Nieuwe banden schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

heb me laten wijsmaken dat de Jimmy van Schwalbe nog een goeie band is, klopt dat?
heb testrak de Jimmy 2.11 naast een Little Albert 2.11 gezien en de Jimmy lijkt wel een derde dunner?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

more wrote:heb me laten wijsmaken dat de Jimmy van Schwalbe nog een goeie band is, klopt dat?
heb testrak de Jimmy 2.11 naast een Little Albert 2.11 gezien en de Jimmy lijkt wel een derde dunner?
De Jimmy 2.10 lijkt waarschijnlijk dunner omdat het een minder agressief noppenprofiel heeft t.o.v. de Little Albert 2.10 :wink:

Grtz..
S.
more
Mountainbiker

Post by more »

zal het morgen weten of het wat is die band :-)
more
Mountainbiker

Post by more »

geweldige band dus =D>
vandaag was een parcours waar vanalles in voor kwam: modder, grind, steengruis, asfalt, stroken met grote stenen die half in de grond zitten, enz...
hebben geen kik gegeven, niks gegleden en op asfalt bollen die fantastisch :-)
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Ondertussen heb ik mijn Racing Ralph Nobby Nic combinatie eens kunnen testen. Dit is voor mij dus wel echt "de" combinatie! Dat ik heel content was van de RR vanachter moet ik u niet meer vertellen (heb ik al genoeg gedaan) maar sinds vandaag ben ik ook overtuigd van de Nobby Nic. Eerst vond ik hem wat tegenvallen, maar sinds vandaag weet ik pas hoe hij echt "werkt". Hoe platter ge u in de bochten legt, hoe meer grip hij geeft. Misschien een echte wedstrijdsband. Want ga je minder snel en gebruik je de buitenste noppen niet dan heeft hij beduidend minder grip in bocht. Daardoor dat ik hem in eerste instantie wat minder goed vond.

Maar banden zijn natuurlijk ook gedeeltelijk persoonlijk en je moet er ook wat vertrouwen in krijgen. En dat vertrouwen heb ik vandaag gevonden.

Opm.: ik rij met het NoTubes systeem dit kan ook wel enige invloed hebben op de grip. Bandenspanning was voorraan 2.4 en achteraan 2.6. Volgende keer ga ik voorraan nog wat lager gaan.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

hi,

welke maat van NN hebben jullie er dan opliggen ???

want had vandaag 2.8 & 3.0 bar in de 1.8's van mijn vriendin gezet wat volgens haar schuivers op kassei en wortels tot gevolg had :-?

ze raden 3-4 bar aan voor de 1.8 , dus beter wat minder druk .... of toch niet zo'n superbandjes ?

thx
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Ik rij nu zo'n 3 TT met de NN 1.8 voor en achter op 3.0 bar rond. Ze snijden door modder heen, maar geven idd een onzeker gevoel in het stuur als je op natte steentjes of kasseien komt. Volgens mij moet zijn bredere broer hieraan verhelpen.
Achteraan heb ik geen enkel probleem met de 1.8.
Ik denk niet dat druk verlagen de oplossing zal zijn; het is en blijft een 1.8 bandje. Vergt meer stuurkunst, maar laat zich ook zeer snel corrigeren.
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Ik vindt 1.8 veel te smal. Kzou nooit zo een bandje steken. Behalve voor in de echte modder, maar dit zijn meestal maar stroken. Ik zelf rij met de 2.1

Een 1.8 op 3 bar heeft serieuse stuurmanskunst nodig hoor, zeker op kasseien. Drukverlagen helpt altijd maar zo heel weinig kan je niet in een 1.8 steken. Maar eigenlijk, op natte kasseien is er geen enkele band die voldoende grip geeft, toch zeker niet in de bochten.
TBiRD
Mountainbiker

Post by TBiRD »

ik heb de 2.25 UST's besteld, nog ff wachten en dan testen.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Steven® wrote:Ik vindt 1.8 veel te smal. Kzou nooit zo een bandje steken. Behalve voor in de echte modder, maar dit zijn meestal maar stroken. Ik zelf rij met de 2.1

Een 1.8 op 3 bar heeft serieuse stuurmanskunst nodig hoor, zeker op kasseien. Drukverlagen helpt altijd maar zo heel weinig kan je niet in een 1.8 steken. Maar eigenlijk, op natte kasseien is er geen enkele band die voldoende grip geeft, toch zeker niet in de bochten.
misschien dus toch beter een 2.1 voor- & 1.8 achteraan ???

bestel ik de 2 .1 's en heb ik 2 setjes :bounce: :bounce: :bounce:
Post Reply