pijnlijk ijskoude voeten
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Een heel goedkope oplossing. 2 plastiekzakjes en 2 elastiekjes.Rock Rider wrote:als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?
Dan loopt het water inderdaad in je schoenen, maar heb je waterdichte kousen aan...
Doe deze over uw kousen en het probleem is opgelost.
Als je een beetje zoekt zie je het zelf niet.
heb dat zaterdag gedaan ! heb moeten stoppen kon nie houden van de pijn !kris wrote:Een heel goedkope oplossing. 2 plastiekzakjes en 2 elastiekjes.Rock Rider wrote:als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?
Dan loopt het water inderdaad in je schoenen, maar heb je waterdichte kousen aan...
Doe deze over uw kousen en het probleem is opgelost.![]()
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
met sealskinz of gewone kousen?WiLL3Ms wrote:heb dat zaterdag gedaan ! heb moeten stoppen kon nie houden van de pijn !kris wrote:Een heel goedkope oplossing. 2 plastiekzakjes en 2 elastiekjes.Rock Rider wrote:als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?
Maar na nen tijd zitten die zakskes vol vocht van het zweten en zijn uw voeten toch ook kletsnat? En bij kou, dus bevroren...?kris wrote:Een heel goedkope oplossing. 2 plastiekzakjes en 2 elastiekjes.Rock Rider wrote:als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?
Ok, De beste oplossing is het ook niet. Je kan wel de voeten een tijdje droog houden.J.S. wrote:Maar na nen tijd zitten die zakskes vol vocht van het zweten en zijn uw voeten toch ook kletsnat? En bij kou, dus bevroren...?kris wrote:Een heel goedkope oplossing. 2 plastiekzakjes en 2 elastiekjes.Rock Rider wrote:als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?
Een andere mogelijkheid is een zalf om de benen in te wrijven ook gebruiken op de voeten. Ik heb er die een warm gevoel afgeven eens er contact is met water. Het enige nadeel ervan is dat als je voeten niet zijn nat geworden tijdens het mtb-en je pas in de douches het gewenste effect verkrijgt.
-
Oxygen
- Mountainbiker
- Location: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er
Ik heb me ook enkele weken geleden de schoenen van Northwave gekocht, wegens al meerdere malen afgevroren tenen. En het resultaat is ongelooflijk! Niks koude voeten meer, zelfs met gewone sokken en zonder overschoenen! Die Northwaves zijn volledig water- en winddicht. Wel 170 eurokes betaald... Maarja, liever dat dan elke week afgevroren poten![/quote]
Al eens neopreen handschoenen geprobeerd ?barbeque wrote:Hey Wazof,
amaai die koude vingers he. Soms stralen die zoveel pijn uit dat ze bijna kraken. Vroeger had ik dat niet maar ik moet voor m'n werk stalen nemen in beken. Geloof me als je daar per punt zo'n 15 min met water van 0 a 5 graden bezig bent kraken ze bijna af. Probeer eens flesje te vullen van 1 cm diameter onbelucht met dikke handschoenen. Ik heb al vele handschoenen geprobeerd maar telkens krijg ik terug koude vingers. Vorige maand heb ik handschoenen gekocht van Sealskinz. Het zijn waterproof - windproof - breathable - winterhandschoenen die tot -10 kunnen gaan. Laten we hopen dat ik zeer goed nieuws kan vertellen binnenkort.
Verkrijgbaar bij visserswinkels.
Niet duur en nooit meer koude vingers.
Voor koude handen heb ik BBB weatherproof handschoenen gekocht, en dat helpt toch een stuk. Mijn handen zijn nooit meer te koud, zelfs niet bij extreme temperaturen. Ze zijn ook redelijk waterdicht, maar niet volledig.
En dan die koude voeten hé; ik ben het meer dan beu, morgen moet ik winterschoenen hebben, en na grondig onderzoek ben ik uitgekomen bij twee merken; Gaerne polar en Diadora Chili Extreme. Iemand ervaring met deze 2?
En dan die koude voeten hé; ik ben het meer dan beu, morgen moet ik winterschoenen hebben, en na grondig onderzoek ben ik uitgekomen bij twee merken; Gaerne polar en Diadora Chili Extreme. Iemand ervaring met deze 2?