hoe weet je dan dat het diepe plassen zijn?mtb-fltn wrote:En vermijd diepe plassen, je weet nooit hoe diep ze zijn.
Niet zeker gevoel bij modder
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Als je modder tegenkomt gewoon vollenbak rijden en je vlo heeft geen tijd om te slippen.
Goed bandje help ook maar neem dan een niet te hooge druk e.
ik heb nu geaxen barro marathons gestoken en ik vind je duizend maal beter dan mijn jimmy's = noby nic .
Goed bandje help ook maar neem dan een niet te hooge druk e.
ik heb nu geaxen barro marathons gestoken en ik vind je duizend maal beter dan mijn jimmy's = noby nic .
Last edited by roy on Tue 15 Nov 2005 17:53, edited 1 time in total.
Veel hangt af van de plaats. Als je voren (diepe sporen) ziet met van die duidelijke glijsporen van de zijkant van banden in de gladde maar harde wanden, pas dan op je tellen want het is bijna onmogelijk om niet tegen die wanden te rijden en als je dat doet, dan is het zeer moeilijk om je evenwicht nog te bewaren.
Wat ook nog niet vermeld werd: het is ook eenvoudigweg een kwestie van aangeboren evenwichtsgevoel.
Als je zo snel mogelijk rijdt door elke modderstrook, zul je m.i. op bepaalde stroken buiten adem raken of toch zeker zéér veel energie verspelen en vroeg of laat ook serieus op je donder gaan. Ik rij vaak heel behoedzaam door diepe/zware modder (en ben nog nooit gevallen, wel soms voet aan de grond). Misschien moet je de stroken met van die vervelende moddervoren wél snel nemen (kwestie van niet tegen de wand te rijden), maar dan neem je wel een serieus risico denk ik (zeker als het bergaf is).
Wat ook nog niet vermeld werd: het is ook eenvoudigweg een kwestie van aangeboren evenwichtsgevoel.
Als je zo snel mogelijk rijdt door elke modderstrook, zul je m.i. op bepaalde stroken buiten adem raken of toch zeker zéér veel energie verspelen en vroeg of laat ook serieus op je donder gaan. Ik rij vaak heel behoedzaam door diepe/zware modder (en ben nog nooit gevallen, wel soms voet aan de grond). Misschien moet je de stroken met van die vervelende moddervoren wél snel nemen (kwestie van niet tegen de wand te rijden), maar dan neem je wel een serieus risico denk ik (zeker als het bergaf is).
De standaard banden op de Granville Quadra Comp zijn de Hutchinson Spider 2.0, in het begin viel ik er ook constant mee op mijne smikkel.
Vooral in droge stroken met los zand en in modder heb je het gevoel dat je voorwiel elk moment kan gaan slippen (wat het dan ook geregeld deed )
Wat bij mij wel geholpen heeft is de bandenspanning te verlagen tot een 2.2 tot max 2.5 bar, daarna was het iets beter en had je het gevoel dat de band meer grip had op de ondergrond.
Mijn bandjes zijn nu trouwens zo goed als versleten en ben nu op zoek naar een goede winterband. Ik had de Schwalbe's Nobby Dick in mijn gedachten maar als jullie nog andere voorstellen hebben, laat ze maar komen...
Vooral in droge stroken met los zand en in modder heb je het gevoel dat je voorwiel elk moment kan gaan slippen (wat het dan ook geregeld deed )
Wat bij mij wel geholpen heeft is de bandenspanning te verlagen tot een 2.2 tot max 2.5 bar, daarna was het iets beter en had je het gevoel dat de band meer grip had op de ondergrond.
Mijn bandjes zijn nu trouwens zo goed als versleten en ben nu op zoek naar een goede winterband. Ik had de Schwalbe's Nobby Dick in mijn gedachten maar als jullie nog andere voorstellen hebben, laat ze maar komen...
Maar nu ff serieus, pa daar mee op, als de plassen echt diep zijn(<0.75m)en ge valt stil in het midden van die plas, komt ge wel serieus vast te zitten zenne. En ik sprek uit eigen ervaring...more wrote:door er door te rijdenridley biker wrote:hoe weet je dan dat het diepe plassen zijn?mtb-fltn wrote:En vermijd diepe plassen, je weet nooit hoe diep ze zijn.
Maar voor het modder probleem: leg smalle modderbandjes, op redelijke druk. En zeer soepel blijven trappen op een klein verzetje.
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Omdat ik vroeger altijd de grote jan wou uithangen en recht door de plassen rijden. Soms lukte dat, maar ik moet zeggen dat veel van die plassen heeeeeeeeeeel diep zijn. Resultaat: fiets stond ineens stil, maar ik niet ===> moosbad!!!!!!!ridley biker wrote:hoe weet je dan dat het diepe plassen zijn?mtb-fltn wrote:En vermijd diepe plassen, je weet nooit hoe diep ze zijn.
- more
- Mountainbiker
- Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic
I know the feelingmtb-fltn wrote:Omdat ik vroeger altijd de grote jan wou uithangen en recht door de plassen rijden. Soms lukte dat, maar ik moet zeggen dat veel van die plassen heeeeeeeeeeel diep zijn. Resultaat: fiets stond ineens stil, maar ik niet ===> moosbad!!!!!!!ridley biker wrote:hoe weet je dan dat het diepe plassen zijn?mtb-fltn wrote:En vermijd diepe plassen, je weet nooit hoe diep ze zijn.
kan je evengoed met modder hebben, ook al aantal kere voorhad, denken dat het maar een beetje modder is tot je er "probeert" door te knallen
Ik zou de 'Nobby Nic' proberenPrimus wrote: Ik had de Schwalbe's Nobby Dick in mijn gedachten maar als jullie nog andere voorstellen hebben, laat ze maar komen...
Eerder een schoonheidsfoutje, maar da foutje zou wel eens een glimlach (of bulderlach) op de fietsen boer zij gezicht teweeg kunnen brengen!!
Iedereen maakt al eens een foutje