nobby nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
toops
Mountainbiker
Location: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

nobby nic

Post by toops »

er is al veel over gesproken, en de tests zijn positief maar heeft er iemand al ervaring met deze banden? zoja goed, slecht?

groeten
witten
Mountainbiker

Post by witten »

ik heb er vorige week mee gereden en ik vind ze fantastisch...

heb een 1.8 achteraan liggen en een 2.1 vooraan.... was een zeer vettige ondergrond maar bleef toch altijd grip houden...
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

witten wrote:ik heb er vorige week mee gereden en ik vind ze fantastisch...

heb een 1.8 achteraan liggen en een 2.1 vooraan.... was een zeer vettige ondergrond maar bleef toch altijd grip houden...
aan deze combinatie dacht ik ook ... Image dus ???
witten
Mountainbiker

Post by witten »

idd super goe... gewoon doen, je zal het je niet beklagen
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Ik zou de 2.1 achteraan steken en de 1.8 vooraan. De band die de tractie moet overbrengen zou ik breedst nemen. De voorband moet grip hebben om de sturing goed onder controle te houden, tractie is hier niet van toepassing.
Zie maar eens wat de motorcrossers doen: breed achteraan, smal vooraan. Ik denk dat ze hetzelfde principe hanteren.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

gamutter wrote:

Ik zou de 2.1 achteraan steken en de 1.8 vooraan. De band die de tractie moet overbrengen zou ik breedst nemen. De voorband moet grip hebben om de sturing goed onder controle te houden, tractie is hier niet van toepassing.
Zie maar eens wat de motorcrossers doen: breed achteraan, smal vooraan. Ik denk dat ze hetzelfde principe hanteren.
Die vergelijking gaat niet op,een motor heeft veel meer kracht, vandaar achteraan breder,ik zou ook de 2.1 vooraan steken,en de 1.8 achter :wink:
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

gamutter wrote:Zie maar eens wat de motorcrossers doen: breed achteraan, smal vooraan. Ik denk dat ze hetzelfde principe hanteren.
Bij mij is er een verschilleke in de PKs die ik ontwikkel en de PKs die het achterwiel van een moto te verwerken krijgt. In de MTB-wereld geldt, dacht ik, het principe breedste band of band met meest grip vooraan.

De redenering daarachter is dat het achterwiel enkel grip moet hebben om door de modder te ploeteren of een glibberige helling op te raken. Nu moeten de omstandigheden al slecht zijn om je achterwiel te doen doorspinnen (of je rijdt met de verkeerde banden).

Het voorwiel is belangrijk voor grip in de bochten: als het voorwiel erdoor komt, volgt het achterwiel wel. Verder is een schuivend voorwiel moeilijk te corrigeren, een achterwiel dat schuift is geen probleem. Ook om te remmen is de grip van het voorwiel veel belangrijker dan de grip van het achterwiel.
witten
Mountainbiker

Post by witten »

kon het nie beter uitleggen dan PV...... =D>
dit is idd de reden voor breed vooraan en small achteraan
toops
Mountainbiker
Location: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

Post by toops »

als ik vooraan 2.1 leg en achteraan 1.8 gaat dit veel voordeliger zijn als zowel voor- als achteraan 1.8?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

toops wrote:als ik vooraan 2.1 leg en achteraan 1.8 gaat dit veel voordeliger zijn als zowel voor- als achteraan 1.8?
Met de 2.1 vooraan ga je meer controle hebben over je voorwiel.
Dit is over het algemeen (afdaling, bochten, ...)
Als het het nog wat regent (heeft vandaag hier de hele dag gedaan :roll: ), ga je met 2 NN 1.8 beter door de modder snijden.
Ik rij deze winter met voor en achter 1.9 (Skinny Jimmy's).

Grtz...
S.
Post Reply