er is al veel over gesproken, en de tests zijn positief maar heeft er iemand al ervaring met deze banden? zoja goed, slecht?
groeten
nobby nic
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik zou de 2.1 achteraan steken en de 1.8 vooraan. De band die de tractie moet overbrengen zou ik breedst nemen. De voorband moet grip hebben om de sturing goed onder controle te houden, tractie is hier niet van toepassing.witten wrote:ik heb er vorige week mee gereden en ik vind ze fantastisch...
heb een 1.8 achteraan liggen en een 2.1 vooraan.... was een zeer vettige ondergrond maar bleef toch altijd grip houden...
Zie maar eens wat de motorcrossers doen: breed achteraan, smal vooraan. Ik denk dat ze hetzelfde principe hanteren.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Die vergelijking gaat niet op,een motor heeft veel meer kracht, vandaar achteraan breder,ik zou ook de 2.1 vooraan steken,en de 1.8 achtergamutter wrote:Ik zou de 2.1 achteraan steken en de 1.8 vooraan. De band die de tractie moet overbrengen zou ik breedst nemen. De voorband moet grip hebben om de sturing goed onder controle te houden, tractie is hier niet van toepassing.witten wrote:ik heb er vorige week mee gereden en ik vind ze fantastisch...
heb een 1.8 achteraan liggen en een 2.1 vooraan.... was een zeer vettige ondergrond maar bleef toch altijd grip houden...
Zie maar eens wat de motorcrossers doen: breed achteraan, smal vooraan. Ik denk dat ze hetzelfde principe hanteren.
Bij mij is er een verschilleke in de PKs die ik ontwikkel en de PKs die het achterwiel van een moto te verwerken krijgt. In de MTB-wereld geldt, dacht ik, het principe breedste band of band met meest grip vooraan.gamutter wrote:Zie maar eens wat de motorcrossers doen: breed achteraan, smal vooraan. Ik denk dat ze hetzelfde principe hanteren.
De redenering daarachter is dat het achterwiel enkel grip moet hebben om door de modder te ploeteren of een glibberige helling op te raken. Nu moeten de omstandigheden al slecht zijn om je achterwiel te doen doorspinnen (of je rijdt met de verkeerde banden).
Het voorwiel is belangrijk voor grip in de bochten: als het voorwiel erdoor komt, volgt het achterwiel wel. Verder is een schuivend voorwiel moeilijk te corrigeren, een achterwiel dat schuift is geen probleem. Ook om te remmen is de grip van het voorwiel veel belangrijker dan de grip van het achterwiel.
Met de 2.1 vooraan ga je meer controle hebben over je voorwiel.toops wrote:als ik vooraan 2.1 leg en achteraan 1.8 gaat dit veel voordeliger zijn als zowel voor- als achteraan 1.8?
Dit is over het algemeen (afdaling, bochten, ...)
Als het het nog wat regent (heeft vandaag hier de hele dag gedaan
Ik rij deze winter met voor en achter 1.9 (Skinny Jimmy's).
Grtz...
S.