Hier hetzelfde met, vanachter valt de tractie vd band in modder nog mee. Maar vooraan gaat de bike zijn eigen leven leiden. Toch met mijn stuurkunstenik had racing ralphs liggen op mijn cube bij de aankoop. Deze er efkes laten opliggen. Van de eerste vettigheid er afgehaald en omgewisseld door Michelin Country Mud banden. Is toch wel een groot verschil. Die Racing Ralphs zijn in de modder niet echt aan te raden... tenzij je graag "bokkesprongen" maakt langs alle kanten en liefhebber bent van slippertjes...
Welke Banden?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Guest
michelin
Post by Guest »
halo
ik ben niet te spreken over michelinbanden ik persoonlijk vind ze gewoonweg slecht ik heb nog met de michelins pro-grip gereden op mijn wegfiets en na een km of 300 was er al eentje gescheurd ook vind ik dat de mountainbikebanden veel te snel slijten
ik zou zkr geen michelins nemen
ik ben niet te spreken over michelinbanden ik persoonlijk vind ze gewoonweg slecht ik heb nog met de michelins pro-grip gereden op mijn wegfiets en na een km of 300 was er al eentje gescheurd ook vind ik dat de mountainbikebanden veel te snel slijten
Meningen verschillen bijkbaar, op stadsfiets & mtb meestal met mich. gereden altijd tevreden.halo
op mtb wilgripper = goede all-rounder, goed lekbestendig, matige slijtage voor mtb-band, hard op te pompen voor de weg (5.6 bar).
voor de winter cross-country mud = nog niet zo veel mee gereden voorlopig tevreden.
- Kubus
- Mountainbiker
Geax Barro Marathon of Mountain (is dezelfde band, in sommige landen wordt hij Marathon genoemd, in andere Mountain). Prijs/kwaliteit moeilijk beter te krijgen. Gekocht bij Van Eyck voor 11.95 per band (niet-vouwbaar). Vooraan op speed leggen, achteraan op traction. Ik weeg 80 kg. en mijnen bike 12,5. Heb er vooraan 2,7 bar en achteraan 3,5 bar opgezet. Gebruik de tabel op de site van geax, catalogus p23 omrekentabel.
Mijn inziens zeer goede banden voor alle omstandigheden.
Getest en goed bevonden.
Mijn inziens zeer goede banden voor alle omstandigheden.
Getest en goed bevonden.
- whiteman
- Mountainbiker
Jimmy's hebben een zeer zwaar profiel en zijn zeer stevig en ook vrij dik.G-love wrote:ik rij momenteel met Schwalbe Jimmy's,
super bandjes, ik vlam overal door zonder problemen!
Als anderen geparkeerd staan in de modder zeg ik salut!
en ze zijn nog democratisch van prijs ook.
Deze zijn meer geschikt voor zware bergritten waar je grip moet combineren met zware schokken tijdens afdaling.
De banden zijn ook dik waardoor ze een ietsje hogere rolweerstand hebben.
Voor in de modder te vlammen gebruik ik Skinny Jimmy's (Schwalbe).
Ze zijn het dunne broertje van Jimmy. Ze snijden door de modder, en ze hebben een lage rolweerstand en een supergrip op gladig oppervlak.
Enig nadeel: ze verslijten vrij snel.
Maar dat heb ik er voor over.
Racing Ralph: dat zijn race banden (de naam zegt het zelf) en daarom vrij duur en ze verslijten ook vrij snel.
Deze banden hebben een matig profiel om de rolweerstand niet te hoog te houden en zijn ook breder (21 inch). Deze banden moet je sparen om in de zomer in de ardennen de raids of marathons a la Swiss Bike Masters en Crystalp te rijden.
Ze zijn zeker niet geschikt voor modder ! Maar dat was al eerder aangegeven door vorige berichtjes.
De Jimmy blijft een superbandje, maar hier een beetje meer uitleg:
de Jimmy bestaat in 3 versies : de light, de sport en de basic versie, allemaal in 2.10 maar met grote gewichtverschillen : 495 - 635 en 875 gram (vergelijk dus geen appelen met citroenen). Jouw zware Jimmy zal dus wschl. de Sport-versie zijn.
Om het nog wat ingewikkelder te maken : de Jimmy Light wordt vervangen door de Nobby Nic, en die is of wordt verkrijgbaar in een 2.10 en een 1.80 versie, resp. 495 en 410 gram!
Met de Barro Marathon ook schitterende resultaten, en als de zandgronden er relatief droog bij liggen, dan doen mijn Fast Fredjes me vlammen!
de Jimmy bestaat in 3 versies : de light, de sport en de basic versie, allemaal in 2.10 maar met grote gewichtverschillen : 495 - 635 en 875 gram (vergelijk dus geen appelen met citroenen). Jouw zware Jimmy zal dus wschl. de Sport-versie zijn.
Om het nog wat ingewikkelder te maken : de Jimmy Light wordt vervangen door de Nobby Nic, en die is of wordt verkrijgbaar in een 2.10 en een 1.80 versie, resp. 495 en 410 gram!
Met de Barro Marathon ook schitterende resultaten, en als de zandgronden er relatief droog bij liggen, dan doen mijn Fast Fredjes me vlammen!