nobby nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

#Skull' wrote:Als het het nog wat regent (heeft vandaag hier de hele dag gedaan :roll: ), ga je met 2 NN 1.8 beter door de modder snijden.
Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik vrees dat er met een 1.8 of 1.9 op het voorwiel niet genoeg gewicht ligt om door de modder heen de vaste grond te bereiken. Kies je voor echte modderbanden van 1.5 of crosstubes zoals de veldrijders, dan ben ik wel akkoord wat het 'door de modder snijden' betreft.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

rij soms als er veel modder is met hutchinson scorpion 1.75 en dat snijd toch wel echt in modder 8)
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

pv wrote:Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik vrees dat er met een 1.8 of 1.9 op het voorwiel niet genoeg gewicht ligt om door de modder heen de vaste grond te bereiken.
Vooraan zullen ze niet 'echt' door de modder snijden, maar ze zullen zeker niet beginnen zwalpen.
Op de TT van Rotselaar was er een vettig stuk naast een spoorweg,
daar waren 4 à 5 man voor mij met serieus brede banden (lees: tractorbanden).
Zij waren van links naar rechts aant schuiven, heb daar op dat modderig stuk ze direct allemaal voorbij gestoken
(zonder ze te hinderen :wink: ).
Dus van men Skinny Jimmy's (1.90) ben ik toch ook content hoor.

En met deze breedte heb ik toch nog altijd het gevoel van voldoende controle te hebben over men bike in afdalingen,
bochten, ...

Grtz...
S.
Armach
Mountainbiker

Post by Armach »

Schwalbe Nobby Nick <--> Michelin XCR mud
Weet er soms iemand wat de beste band is?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Armach wrote:Schwalbe Nobby Nick <--> Michelin XCR mud
Weet er soms iemand wat de beste band is?
Wat is de beste band... dat is redelijk persoonlijk hé :wink: .
Ik zie mij eerder de Schwalbe NN kopen ipv de Michelin XCR Mud.

Grtz...
S.
Murielleke78
Mountainbiker

Re: nobby nic

Post by Murielleke78 »

toops wrote:er is al veel over gesproken, en de tests zijn positief maar heeft er iemand al ervaring met deze banden? zoja goed, slecht?

groeten
Dave_it
Mountainbiker

Post by Dave_it »

Heb deze bandjes de vrijdag ook gestoken, en reeds 2 tochtjes gereden, echt een fantastisch bandje, tot nu toe toch!! Over slijtage kan ik nog niks kwijt, maar ik ben een tevreden man!!
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Dave_it wrote:Heb deze bandjes de vrijdag ook gestoken, en reeds 2 tochtjes gereden, echt een fantastisch bandje, tot nu toe toch!! Over slijtage kan ik nog niks kwijt, maar ik ben een tevreden man!!
hier ook niets dan tevredenheid ... 1.8 UST voor & achter , maar schakel deze week over op 2.1 - 1.8

NN ==> Image
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

#Skull' wrote:
pv wrote:Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik vrees dat er met een 1.8 of 1.9 op het voorwiel niet genoeg gewicht ligt om door de modder heen de vaste grond te bereiken.
Vooraan zullen ze niet 'echt' door de modder snijden, maar ze zullen zeker niet beginnen zwalpen.
Op de TT van Rotselaar was er een vettig stuk naast een spoorweg,
daar waren 4 à 5 man voor mij met serieus brede banden (lees: tractorbanden).
Zij waren van links naar rechts aant schuiven, heb daar op dat modderig stuk ze direct allemaal voorbij gestoken
(zonder ze te hinderen :wink: ).
Dus van men Skinny Jimmy's (1.90) ben ik toch ook content hoor.

En met deze breedte heb ik toch nog altijd het gevoel van voldoende controle te hebben over men bike in afdalingen,
bochten, ...

Grtz...
S.
Ne echte modderband is smal met dikke stoppen -> grip zoeken onder de modder...
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Flip FSR wrote:Ne echte modderband is smal met dikke stoppen -> grip zoeken onder de modder...
Ja, dat wist ik ook wel...
Maar als je te smal gaat, verlies je ook de controle over je bike.

Grtz..
S.
Post Reply