Yeti

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Yetifan
Mountainbiker

Post by Yetifan »

Ik heb zowat alles gelezen wat er te lezen valt en alles opgezocht, maar... ik was gewoon benieuwd naar persoonlijke ervaringen met deze fiets.
Ik wilde gewoon nog eens nagaan of er niemand "slechte" ervaringen had gehad.
Dus...
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Het is beslist, volgend jaar komt er een fully, alleen welke?
Yeti, Rocky Mountain, of Xesco? Ik ben er nog niet uit, maar de Yeti is wel favoriet.
Nu mijn vraag,

Zijn er hier al bikers die mij meer kunnen vertellen over de Yeti as-r sl en of de 575 carbon? (kun je met de 575 ook in het vlakke Antwerpen uit de voeten, of heeft de bike daar te veel veerweg voor?) Hoe ze rijden, kwaliteit van de lagers, lak enz.
Mms ook iemand die foto's heeft van deze bikes in het zwart.

Thanx.....
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

de philip heeft daar een testrit mee gedaan, kijk eens op zijn site.
Wat ik van yeti weet, maar dat slaat op de ARC, is dat ze vrij lang zijn.
Last edited by A d r i on Mon 14 Nov 2005 21:27, edited 1 time in total.
philip
Mountainbiker

Post by philip »

A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

voila se.. dat is een monopivot lijkt me, met een verbindingsstukje op de staande achtervork dat een beetje veert? =D>
philip
Mountainbiker

Post by philip »

A d r i wrote:voila se.. dat is een monopivot lijkt me, met een stukje op de staande achtervork dat een beetje veert? =D>
klopt (denk ik)

is essentieel een mono pivot

maar er is achteraan geen draaipunt, dat zijn die carbon of titanium stukjes in het frame die extra flex geven, op de liggende achtervork

daarnaast is er die "dogbone" constructie die de staande achtervork aan het frame verbind, zogezegd om meer stijfheid te geven

ik ben er al lang verliefd op ... en van plan om er eentje te kopen ... of voorwaarde dat ik nog eens op een small kan rijden want de medium is net iets te groot voor mij

mijn grootste bedenking is de duurzaamheid van de constructie op lange termijn ... op het yetifan forum zie ik niemand klagen ... maar ja

ik vond dat een zalig fietske om mee te rijden ... licht (frame is maar 2.3 kg) en toch met 10 cm veerweg waarvan je het meeste daadwerkelijk kan gebruiken als je de demper correct instelt, reed omhoog als een berggeit en in de afdalingen was dat een zaligheid

voor mij de beste fully die ik getest heb en ik heb er nu toch wel al een aantal geprobeerd in het voorbije jaar
serge
Mountainbiker

Post by serge »

Hé philip alles goed, dat verslag heb ik natuurlijk al gelezen, maar in ieder geval bedankt nog. Ik heb met deze bike ook nog een klein testritje gadaan, toen heb ik met Alain ook nog de Xesco getest. De nw. bike zal toch maar voor volgend jaar zijn, maar ja gekend dat hé, je wil zo veel mogelijk informatie.

En die 575 heb ik vorige week bij Filip zien hangen, verdomd mooie kader,
en deze komt in 2006 ook met carbon achterbrug. Het gewicht is ook menselijk, 1610 gram voor de medium. Ik twijfel alleen aan die grote veerweg, mss een beetje te veel voor hier in de streek.
Maar mss is dit wel beter voor mijn pijnlijke rug, toch eens proberen ergens een test exemplaar op de kop te tikken, ( k'zal het eens aan Filip vragen :wink: ).

Greettzz....
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

1610g voor een medium fullie frame, hola, zonder demper dan toch ?
serge
Mountainbiker

Post by serge »

A d r i wrote:1610g voor een medium fullie frame, hola, zonder demper dan toch ?
Doet er maar een kilo bij, sorry Adri :wink:, te snel getypt. Maar voor zo veel veerweg valt het gewicht toch mee, vind ik.
fets
Mountainbiker

Post by fets »

En nog iemand enige ervaring mee te delen over deze bike (yetifan misschien) ?
Ondertussen zowat alles afgeschuimd op het internet en alleen maar mega goeie comentaar.

Ben serieus (staat in feite zo goed als vast) aan het denken om mij een ASR-sl frame aan te schaffen. Heb paar dagen terug een foto gezien van nieuwe 2006 zwart/wit frame en is =P~
check it: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=151593

Ben bij Filip sport langs geweest om testje te versieren, maar test bike was een paar weken terug verkocht :cry:
Post Reply