LCMT 2006

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

anderen zullen zich eerder hierin herkennen
hier is er zo eentje. En 'k zal mij wellicht ook voor de eerste maal inschrijven voor LCMT.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Uw gewicht en vetpercentage zijn twee vrschillende zaken.
Zo kan je vetpercentage zakken en je gewicht toenemen. En je kan dan toch 'scherper' staan. Vet heeft een groter volume dan spiermassa, vandaar. Bij het rijden van meerdaagsen is het zelfs nog belangrijker te kijkennaar uw percentage watervolume; dat mag normaal niet zakken onder de 60%. Beneden kom je in de gevarenzone en voel je je krachten zo wegebben.
Last edited by ivo on Wed 16 Nov 2005 22:04, edited 1 time in total.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

We weten allemaal dat het lichaam uit meer dan vet bestaat en zijn gewicht dus door meer dan het vet% bepaald wordt en dat dehydratie een oorzaak van uitputting is maar dat van dat watervolume % (?) van 60% is nieuw voor mij.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Geleerd van een geneesheer op de CE05.
Mijn waarde schommelde de voorlaatste dag op 6% vet (vertrek 15%) en 62% water.
Iemand die ik kende dook onder de 60% water (rond de 58%) en die heeft die dag serieus 'zijne pere' gezien. Dus de theorie kwam daar wel overeen met de praktijk.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Hey guys jullie gaan hier wel serieus :off: :roll:
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Heb me juist ingeschreven samen met al 3 andere clubleden,en hopelijk is het de derde keer goede keer om deze eens helemaal uit te rijden.
Editie 2003 hebben we een derde rit ingekort, ik was eerste dag al ziek (beetje koorts) vertrokken en Editie 2005 eveneens derde dag wegens te slecht weer, niet vertrokken.

Verslag 2003 : http://users.skynet.be/ivandh/lcmt.htm
Verslag 2005 : http://users.skynet.be/ivandh/LCMT2005.htm
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Sorry dat ik het moet vragen, ben er niet mee vertrouwd... Is dit recreatie of ligt de nadruk op wedstrijd?

Wat als men bvb voor 1 dag forfait moet/wil geven, of een rit niet uitrijdt?

Ik zou dit graag meedoen (alleen al voor de ambiance), maar mijn ervaring en conditie zijn op dit moment gebleven beperkt tot ong 50km op ardeense gronden aan een zeer matige snelheid....
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

jervanheg wrote:Sorry dat ik het moet vragen, ben er niet mee vertrouwd... Is dit recreatie of ligt de nadruk op wedstrijd?

Wat als men bvb voor 1 dag forfait moet/wil geven, of een rit niet uitrijdt?

Ik zou dit graag meedoen (alleen al voor de ambiance), maar mijn ervaring en conditie zijn op dit moment gebleven beperkt tot ong 50km op ardeense gronden aan een zeer matige snelheid....
Puur recreatief, al kan je wel deelnemen aan de chrono's. Dit is echter vrijblijvend. Als je eens een dag wil overslaan is dit ook geen enkel probleem.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Ondanks de zeer zware weersomstandigheden van de editie 2005, zal ik zeker en vast weer meedoen aan deze editie. 't Is nu twee weken later dan editie 2005 en 't weer zou toch wat standvastiger moeten zijn (vorig jaar twee weken nà de LCMT een marathon gereden en 't weer was droog, met op 't parcours hier en daar nog wel een moddervlek, maar de grootste miserie was al verdwenen).

Ik zie er al naar uit.

Field
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Is het eigenlijk mogelijk om den bike mee op de kamer te nemen want na die diefstallen van dit jaar laat ik hem toch niet graag alleen achter!!!
Post Reply