slicks op MTB
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- H-rock
- Mountainbiker
- Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue
Ooit es een stuk of 7 auto's (en ja, ze reden wel degelijk) ingehaald in een asfalt afdaling in de Vogezen. K vond dat t al redelijk snel gegaan was maar k geen problemen gehad met opwarmen van t een of t ander en reed met gewone niet-ceramische velg, domme, goedkope banden en ordinaire XT-V-brakes en t was bakkend warm. Dus als ik soms die berichten lees van gasten die met schijven problemen hebben, moeten ze es een gewoon remmetje gebruiken. Misschien helpt dat es: back to the roots (cantilever ruless :D )...
-
Guest
Post by Guest »
Adri wrote:Da's echt superlicht hoor Ivo. Een "terreinwaardige" mtb onder de 10kg krijgen (en houden !) is niet simpel.ivo wrote:Met de originele vork, een manitou mars elite. Wel gewogen zonder drinkbushouder of spatlappen aan zo'n (digitale) hangveer. ...
Het grote probleem is dat ikzelf nu nog 4 % vet moet verliezen (zo'n 3-4 Kg, van 15 naar 11) om het geheel een beetje tot zijn recht te laten komen
ps: amai, weegde gij maar 15 kg? Toch niet op dezelfde balans gewogen zekers (sorry, maar ik kon het niet laten)
- Epic
- Mountainbiker
Ik heb nog getwijfeld tussen deze twee maar heb toch maar voor de Ritchey's gekozen doordat ik vreesde meer plat te gaan rijden, valt dat nu een beetje mee?Mick wrote:Ik heb een tijdje geleden mijn Ritchey Tomslics 1.4 vervangen door de Hutchinson Topslic 1.0 gold en ik ben er meer tevreden over dan van de Ritchey's. (Heeft waarschijnlijk ook te maken met het verschil in dikte!)
Om zeker te zijn dat ik het over de juiste versie heb, zijn het die "lederachtige" ?
-
Guest
Post by Guest »
ik heb met beide merken gereden zowel ritchey als hutchinson
ik vind biede merken even goed
heb ook specilazed gehad ook in 1" ook niet slecht
je moet bij elke slick van die dikte opletten dat je niet te bruut van een stoeprand of zo rijd anders heb je kans op nen platte band
(meestal snake-bite)
ik vind biede merken even goed
heb ook specilazed gehad ook in 1" ook niet slecht
je moet bij elke slick van die dikte opletten dat je niet te bruut van een stoeprand of zo rijd anders heb je kans op nen platte band
(meestal snake-bite)
- Pascal Geerts
- Mountainbiker
Post by Pascal Geerts »
Ik heb nu ongeveer 2 jaar top slick van hutchinson (den 1"), en heb hiermee slechts 1 keer plat gereden, eigen schuld dan nog, een diep kot, in den donkere, en snakebite... Ik vind dat echt fantastisch bollen, en ge hebt er weinig problemen mee, ook redelijk soepel voor op uw velg te krijgen.
Mijne volgende is trug nen Hutchinson, zonder twijfel!
Mijne volgende is trug nen Hutchinson, zonder twijfel!
Last edited by Pascal Geerts on Wed 12 Mar 2003 21:24, edited 1 time in total.
- Pascal Geerts
- Mountainbiker
Post by Pascal Geerts »
1" manitou...
Ge moet daar echt geen schrik voor hebben, ik dacht eerst ook dat da veel te weinig ging zijn, maar die dan toch maar gekocht omdat het toen in dieje winkel ineens naar 1.5" ging, en da vond ik te veel.
Echt aanrader!
Ge moet daar echt geen schrik voor hebben, ik dacht eerst ook dat da veel te weinig ging zijn, maar die dan toch maar gekocht omdat het toen in dieje winkel ineens naar 1.5" ging, en da vond ik te veel.
Echt aanrader!