Overschoenen schuiven af
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Schijfrem
- Mountainbiker
In een fietswinkel heeft de verkoopster mij onlangs gezegd dat overschoenen enkel afschuiven als ze te groot zijn
Tja ...vriendelijke verkoopster maar waarschijnlijk nog nooit met nen mtb gereden in de winter
Eerder zei iemand hier de toppen met tape rondom vast te kleven, heb dit geprobeerd maar ondanks dat schoven ze er na een tijd toch nog af.
Heb me vorige week dan maar Northwave Celsius schoen gaan kopen, die zijn water- en winddicht. Na de TT van Tervuren kon ik er een half glas mooswater uitgieten
. Maar het was dan ook een extreem toerke en waarschijnlijk was dat opspattend water dat via de té lage hiel in de schoenen is geraakt.
Enfin, ´t is altijd iets bij mij
Tja ...vriendelijke verkoopster maar waarschijnlijk nog nooit met nen mtb gereden in de winter
Eerder zei iemand hier de toppen met tape rondom vast te kleven, heb dit geprobeerd maar ondanks dat schoven ze er na een tijd toch nog af.
Heb me vorige week dan maar Northwave Celsius schoen gaan kopen, die zijn water- en winddicht. Na de TT van Tervuren kon ik er een half glas mooswater uitgieten
Enfin, ´t is altijd iets bij mij
- JanMetDePet
- Mountainbiker
Post by JanMetDePet »
Heb reeds enige tijd BBB's isolator...schuiven bij mij helemaal niet. In het begin kwam ik regelmatig met de overschoenen tegen de pedalen waardoor ze kapot gingen...dit heb ik echter snel opgelost door ze te 'plakken' ...juist alsof je een fietsband plakt.zoveelstebiker wrote:*SCHOP*
en hoe is de ervaring met die BBB's isolator ? schuiven ze inderdaad niet te gemakelijk af ? en waar heb je ze gekocht ?
Zelf heb ik de Gaerne Polar Competition winterschoenen en dit is me nog nooit overkomen. Het is een heel hoog model en bij extreme tochtjes doe ik een broek aan die ik boven mijn schoenen kan trekken.Byorka wrote:Bekend probleem waar niet alleen jij last van hebtNa de TT van Tervuren kon ik er een half glas mooswater uitgieten.
Buiten het niet afschuiven, absoluut waterdicht en heel warm zijn van zo'n winterschoenen, vind ik het tegenover overschoenen een heel groot voordeel dat het profiel aan de onderkant open blijft, waardoor uitglijden bij het stappen veel minder gebeurt.
Ik heb dit jaar nieuwe van agu.
Met die tip heb ik zoveel problemen niet, zijn tot nu toe beter als mijn vorige.
Ik heb wel problemen dat ze in mijn klikpedalen blijven hangen, al bijna twee keer gevallen.
Nu moet ik extra kijken dat het plaatje voldoende vrij blijft en de overschoen goed naar achter trekken.
Met die tip heb ik zoveel problemen niet, zijn tot nu toe beter als mijn vorige.
Ik heb wel problemen dat ze in mijn klikpedalen blijven hangen, al bijna twee keer gevallen.
Nu moet ik extra kijken dat het plaatje voldoende vrij blijft en de overschoen goed naar achter trekken.