Op de meter na correct zal je het nooit krijgen denk ik.
wielomtrek Michelin XCR Mud
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Da komt goe uit want als der veel mud is durft mijnen tellerke er eens een aantal stroken de brui aan gevenDaar komen dan die hoge stoef-gemiddeldes van! Meet het gewoon op de grond en je zal merken dat het niet klopt. Een foutieve instelling met bvb 5 cm verschil, betekent ongeveer 2,5% afwijking of op een toertocht van 50 km > 1,250 km teveel ( in gemiddeldes is de afwijking afhankelijk van je snelheid dan ergens tussen 0,5 en 0,8 km/uur).
Nee effe serieus, da zou bij mij gaan om een afwijking van idd ca 2%.
Wetende dat door omstanigheden (stof, modder) er toch wat signalen verloren gaan... wat stelt dan die 2% voor.
Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat voor fietscomputers die hetzelfde ingesteld zijn een afwijking van ca. 5% kan optreden.
... bij mij dient dat juist om een idee te hebben van afstand, gemiddelde,...
Wil je zeker zijn, laat je wiel een toerke doen terwijl je op de fiets zit. Laat iemand anders kijken hoeveel cm het dan exact is.
Zo zou je meest realistische waarde moeten hebben.
En... als je echt perfect wil zijn moet je andere waardes (heel kleine afwijkingen) hebben per drukvariatie. Een hard opgeblazen band is namelijk iets groter. Vergelijk het met een ballon die wat meer druk krijgt.
Zo zou je meest realistische waarde moeten hebben.
En... als je echt perfect wil zijn moet je andere waardes (heel kleine afwijkingen) hebben per drukvariatie. Een hard opgeblazen band is namelijk iets groter. Vergelijk het met een ballon die wat meer druk krijgt.
kilometer teller is toch juist maar om en gedacht van te hebben.
Theoretisch zou je dan altijd een andere omtrek hebben naargelang de positie (achter het zadel hangen of recht op de trappers ) op de fiets ( druk op voorwiel groter of kleiner, is omtrek groter of kleiner ) dus de juiste waarde is allemaal relatief. ik trek streepkeop band teken af op de grond en na 1 omwenteling terug aftekenen. Denk dat dit al goed genoeg is om u een indicatie te geven.
Theoretisch zou je dan altijd een andere omtrek hebben naargelang de positie (achter het zadel hangen of recht op de trappers ) op de fiets ( druk op voorwiel groter of kleiner, is omtrek groter of kleiner ) dus de juiste waarde is allemaal relatief. ik trek streepkeop band teken af op de grond en na 1 omwenteling terug aftekenen. Denk dat dit al goed genoeg is om u een indicatie te geven.
Volledig mee eens, voor mij is dat ook enkel een indicatie. Of ik 30 of 31 rij is niet zo van belang, als m'n training maar OK is.psychotic wrote:kilometer teller is toch juist maar om en gedacht van te hebben.