La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Zeeuwsch Vlaming
Mountainbiker

Post by Zeeuwsch Vlaming »

Sjuust terug van een weekend MTB rond La Roche,
djuu, twas de moeite, maar als ge de routes 3 en 4 volgt (die overigens goed staan aangegeven) krijgt men te veel asfalt onder de wielen.
Wel zitten er een aantal stukken in die zeer technisch zijn en onder natte vette omstandigheden alleen voor de cracks te doen zijn.
Sommige stukken waren duidelijk aangegeven afgesloten voor de jacht.

We hebben overnacht in de sportherberg La Laiterie in Mierchamps, een echte aanrader, alles is zeer goed in orde voor de MTB-er.
Daar gaan we dus vaker komen!
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Gisteren in la Roche navraag gedaan vij de toeristische dienst : nieuwe kaartjes kiomen eraan eind december!

Inmiddels krijg (kopen dus) je de oude mee, samen met een kopieke van wat je moet doen om de nieuwe routes te volgen... Beetje huis-tuin- en keukenvlijt....
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

5 januari zakken we met een stel vrienden af richting La Roche voor een "Ventenweekend" Even voor alle duidelijkheid : nee, wij zijn niet die homo's van "Kleren maken de man" :P
Wij zijn doorzetters, maar geen ironman-kanidaten. We zouden zo'n 40 à 45 km willen rijden. Welke routes kombineren we best?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Kan mij niemand een antwoord geven? Dan zullen we het ter plekke ontdekken.
The Cisse
Mountainbiker

Post by The Cisse »

in maart al een route plannen voor 5 januari ,is dat niet een beetje teveel op voorhand ???? , als je bedoelt april of mei dan zal je antwoord moeten krijgen van iemand die er pas is geweest want de routes hebben nieuwe nummers en kaart gekregen ,de kant van Borzee en Samree is steil ,mooi en goed berijdbaar
Last edited by The Cisse on Mon 20 Mar 2006 20:19, edited 1 time in total.
Van Hoey Gert
Mountainbiker

Post by Van Hoey Gert »

Ik zou route 3 of 4 nemen, zijn wel leuk. Een kaart kan je krijgen bij de touristische dienst met de verschillende combinatie en bepijlingen. De 4 BLOSO routes zijn ook met elkaar verbonden via verbindingsstukken zodat ge niet telkens terug naar La Roche moet, maar één aaneengesloten traject kunt afleggen. De bepijling is OK (vorige herfst).
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

The Cisse wrote:in maart al een route plannen voor 5 januari ,is dat niet een beetje teveel op voorhand ????
Idd, ik denk dat ik er een niet bij was. 't is inderdaad in mei.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

The Cisse wrote:in maart al een route plannen voor 5 januari ,is dat niet een beetje teveel op voorhand ????
Idd, ik denk dat ik er even niet bij was. 't is inderdaad in mei.
jervanheg
Mountainbiker

kaart

Post by jervanheg »

net navraag gedaan : de nieuwe MTBkaart voor la Roche (die verwacht werd einde december 2005) is er dus nog steeds niet, nu hopen ze ginder om ze "voor het aanvang van het seizoen" te mogen ontvangen....

Maak er maar dus 2007 van. Ongelooflijk - de helft van de inwoners van die kanten moet leven van het toerisme, maar er iets voor doen????
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Re: kaart

Post by Magura »

jervanheg wrote:net navraag gedaan : de nieuwe MTBkaart voor la Roche (die verwacht werd einde december 2005) is er dus nog steeds niet, nu hopen ze ginder om ze "voor het aanvang van het seizoen" te mogen ontvangen....

Maak er maar dus 2007 van. Ongelooflijk - de helft van de inwoners van die kanten moet leven van het toerisme, maar er iets voor doen????
Vorig weekend in Marcourt toch al een nieuwe MTB-kaart zien hangen in de locale VVV, wel van de regio ten noorden van La Roche (van La Rocht tot ongeveer Erezée).
Post Reply