pijnlijk ijskoude voeten
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
-
herder ardi
- Mountainbiker
Post by herder ardi »
misschien ligt het wel aan de maat van de schoen. Heb gehoord dat hoe kleiner, hoe kouder....
ben een koukleum eerste klas
heb nu soelaas gevonden met die grabber verwarmers in combinatie met winterschoenen
in plaats van echt bevroren tenen, nu nog maar licht koude tenen
zeker niet te warm om u aan te verbranden wat mij betreft
die vingers... tja daar zoek ik ook nog steeds naar een oplossing
rij nu met de dikste fietshandschoenen van gore
meestal tot aan de bevoorrading koud en bevroren
tijdens de bevoorrading komt er terug leven in
wat een zeer pijnlijke bedoening is, pijn trekt door tot aan men hart
na de bevoorrading is het beter
dus... liever een te vroege bevoorrading dan een te late
heb nu soelaas gevonden met die grabber verwarmers in combinatie met winterschoenen
in plaats van echt bevroren tenen, nu nog maar licht koude tenen
zeker niet te warm om u aan te verbranden wat mij betreft
die vingers... tja daar zoek ik ook nog steeds naar een oplossing
rij nu met de dikste fietshandschoenen van gore
meestal tot aan de bevoorrading koud en bevroren
tijdens de bevoorrading komt er terug leven in
wat een zeer pijnlijke bedoening is, pijn trekt door tot aan men hart
na de bevoorrading is het beter
dus... liever een te vroege bevoorrading dan een te late
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
IK heb ook recent die NW Celcius schoenen en ben er wel tevreden van. In elk geval waterdicht (buiten langs boven) en geen onhandige schoenovertrekken meer nodig.
De grootste kou moet nog komen. Voor de erge koukleumen heb ik nog een tip: Odlo onderkousen en onderhandschoentjes voor afvoer van zweet.
Na een tijdje krijg je soms kou doordat het te warm wordt, je begint te zweten maar het vocht kan niet afgevoerd worden met terug kou als gevolg. Daarom heb ik een stel onderkousen/handschoenen aangeschaft (ca 12-15 eur/set)
De grootste kou moet nog komen. Voor de erge koukleumen heb ik nog een tip: Odlo onderkousen en onderhandschoentjes voor afvoer van zweet.
Na een tijdje krijg je soms kou doordat het te warm wordt, je begint te zweten maar het vocht kan niet afgevoerd worden met terug kou als gevolg. Daarom heb ik een stel onderkousen/handschoenen aangeschaft (ca 12-15 eur/set)
- Schijfrem
- Mountainbiker
@ barbeque: Thanks !!!barbeque wrote:Hey Schijfrem,
ik heb niks dan lof over die schoenen. Vrijdagnacht nog met Dark Dingo van het forum over deze schoenen gehad. Hij heeft ze al een winter gebruikt en spreek ook niks dan lof. Eindelijk van die overtrekbotten af. Bij de afspuitstand sta ik er gewoon met de lans op te spuiten zonder dat m'n voeten nat worden. Maar er is een maar he, de kostprijs.
Hieronder een foto over je vraag.
Ik kamp met hetzelfde probleem als kevke... Ik rijd al ongeveer een jaar met Northwave Celsius schoenen (die zeker niet te klein zijn) en mijn voeten zijn nog nooit echt warm geweest.
Gisteren in Rotselaar had ik na een half uurtje biken echt ijskoude en pijnlijke voeten... Kan het liggen aan de sokken (x-socks MTB) die ik draag? Mijn schoenen staan gewoon binnen en zijn bijgevolg altijd droog als ik ze aantrek dus hieraan kan het niet liggen.
Ik volg deze topic dan ook met argusogen. Alle tips zijn welkom. Ik ga in ieder geval al eens proberen met Odlo ondersokken want het hebben van ijskoude voeten ontneemt me jammer genoeg serieus wat MTB-plezier.
Alvast bedankt!
Ik volg deze topic dan ook met argusogen. Alle tips zijn welkom. Ik ga in ieder geval al eens proberen met Odlo ondersokken want het hebben van ijskoude voeten ontneemt me jammer genoeg serieus wat MTB-plezier.
Alvast bedankt!
- kristoffer
- Mountainbiker
Post by kristoffer »
Die toewarmer zakjes van grabber,verkrijgbaar bij A.S. Adventure zijn echt wel de oplossing hoor! Ik heb nooit meer koude voeten gehad en geloof me,voordien waren mijn voeten dikwijls bevroren hoor.Vanvoor op uw zool onder de tenen kleven,en 6 uur lang lekker warme voeten!
Simpeler kan gewoon weg niet!!!
Simpeler kan gewoon weg niet!!!