aan vervanging toe
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Die Julies zijn de instapversie van Magura is , ik zou eerder gaan voor Louises, als ik jou was ... (maar die zal hij wel niet willen steken voor 200 eur - inclusie werkUREN - vermoed ikstijn depauw wrote:het zijn hydraulische remmen
Van welk jaar zijn die Julies, want in het verleden hebben die vaak problemen gegeven ... (vaak gelezen in mtb magazines) ...
En wat betreft die achterrem, had jij het gevoel dat je rem aan het blokkeren was ? Toch effe uitkijken met die fietsboer van jou.
Field
Zo'n kort en ongenuanceerd antwoord vraagt toch wel enige verduidelijking neem ik aan.dr paaj wrote:1 je wordt genaaid
2 ga naar een fatsoendelijke LBS die je wel advies kan geven.
1. Waarom wordt hij genaaid?
2. waarom was het advies onjuist? Heb je het geval ook persoonlijk onderzocht zodat je vond dat het gegeven advies ongegrond was?
Ik neem aan dat, gezien onze vriend zich al genaaid voelde voor 200€, hij een goedkope oplossing wilde. Daarom waarschijnlijk dat de LBS hem voorstelde de goedkoopste Magura's te monteren.Tinky-Winky wrote:Inderdaad prijzig voor Julies...
Zou daar sowieso ook afblijven.
Die schijfremmen van Giant, zijn dat geen afgeleides van Hope ?
Dacht dat die vrij goed waren ? Toch zeker die met het stelwieltje ?
En waarom zou dat prijzig zijn? Ken je de inkoopprijzen van die remmen, het aantal werkuren, de prijs van een werkuur?