Zo iets zou me meer moeten tonen. Er zouden er vele tweemaal nadenken alvorens met iets te beginnen.
zonder helm
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- patje
- Mountainbiker
Ik ben eens wegens een werkongeval in de Leopoldskliniek in Brussel gegaan. Het was voor mij geen erg. Wat me daar wel bijgebleven is dat er een kast stond met veiligheidschoenen, helmen voor op werven en dergelijke die een zware deuk hadden. Erbij stonden de foto's van personen die gekwetst waren. Een deel met veiligheidsatributen en een deel zonder. Awel dat was serieus verschieten wat een kleine helm e.d. kan helpen.
Zo iets zou me meer moeten tonen. Er zouden er vele tweemaal nadenken alvorens met iets te beginnen.

-
El Grande
- Mountainbiker
Ik rij met helm tijdens: - wedstrijden
- TT'en
- toerkes in het bos
Ik rij zonder helm als ik op de weg blijf. Weet niet waarom ik dat doe maar ja
.
Nochtans ben ik ooit een keer serieus overkop gegaan. Gelukkig had ik toen mijn helm op want de helm was mooi gebarsten.
Misschien moet ik er ook een mooie gewoonte van maken om mijn helm altijd op te zetten.
- TT'en
- toerkes in het bos
Ik rij zonder helm als ik op de weg blijf. Weet niet waarom ik dat doe maar ja
Nochtans ben ik ooit een keer serieus overkop gegaan. Gelukkig had ik toen mijn helm op want de helm was mooi gebarsten.
Misschien moet ik er ook een mooie gewoonte van maken om mijn helm altijd op te zetten.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Ik heb ook effen met de koersfiets gereden (maar die ook vlug weer verkocht...). Ik herinner mij een ritje samen met mijn broer waar een wagen ons zeer dicht passeerde. We lagen bijna tegen den tarmak. Toen zeiden we toch beiden dat we blij waren dat we onzen helm aan hadden voor in het geval we tegen den dijk gingen... Sindsdien doe ik hem altijd aan als ik bike...El Grande wrote:Ik rij met helm tijdens: - wedstrijden
- TT'en
- toerkes in het bos
Ik rij zonder helm als ik op de weg blijf. Weet niet waarom ik dat doe maar ja.
Sommigen zeggen ook dat ze geen aandoen als ze vertrouwde stukken offroad doen. Ik heb in het verleden nochtans ook rare toestanden meegemaakt op vertrouwde stukken.
In Avelgem is een stuk oude spoorweg waar er in het midden een brugje is uit bankirai hout. Ik ken het met mijn ogen dicht bij wijze van spreken. Toch viel ik omdat het hout nat was en gleed gelijk een ijspiste... Ik dus op mijnen bek omdat mijn voorwiel een andere weg koos dan ik in gedachten had. Ik op de grond en mijn hoofd dokte toch even op de grond... Ik gleed ook effen verder... Moest ik mijn helm niet aanhebben, wie weet hoe ik er dan uitzag? Het is nu al nie veel, laat staan moest ik mijnen helm nie aangehad hebben...
Aan al diegenen met zo'n "als ze het zo willen doen, dan is het maar voor hun eigen rekening" discours: dat is een gevaarlijke en kortzichtige mening. We leven in een samenleving waar iedereen voor iedereen betaalt.barbeque wrote:is de faktuur van de ziekenzorgen niet te hoog nu ??? Betalen wij niet allemaal mee voor die faktuur ?????J.S. wrote:Als ze iets voor hebben, is 't voor hun rekening..
Ik vind dat OK.
Als je dat niet ok vindt moet je ertegen kunnen dat er morgen stemmen opgaan van postzegelverzamelaars en alle andere "ongevaarlijke" hobby'isten die gaan weigeren om voor de ziekenkosten van mtb'ers op te draaien - en wie kan ze eigenlijk ongelijk geven ?!?
Dus dure privé-ziekteverzekeringen met een hoop uitsluitingen waaronder misschien wel een heel deel van je favoriete bezigheden.
Of dat mensen die nooit uit de stad komen gaan weigeren belasting te betalen voor het onderhoud van onze natuurgebieden. De gebruikers laten betalen, dus inkom betalen bij het betreden van een stuk natuur. Wie kan ze eigenlijk ongelijk geven ?
Klinkt dat vergezocht en hoor ik lachen ?
Dat is nochthans het bestaande Amerikaanse systeem (ook in andere landen trouwens)... in de nationale parken moet je inkom betalen. Dat dient voor het onderhoud en de voorzieningen want die krijgen niet genoeg geld van de overheid om al hun kosten te dekken - gebaseerd op "de gebruiker betaalt" argumenten van andere groepen...
Willen we echt daar naartoe ?
Ik niet. Probeer gewoon niet-helm dragers er op een aangename manier van te overtuigen er misschien toch één op te zetten volgende keer (dat van op het eigen helmke te kloppen vind ik bv een tof gebaar, maar dan met de glimlach hé en niet met een kwaaie blik !).
Dit land is al onverdraagzaam genoeg om nog eens op niet-helmdragers beginnen te kankeren
Overdrijft ge nu niet een beetje? Die enkelingen gaan het nie maken op een torenhoge kost die de ziekteverzekering is. Maar, zo mag ik ook nie denken, zeker?barbeque wrote:is de faktuur van de ziekenzorgen niet te hoog nu ??? Betalen wij niet allemaal mee voor die faktuur ?????J.S. wrote:Als ze iets voor hebben, is 't voor hun rekening..
Enfin, ik ga heel kort zijn, als er niks inzit moet je toch niks beschermen ????
Maar ja, maakt nie uit. Zo kunt ge voor alles iets uitvinden.
I'm coming in the open: ik heb 7 TT's gereden...........zonder helm!!!!!!
//EDIT MAURICE// sorry kon het niet laten...
'k Zal er maar nie bij zeggen da ik geen belastingen betaal, zeker?! Of 't spel zit hier helemaal op de wagen!
Inderdaad! Leg vanaf nu allemaal ulle eieren in een helm in de frigo, hebt ge nooit brokken als ge er per ongelk 1 laat vallen!Magura wrote:Ooit op de Oostenrijkse TV was er eens een mooi reclamespotje voor de fietshelm.
Ze deden een proef:
- een ei laten vallen van een meter hoog => pats, dat ei kapot
- een ei in een helm steken, en laten vallen van een meter hoog => dat ei niet kapot
Hoeft geen woorden zeker![]()
ook altijd (wat een woord, ik heb een bike sinds september
) zonder helm gefietst maar er mij van de week toch ook eentje aangeschaft. Waarom zo lang gewacht? Ik weet het ook niet, waarschijnlijk omdat ik eerst die mooie wielen en die XT-spullen wilde hebben, zeker
Komt nog bij da'k nogal nen dikke kop heb en dus in de duurdere klasse helmen moest gaan shoppen. Gelukkig bij Qube van de week een mooi tweedehandsje op de kop getikt