Overschoenen schuiven af

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Bij mij zijn die 'BBB Isolaters' afgelopen weekend in Mol vooraan ook losgekomen. Wat niet wil zeggen dat dit geen goede overschoenen zouden zijn, misschien had ik ze niet al te goed aangedaan.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

In een fietswinkel heeft de verkoopster mij onlangs gezegd dat overschoenen enkel afschuiven als ze te groot zijn #-o
Tja ...vriendelijke verkoopster maar waarschijnlijk nog nooit met nen mtb gereden in de winter :-?
Eerder zei iemand hier de toppen met tape rondom vast te kleven, heb dit geprobeerd maar ondanks dat schoven ze er na een tijd toch nog af.

Heb me vorige week dan maar Northwave Celsius schoen gaan kopen, die zijn water- en winddicht. Na de TT van Tervuren kon ik er een half glas mooswater uitgieten :( :evil: . Maar het was dan ook een extreem toerke en waarschijnlijk was dat opspattend water dat via de té lage hiel in de schoenen is geraakt.

Enfin, ´t is altijd iets bij mij :oops:
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Na de TT van Tervuren kon ik er een half glas mooswater uitgieten
Bekend probleem waar niet alleen jij last van hebt :evil: .
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

zoveelstebiker wrote:*SCHOP*

en hoe is de ervaring met die BBB's isolator ? schuiven ze inderdaad niet te gemakelijk af ? en waar heb je ze gekocht ?
Heb reeds enige tijd BBB's isolator...schuiven bij mij helemaal niet. In het begin kwam ik regelmatig met de overschoenen tegen de pedalen waardoor ze kapot gingen...dit heb ik echter snel opgelost door ze te 'plakken' ...juist alsof je een fietsband plakt. :-D
HaVoC
Mountainbiker

Post by HaVoC »

Vandaag had ik dit ook voor met mijn nieuwe Northwave Vectris Windstoppers.
Ze zijn nochtans niet te groot, want bij het aandoen spannen ze enorm.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

heb overschoenen van BBB hardware nog nooit dat probleem gehad :-D
Nico
Mountainbiker

Post by Nico »

OOk BBB overschoenem winterflex. perfecte pasvorm.
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

Byorka wrote:
Na de TT van Tervuren kon ik er een half glas mooswater uitgieten
Bekend probleem waar niet alleen jij last van hebt :evil: .
Zelf heb ik de Gaerne Polar Competition winterschoenen en dit is me nog nooit overkomen. Het is een heel hoog model en bij extreme tochtjes doe ik een broek aan die ik boven mijn schoenen kan trekken.

Buiten het niet afschuiven, absoluut waterdicht en heel warm zijn van zo'n winterschoenen, vind ik het tegenover overschoenen een heel groot voordeel dat het profiel aan de onderkant open blijft, waardoor uitglijden bij het stappen veel minder gebeurt.
Rudolf
Mountainbiker

Post by Rudolf »

Ik heb dit jaar nieuwe van agu.
Met die tip heb ik zoveel problemen niet, zijn tot nu toe beter als mijn vorige.
Ik heb wel problemen dat ze in mijn klikpedalen blijven hangen, al bijna twee keer gevallen.
Nu moet ik extra kijken dat het plaatje voldoende vrij blijft en de overschoen goed naar achter trekken.
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Zelfde probleem bij mijn Prorace

Image

Raar is wel dat dit alleen gebeurt bij mijn linker voet. Rechts geen probleem.
Post Reply