Inrichten toertochten

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
lucky7
Freelance medewerker

Inrichten toertochten

Post by lucky7 »

Regelmatig komen er opmerkingen over de organisaties van toertochten.
Waar het om draait bij het organiseren van een TT is niet het geven van een trappist,friet,redbull en nog vanalles maar wel:
dat er een fatsoenlijk parkoer is,dat de mensen fatsoenlijke kleedkamers,douches hebben en dat men achteraf nog eens rustig kan nakaarten over de tocht. =D> Dat zijn de primaire dingen waar het op een toertocht om te doen is.De rest is maar bijkomstig.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

volgens mij is het parcours toch nog altijd het belangrijkste.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

als ge het wil organiseren zoals het moet en met alles in orde te zijn dan speelt er heel wat een rol zenne dan enkel een parcourke uit te zetten.
ik heb iere op mijn HDD een volledig pakket staan om deftig een TT te organiseren.

Gizmo 8)
psychotic
Mountainbiker

Re: Inrichten toertochten

Post by psychotic »

lucky7 wrote:dat de mensen fatsoenlijke kleedkamers,douches hebben
Dit is gewoon niet overal haalbaar. Ik heb vroeger ook nog wedstrijden gereden en daar was het toch ook veel dat je u achter je wagen moest wassen in een bakje en een bidon warm wter dat je van thuis mee had.

Voor mij hoeft dit niet aanwezig te zijn voor een geslaagde toertocht.
Parkoer en goede bevoorading vind ik belangrijkste
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Gizmo wrote:als ge het wil organiseren zoals het moet en met alles in orde te zijn dan speelt er heel wat een rol zenne dan enkel een parcourke uit te zetten.
ik heb iere op mijn HDD een volledig pakket staan om deftig een TT te organiseren.

Gizmo 8)
Ik heb ondertussen reeds 2 organisaties gedaan, ik weet waarover ik spreek.
Een goed parcours primeerd bij mij, de rest volgt
skyrider
Mountainbiker

Post by skyrider »

mensen komen terug voor het parcour niet voor de douches, als de rit niks is kan je nog zo'n goede organisatie errond hebben. De echt mtbers gaan wel ergens anders rijden.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

persoonlijk vindt ik dat bij een TT alles aanwezig moet zijn, een goed parcours uiteraard, achteraf warme douches en zeker nu in de winter, een goede bike was en apres natuurlijk.

Gizmo 8)
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

kenny wrote:volgens mij is het parcours toch nog altijd het belangrijkste.
Dat is toch het van het waar het bij het mountainbiken om draait een fatsoenlijk parkoer. :oops: :oops:
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik vind ook dat het parcours het belangrijkste moet zijn van heel de organisatie .
Wij hebben in januari ne TT in Paal en iedereen die Paal een beetje kent , weet dat er hier nogal wat asfaltstukken in zitten maar daar hebben wij nu een mouw aangepast door de sommige stukken wa later te nemen om zo via kortere asfaltstukken deze stukken te bereiken .
Zo moeten we heel de Paalse Plas en de verbinding Schaffen-Klitsberg niet meer km's over asfalt rijden .
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Lucky7, ik vind het fijn hoe jij de toertocht van Ham promoot. Ik weet dat je weet waarover je spreekt, als het gaat over het goed organiseren van een tocht. Dat een geslaagde MTB-organisatie niet alleen van het parcours afhangt, maar ook een goeddraaiende machine moet zijn waar alle radertjes in orde moeten zijn, dat moet jij dan toch ook weten. Wat ik stilaan beu wordt, is de kritiek op die frieten, trappist,.... En nu weet ík waarover ik spreek. Voor ons in Mol-Wezel zijn dat bijkomstigheden, die gewoon kaderen in het ludieke karakter dat we ook aan onze organisatie willen geven. Waar het in de eerste plaats om draait, is wel degelijk het goed organiseren van de tocht, en ik dacht dat we daar in Mol-Wezel toch al 14 maal zijn in geslaagd. Vraag het aan de deelnemers, en je zal bijna unaniem lof horen. De kritiek komt bijna uitsluitend van mede-organisatoren, dikwijls nog uit je eigen gemeente. Je kent dat toch : het licht niet in mekaars ogen kunnen zien. Spijtig, want ik gun elke collega met een hart voor het mountainbiken een geslaagde dag met een massa deelnemers! Overigens succes in Ham![/i]
Post Reply