sommige clubs zetten het in het clubregelement dat een helm verpicht is op de tt's in het weekend of de gewonen wegritten met de club(baan seizoen enzo)
rij je in de week dan doe je wat je wilt
val je echter op een uitstap zonder helm mag je zelf voor de kosten op draaien
en dit vind ik een goed initiatief
zonder helm
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
rode lantaarn
- Mountainbiker
Post by rode lantaarn »
Zonder helm vertrek ik gewoon niet meer nadat ik alle enkele serieuze ongevallen zag.
Enkele weken terug nog naar huis gekeerd omdat ik mijn helm niet mee had en dan snel weer terug naar de TT voor een veiliger tocht
Enkele weken terug nog naar huis gekeerd omdat ik mijn helm niet mee had en dan snel weer terug naar de TT voor een veiliger tocht
bij de toertocht van Tervuren het volgende gelezen van Klainblat (of zoiets ) : "triple f**k. Mijn helm vergeten. Pas gemerkt toen ik in Tervuren was. Even getwijfeld maar dan toch beslist om terug te keren. Ben al meer gevallen en zonder helm in deze omstandigheden riskeer ik niet. Dus 60km voor niks gereden.Terug naar huis Balen man !"
Dit vind ik dus de max ! De omstandigheden waren toen - na de sneeuwval - echt van die aard dat rijden zonder helm inderdaad onverantwoord was. Dus kan ik onze collega hier alleen maar proficiaat mee wensen !
Dit vind ik dus de max ! De omstandigheden waren toen - na de sneeuwval - echt van die aard dat rijden zonder helm inderdaad onverantwoord was. Dus kan ik onze collega hier alleen maar proficiaat mee wensen !
en toch is het nog gevaarlijk, ja kan evegoed met een helm op met je voorgevel op een uitstekende stronk ofzo vallen.
het zal mss niet gauw gebeuren maar ALS het gebeurt...dan...dan...dan heb je iets ergs aan de hand.
hoewel ik ook altijd mijn helm opzet.
maar als ik al op de vertrekplaats ben rijd ik toch niet terug naar huis, en rijd ik toch ook zonder helm.
shame 
het zal mss niet gauw gebeuren maar ALS het gebeurt...dan...dan...dan heb je iets ergs aan de hand.
hoewel ik ook altijd mijn helm opzet.
maar als ik al op de vertrekplaats ben rijd ik toch niet terug naar huis, en rijd ik toch ook zonder helm.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Tja, misschien durven ze er gewoon niet voor uitkomen... Er is trouwens geen gegronde reden volgens mij om er geen te dragen hé...martini wrote:hehe ik ben helemaal akkoord met jullie allemaal maar
vind het raar dat er nog niemand heeft gereageert heeft
die geen helm draagt!! ze hebben waarschijnlijk schrik van ons!!![]()
Je moet gwn een helm dragen als je je leven nog niet beu bent!!!
- patje
- Mountainbiker
Ik ben eens wegens een werkongeval in de Leopoldskliniek in Brussel gegaan. Het was voor mij geen erg. Wat me daar wel bijgebleven is dat er een kast stond met veiligheidschoenen, helmen voor op werven en dergelijke die een zware deuk hadden. Erbij stonden de foto's van personen die gekwetst waren. Een deel met veiligheidsatributen en een deel zonder. Awel dat was serieus verschieten wat een kleine helm e.d. kan helpen.
Zo iets zou me meer moeten tonen. Er zouden er vele tweemaal nadenken alvorens met iets te beginnen.

Zo iets zou me meer moeten tonen. Er zouden er vele tweemaal nadenken alvorens met iets te beginnen.