MTB-duathlon
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Hopelijk komen de organisatoren bij hun besprekingen eruit om volgend jaar opnieuw te organiseren in St-jan -in - eromo, want deze wedstrijd in de polders en het krekengebied heeft zo een eigen specifiek karakter en lastigheidsgraad , van deze wedstrijd kun je wel zeggen dat de afwezigen altijd ongelijk hadden !
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Iemand die vrijdag naar Grobbendonk gaat? Ik sta er wel aan de start. Naar het schijnt is het parcours wel de moeite. Het deelnemersveld ziet er wel sterk uit.
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
ik zal moeten passen, daar ik meedoe aan een halve marathon.
jammer dat de twee samenvallen, want ik had ook graag de winterduatlon gedaan.
Geen nood echter, waarschijnlijk mag ik erna wel een verslagje en wat foto's verwachten van één van de deelnemers???????
dat de beste mag winnen!
jammer dat de twee samenvallen, want ik had ook graag de winterduatlon gedaan.
Geen nood echter, waarschijnlijk mag ik erna wel een verslagje en wat foto's verwachten van één van de deelnemers???????
dat de beste mag winnen!
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
heb dit berichtje trouwens gevonden in een ander forumonderdeel, lijkt mij wel interessant:
duatlon zonhoven
Afstanden: Lopen 3 km. Fietsen 30 km en lopen 3 km
http://www.duathlon-hasselt.be/winterduathlon.php
Iemand dit al eens gereden?
Iemand meer informatie over het niveau van de prestaties?
duatlon zonhoven
Afstanden: Lopen 3 km. Fietsen 30 km en lopen 3 km
http://www.duathlon-hasselt.be/winterduathlon.php
Iemand dit al eens gereden?
Iemand meer informatie over het niveau van de prestaties?
Ik heb deze duatlon (te zonhoven) twee jaar geleden meegedaan en ik moet zeggen dat dit een zeer mooie en zware wedstrijd is.
Het lopen is volledig offroad met stroken harde ondergrond afgewisseld met enkele stroken mul zand.
Het MTB parcours is een echte aanrader. Snellere stroken, slingerende single tracks, zanderige stroken, enkele technische punten (nijdige korte helling, draaien en keren in mul zand, ...), ... alles zat twee jaar geleden in het parcours. Het MTB parcours is dan ook doorslaggevend in deze wedstrijd volgens mij.
Nu wat ik niet percies meer weet is of er douches aanwezig waren, wel waren er plaatselijke missen aanwezig om iedereen na de aankomst een warme handdoek om de hals te hangen
de uitslag van 2004 kan je ook hier vinden: http://www.triathlon.be/uitslagen/2004/ ... p?wed_id=8
grtz,
Flowman
PS vorig jaar door omstandigheden niet kunnen deelnemen, maar dit jaar ben ik er waarschijnlijk terug bij
Het lopen is volledig offroad met stroken harde ondergrond afgewisseld met enkele stroken mul zand.
Het MTB parcours is een echte aanrader. Snellere stroken, slingerende single tracks, zanderige stroken, enkele technische punten (nijdige korte helling, draaien en keren in mul zand, ...), ... alles zat twee jaar geleden in het parcours. Het MTB parcours is dan ook doorslaggevend in deze wedstrijd volgens mij.
Nu wat ik niet percies meer weet is of er douches aanwezig waren, wel waren er plaatselijke missen aanwezig om iedereen na de aankomst een warme handdoek om de hals te hangen
de uitslag van 2004 kan je ook hier vinden: http://www.triathlon.be/uitslagen/2004/ ... p?wed_id=8
grtz,
Flowman
PS vorig jaar door omstandigheden niet kunnen deelnemen, maar dit jaar ben ik er waarschijnlijk terug bij
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Volgens mij heeft Zonhoven hét parcours om eens een waardig BK winterduatlon te organiseren. Vorig jaar was er geen kampioenschap en de jaren daarvoor was het telkens rondcrossen op een verzopen West-Vlaams weiland. Naar het schijnt zou het BK dit jaar plaatsvinden op recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas. Er zijn daar wel mogelijkheden, maar een superparcours zoals in Zonhoven zal je daar toch niet kunnen uitstippelen.
Zeg euh... als ik die uitslagen goed bekijk lopen al die mannen minder dan 6 minuten over 3 kilometer... wat zou neerkomen op meer dan 30 kilometer per uur. Waar zit de fout? Of was het de vorige jaren een andere loopafstand?
Ik zou namelijk wel eens willen meedoen, maar over 3 km lopen doe ik toch een kwartiertje zulle.
Ik zou namelijk wel eens willen meedoen, maar over 3 km lopen doe ik toch een kwartiertje zulle.
- Galibier2646
- Mountainbiker
Post by Galibier2646 »
6min voor 3 Km is een absoluut wereldrecord !!!dvc wrote:Zeg euh... als ik die uitslagen goed bekijk lopen al die mannen minder dan 6 minuten over 3 kilometer... wat zou neerkomen op meer dan 30 kilometer per uur. Waar zit de fout? Of was het de vorige jaren een andere loopafstand?
De eersten zullen de 3 km rond de 9min lopen schat ik.
Ikzelf ben al blij dat ik binnen ben na 12 à 13 min
Als het over de tijden van 2 edities geleden gaat dan kloppen de tijden wel, maar de afstand niet. Er hing toen een pijl niet echt duidelijk zichtbaar op het loopparcours (waar er naar links moest afgeslagen worden) en daardoor is iedereen rechtdoor gelopen met als gevolg dat er een hele lus afgesneden werd. Maar heb niemand daarover horen klagen