Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik vrees dat er met een 1.8 of 1.9 op het voorwiel niet genoeg gewicht ligt om door de modder heen de vaste grond te bereiken. Kies je voor echte modderbanden van 1.5 of crosstubes zoals de veldrijders, dan ben ik wel akkoord wat het 'door de modder snijden' betreft.#Skull' wrote:Als het het nog wat regent (heeft vandaag hier de hele dag gedaan), ga je met 2 NN 1.8 beter door de modder snijden.
nobby nic
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Vooraan zullen ze niet 'echt' door de modder snijden, maar ze zullen zeker niet beginnen zwalpen.pv wrote:Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik vrees dat er met een 1.8 of 1.9 op het voorwiel niet genoeg gewicht ligt om door de modder heen de vaste grond te bereiken.
Op de TT van Rotselaar was er een vettig stuk naast een spoorweg,
daar waren 4 à 5 man voor mij met serieus brede banden (lees: tractorbanden).
Zij waren van links naar rechts aant schuiven, heb daar op dat modderig stuk ze direct allemaal voorbij gestoken
(zonder ze te hinderen
Dus van men Skinny Jimmy's (1.90) ben ik toch ook content hoor.
En met deze breedte heb ik toch nog altijd het gevoel van voldoende controle te hebben over men bike in afdalingen,
bochten, ...
Grtz...
S.
-
Murielleke78
- Mountainbiker
Re: nobby nic
Post by Murielleke78 »
toops wrote:er is al veel over gesproken, en de tests zijn positief maar heeft er iemand al ervaring met deze banden? zoja goed, slecht?
groeten
hier ook niets dan tevredenheid ... 1.8 UST voor & achter , maar schakel deze week over op 2.1 - 1.8Dave_it wrote:Heb deze bandjes de vrijdag ook gestoken, en reeds 2 tochtjes gereden, echt een fantastisch bandje, tot nu toe toch!! Over slijtage kan ik nog niks kwijt, maar ik ben een tevreden man!!
NN ==>
Ne echte modderband is smal met dikke stoppen -> grip zoeken onder de modder...#Skull' wrote:Vooraan zullen ze niet 'echt' door de modder snijden, maar ze zullen zeker niet beginnen zwalpen.pv wrote:Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik vrees dat er met een 1.8 of 1.9 op het voorwiel niet genoeg gewicht ligt om door de modder heen de vaste grond te bereiken.
Op de TT van Rotselaar was er een vettig stuk naast een spoorweg,
daar waren 4 à 5 man voor mij met serieus brede banden (lees: tractorbanden).
Zij waren van links naar rechts aant schuiven, heb daar op dat modderig stuk ze direct allemaal voorbij gestoken
(zonder ze te hinderen).
Dus van men Skinny Jimmy's (1.90) ben ik toch ook content hoor.
En met deze breedte heb ik toch nog altijd het gevoel van voldoende controle te hebben over men bike in afdalingen,
bochten, ...
Grtz...
S.