Gedinne

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Leuk om horen! 3e weekend van november zijn we er ook weer. Wat betreft de jacht; genoeg bikeplezier buiten de jachtgebieden. Ik ga in ieder geval zo'n nieuwe kaart kopen, want de oude: tja ... zelf meer bijgekleurd en verbeterd ....
In maart ll. was er op bepaalde stukken idd meer water dan weg te zien, dus ook op de lus van de Houille... #-o
Verslagje volgt na het weekendje in kwestie.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

nothing 's impossible wrote:Ben er dit weekend nog geweest, de groene route lag er ongewoon droog en zeer bereidbaar bij, zelfs in de lus langs de houille viel er nog te rijden (veelal onmogelijk door de mud!)

Let wel op voor jagers, ik heb 11 nov op een paar jachtbordjes zien staan!

ps. Er is een nieuwe (duidelijkere) kaart uit met de mtb en wandelroutes!
Thx voor de info NI,
Zal zeker zo'n kaartje aanschaffen !
Ga ook wel een verslagje posten :wink:

Groeten,
Casper :lol:
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Ik ga komend weekend dus die richting uit. Heeft er iemand enig idee als er routes (gedeeltelijk) afgesloten zijn voor(door) de jacht? [-o< [-o< [-o<
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Iglo wrote:Ik ga komend weekend dus die richting uit. Heeft er iemand enig idee als er routes (gedeeltelijk) afgesloten zijn voor(door) de jacht? [-o< [-o< [-o<
Awel Iglo, ik ben daar dit weekend geweest :lol: :lol:
Toen was de volledige noordkant rond Gedinne verboden terrein !!!

Efkes binnenspringen in de Office de tourisme en het kaartje met de jachtzones en de datums vragen, het is gratis !!

Zelf je routes samenstellen is de boodschap !

Toestand routes ten zuiden van Gedinne : modderig, maar overal voldoende grip :wink:

Volledig verslag van m'n avontuur op
http://www.steenbakkers.be

Groeten,
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Voilà, terug van een weekendje Ardennen. Koud, koud, koud.....
Na het verslag van Casper (thx !) gelezen te hebben, eerst de "jacht"kalender bekeken en dan op basis van de routes ook een "velige" rit uigestippeld en gereden. Jacht was op zaterdag rond de Tour du Millenaire, dus daar veilig "op baan" gebleven. Leuk ritje gedaan verder; 41 kms en 684 hms "gezocht. Zondag nog een kort verkenningsritje gereden rond de Houille, waar normaal (volgens jachtkalender van infodienst) op zondag geen jacht was, tot ik op het brugje over de Houille (Tete du chien, groene route) opeens twee luide knallen hoorde. Uit voorzichtigheid dan maar aan de "goeie" kant van de Houille gebleven.
Het lag er redelijk glad bij door de vorst en de aanvriezende mist. Dit maakte het ietwat technischer dan normaal.
Al bij al een leuke streek om op dit tijdstip van het jaar te biken.
Maar kkkkkkkkkkkkkkoud, vooral in de snelle afdalingen.....

PS Er is inderdaad een nieuwe kaart van de routes, en ik zag dat de bepijling gewijzigd en vernieuwd is. Routes zijn volgens mij "opgekuist"
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Is idd een zeer toffe bike streek, niet te extreem, ongelooflijke natuur, rust, weing toeristen !
In Mei 2006 ben ik er terug te vinden, in dezelfde gite :lol: =D>

En de bike gaat weer mee =D> =D>

Groeten,
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Iglo wrote:Zondag nog een kort verkenningsritje gereden rond de Houille, waar normaal (volgens jachtkalender van infodienst) op zondag geen jacht was, tot ik op het brugje over de Houille (Tete du chien, groene route) opeens twee luide knallen hoorde. Uit voorzichtigheid dan maar aan de "goeie" kant van de Houille gebleven.
De Houille vormt daar toch de grens tussen België en Frankrijk, niet ? Vermoedelijk was er geen jacht op Belgisch grondgebied, maar wel aan de Franse kant. En 't Belgische office du tourisme in Gedinne is niet op de hoogte van de jachten in Frankrijk ...

Eind 2004 heb ik ook overwogen om een weekendje te organiseren in die streek (Moulin Simon in Willerzie). Van het OdT in Gedinne kreeg ik meteen alle jachtinfo per fax, met kaartje en al, maar de Fransen stuurden me van links naar rechts en van gauche naar droite, en na 15 telefoontjes wist ik nog steeds niks :( ... 'k Heb dat weekend-plan toen maar opgeborgen : uiteindelijk zijn we naar Bouillon getrokken (waar we ook 2 dagen na mekaar oog in oog stonden met jagers, LOOOL).

Soit, dit alles ter zijde : in de streek tussen (ruwweg geschetst) Vencimont, Gedinne, Nafraiture, Vresse en de franse grens kan je echt prachtige MTB-toerkes maken :wink: ... Mits wat zoeken en puzzelen kan je de vaste routes van Gedinne en Vresse met mekaar combineren (via Nafraiture en Orchimont) en dan kan je daar uuuuuuurenlang baaiken, bijna zonder iemand tegen te komen. Jammer dat het zo lang rijden is met de wagen eer je daar bent (meer dan anderhalf uur vanuit Leuven) ...
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Thierry wrote:de vaste routes van Gedinne en Vresse met mekaar combineren (via Nafraiture en Orchimont) en dan kan je daar uuuuuuurenlang baaiken, bijna zonder iemand tegen te komen. Jammer dat het zo lang rijden is met de wagen eer je daar bent (meer dan anderhalf uur vanuit Leuven) ...
En zeggen dat de tante van mij vriendin in putteke Gedinne het Hotel de la Poste uitbaat ... Thierry, als ge ooit eens zin hebt om ginder gids te spelen, kunnen we er misschien eens een gastronomische bikeweekendje van maken...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Vraag eens aan die tante van je vriendin of ze het erg vind dat we met ons moddersloefkes binnenspringen na of tijdens het biken! :wink:

Gelukkig kan je vanop het terras naar de WC zonder door de gelachzaal te moeten :oops:

Voor een bikeweekend zou ik eerder opteren voor het (betaalbare) chaletpark in vencimont op de groene route. Je kan dan nog gaan eten in het hotel.
Een gids is altijd een mooi extra'tje, maar met de bewegwijzerde routes haal je ook al veel uit de streek!
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Zo, het zit er weer op. Weer een weekendje gaan biken rond Gedinne.
Zaterdag stond de Transvillage van +/- 70 km op het menu. Na nog geen 5 km had 1 van ons reeds een mega"stokske" tussen tandwiel en derailleur... Gelukkig zonder veel meer erg. Enkele minuten later begon het lekker te gieten.... Afin, om het kort te houden : ondergrond nat en glibberig, maar zeker doenbaar biken. Ik had deze route nog nooit gereden, maar was aardig verrast van het fungehalte van deze route. De glibberige ondergrond maakte van deze route af en toe een technische "brok".
Zoals steeds niet te missen rond Gedinne : "reuze" beken die opeens je baan dwarsen. De ene keer kun je er via een noodbrugske over, een andere keer moet je er dan maar door.

Een aanraderke !!
Post Reply