LSD trainingen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey,

ik zou me graag eens willen toeleggen op betere trainingen. In elke geval heb ik alles bij de hand om dit eventueel te doen lukken, goeie fiets en een goed uurwerk (polar i710). De sporten die ik kan beoefenen zijn, lopen - zwemmen - fietsen - mtbken. Als ik dit zo lees zou ik moeten werken voor LSD tussen de 60 a 70%. Probleem is dat ik m'n hartslagmax niet weet. Ik ben 35 jaar dus deed ik dit, 220-35=185
neem daarvan 65% en ik zou dus moeten werken met een gemid. hartslag van 120. Bij een TT zou ik me dan eens willen laten gaan.
Op mijn curve staan dingen zoals vo2 % maar wat is dat zoal ??

Mijn doelstelling is de bergen in te trekken en zou dus een goeie voorbereiding willen. Kan je aan lsd werken bij het lopen en is die dan hetzelfde als bij de mtb ??
Mijn laatste curve kan je hier vinden.
http://users.pandora.be/famvanhee/iM/Curve.jpg

Ik dank jullie om me te helpen

Yveske[/url]
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Kijk hier eens:

http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondspor ... /index.htm

En lees ook de artikeltjes eens die bij je polar zaten :wink:

Je hartslag ligt hoger naarmate je meer spiermassa gebruikt, ook je drempels en de maximale hartslag!

Allereerst moet je je maximale hartslag eens proberen te bepalen, zoek gewoon een lange berg :wink:
Dan een conconitest om je anaerobe drempel te bepalen, dan kan je aan de slag!

Het moet ook bijlange niet allemaal LSD te zijn, extensieve duur is ook een goeie manier om een basis te leggen, maar je moet eerst een basis leggen alvorens overal op te stormen!
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Bedankt,

ik ga eens die ganse brok lezen op die website,

Dan laat ik jullie wel weer iets weten.
Oja vandaag wou ik eens lopen met een hartslag tussen de 120 en 130, amaai das niet gemakkelijk hoor.

Gegevens ervan staan op m'n website.
Yveske
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Ik heb nog een vraagje over LSD.
Als ik een LSD-training ga doen duurt dit 3 tot 5 uur.
Wat neem ik dan het beste mee om men maag te vullen ???
(Met het oog houdend op het doel van de training, nl vetverbranden :wink: )
Of eten jullie tijdens een LSD-training van 5 uur gwn niets #-o ?!?

Grtz...
S.
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Long Slow Distance
Deze vorm wordt ook wel overdistance genoemd, dit wil niet zeggen overtraining maar wel een lange, trage duurtraining. Deze trainingsvorm is belangrijk om een verbetering van de vetverbranding te verkrijgen. De intensiteit is hetzelfde als tijdens de recuperatie duurtraining maar de tijdsduur is veel langer, >3uur.
Ook hier is een hartslagmeter van groot nut om de niet te intensief te trainen.
Intensiteit:
± 55 à 60% Karvonen [ Hrust + 0,55 x (Hmax – Hrust) ] of 70 à 75% van het omslagpunt. Dus best uit te voeren op vlakke wegen.
Last edited by master j on Tue 15 Nov 2005 17:52, edited 1 time in total.
Mr. Wallace
Mountainbiker

Post by Mr. Wallace »

Op het einde van een training intervalletjes inlassen, is minder effectief dan dezelfde intervalletjes in het begin van de training te doen, en de rest duurtempo. Dit omdat de vermoeidheid op het einde al is ingetreden, en je dus minder kracht zal kunnen verzetten, en er een mindere recuperatie is: er zal dus een kleiner trainingseffect optreden.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

#Skull' wrote:Ik heb nog een vraagje over LSD.
Als ik een LSD-training ga doen duurt dit 3 tot 5 uur.
Wat neem ik dan het beste mee om men maag te vullen ???
(Met het oog houdend op het doel van de training, nl vetverbranden :wink: )
Of eten jullie tijdens een LSD-training van 5 uur gwn niets #-o ?!?

Grtz...
S.
neen, ik eet zeker iets, meestal een powerbar om de 2u of zo als ik voor meer dan 2u ga. Soms ook 2 powerbars , dan gaat er om de 1u30 1tje binnen.
op lsdritten van minder dan 2u eet ik zelden iets.
Naarmate de intensiteit toeneemt ga ik vaker iets eten (en drinken)
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Kan zijn.
Last edited by master j on Tue 15 Nov 2005 17:53, edited 1 time in total.
Mr. Wallace
Mountainbiker

Post by Mr. Wallace »

Ha het grasbos dan nog wel, zalige klim. 20/u is inderdaad niet taffelen. We zullen misschien eens samen moeten gaan trainen, kwestie van de trainingsvisie te bediscussieren ;)
moosbiker
Mountainbiker

Post by moosbiker »

is het "normaal" dat ik bij een hartslag van 70% (methode van karvonen), maar maximum 18 per uur kan rijden !!?? Dit is op vlakke weg, geen zuchtje wind...Als ik bijvoorbeeld evenlang ga rijden met een hartslag van 80% dan kan ik sneller rijden en ben ik ook helemaal niet vermoeid..Ik snap er dus eigenlijk niks meer van :-(

HULP !
Post Reply